کردهای سوریه از روسیه خواستند تا میان آن ها و دمشق میانجیگری کنند.

به گزارش سلام نو، به نوشته روزنامه مصری الیوم السابع، رساد بنعاف، نماینده کردهای سوریه در روسیه اظهار کرد: مذاکرات میان کردها و دمشق به دلیل اختلاف نظر در دیدگاه‌های دو طرف کاملا متوقف شده و روسیه می‌تواند نقش مثبتی را در این مذاکرات ایفا کند و به طرف سوم آن تبدیل شود در چنین صورتی می‌توان این مذاکرات را به شکل مثبتی پیش برد.

وی افزود: مسکو همچنین می‌تواند در مسأله مشارکت کردها در آماده سازی قانون اساسی سوریه تاثیر به سزایی داشته باشد. در حال حاضر نمایندگان کرد سوریه نه در مذاکرات آستانه و نه ژنو حضور نداشته و در فهرست کمیته قانون اساسی قرار ندارند. در حال حاضر هیچگونه مذاکراتی میان کردها و دمشق انجام نمی‌شود و کلیه روابط با دولت سوریه به حالت تعلیق درآمده است، چراکه کردها اصرار بر معرفی یک سیستم "دموکراتیک" در سراسر سوریه دارند و درمقابل دولت نیز بر بازسازی ساختار  دولت مرکزی پیش از جنگ تاکید دارد.

این مقام کرد ادامه داد: دیدارهایی را با مقامات دولتی سوریه انجام دادم اما هیچ نتیجه ای از آن دیدارها حاصل نشد، "چراکه دمشق برای انجام تغییرات در قانون اساسی و به رسمیت شناختن کردها آماده نیست، آنها (دولت سوریه) حاضر به چشم‌پوشی از برخی امتیازات و اختیارات خود نیستند."

بنعاف تاکید کرد: کردها با مقامات روسیه از جمله وزارت خارجه این کشور در ارتباط‌ هستند و در تماس‌هایی به آن‌ها می‌گویند که هرازچند گاهی هیئت‌هایی از کردستان سوریه به مسکو سفر می‌کنند./ایسنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید