همه ما دوست داریم برای صرف یک وعده غذایی به رستوران جدید و مشهور شهر برویم . اما خوردن غذاهای رستوران اغلب ایده خوبی نیست. زیرا علاوه بر اینکه مجبورید غذای ناسالم بخورید، هر ماه نیزبخش قابل توجهی از منابع مالی هدر می رود. اماکنی نیز وجود دارند که ادعا می کنند، از محصولات سالم و ارگانیک استفاده می کنند، اما این مکان ها فقط هزینه بالایی دارند.

وقتی برداشتن منو به روال زندگی تبدیل شده است، تسلیم شدن در مقابل این امرغیرممکن است. اما مواردی وجود دارند که می توانید برای آموزش در خوردن غذاهای خانگی بیشتر، انجام دهید. اینگونه شما فریب خواهید خورد تا کمتر از غذاهای رستورانی و آماده استفاده کنید.

1. یادگیری آشپزی

اگر می خواهید غذای خانگی بخورید، باید طرز تهیه آن ها را بیاموزید. شما قطعاً باید کارهای ساده ای مانند ماکارونی، سبزیجات بدون سس و طبخ برنج را بیاموزید. وقتی صحبت از گوشت می شود، باید با مرغ شروع کنید زیرا این ساده ترین یادگیری است. می توانید کتاب آشپزی مبتدی را بخوانید یا فقط تعدادی از هزاران فیلم مبانی آشپزی را در اینترنت تماشا کنید.

2. از قبل مواد را آماده کنید

یکی از اصلی ترین دلایلی که مردم دوست ندارند آشپزی کنند، به این دلیل است که آن ها در روزهای معینی وقت یا انرژی ندارند. به همین دلیل ایده خوبی است، چند وعده غذایی مانند گوشت پخته شده را از قبل در فریزرنگهداری کنید. می توانید این کار را در آخر هفته یا هر زمان که وقت آزاد دارید، انجام دهید و هنگامی که زمان غذا خوردن است تمام آنچه نیاز دارید بیرون آوردن بیاورید و گرم کنید.

3. دستور العمل های جدید را امتحان کنید

امتحان کردن دستور العمل های جدید به این معنی نیست که باید به سوپرمارکت ویژه بروید و یک دسته از ادویه جات را بخرید یا ساعت ها وقت را صرف کباب کردن روی اجاق گاز کنید. فقط کمی تغییر و تحولات می تواند تفاوت زیادی ایجاد کند. به عنوان مثال، یک روز می توانید رشته های ماکارونی را با طعم های ایتالیایی مانند آویشن و سیر درست کنید و روز دیگر آنرا تغییر دهید و با فلفل و میگو تند درست کنید. تمام آنچه شما نیاز دارید کمی تخیل است.

4. از اینترنت استفاده کنید

هر زمان که وقت کمتری دارید، تخیل را فراموش کنید و دستور العمل های آنلاین را امتحان کنید. اینترنت یک پایگاه داده شگفت انگیز و رایگان است برای هر چیزی که دوست دارید و به معنای واقعی کلمه، میلیون ها دستور العمل وجود دارد که می توانید امتحان کنید.

5. از زمان به درستی استفاده کنید

از زمان به درستی استفاده کنید و مقدار غذای معمول را نیز دو برابر کنید. وقتی ماکارونی برای شام درست می کنید، می توانید سس اضافی را در یخچال نگهداری کرده و روز بعد آن را برای ناهار مجدداً گرم کنید. بیشتر خانواده های آسیای جنوبی و سایر نقاط جهان این گونه عمل می کنند. آن ها برای ناهار یک سبزیجات مبتنی بر گوشت درست می کنند و برای شام در کنار خورش باقی مانده، پلو سرو می کنند.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید