سالانه هزاران تصادف رانندگی در سرتاسر دنیا ثبت می شوند. تعداد زیادی از این تصادفات در جاده ها اتفاق می افتند. کاهش دید، سرعت زیاد، عدم احتیاط و رانندگی بدون توجه به علایم رانندگی همه می توانند باعث بروز حوادث رانندگی در جاده ها شود. بسیاری از تصادفات جاده ای قابل پیشگیری هستند، اما همچنان اتفاق می افتند.

5 علت مشترک تصادفات رانندگی که رانندگان باید بدانند در اینجا آورده شده است:

1.رانندگی با حواس پرتی

این مسلماً شایع ترین علت تصادفات جاده ای است و شامل فعالیت هایی است که حین رانندگی نباید انجام شوند. صحبت کردن، خواندن پیام کوتاه در تلفن همراه، غذا خوردن، آشامیدن و تنظیم سیستم همگی از این موارد هستند. رانندگی ایمن باید عاری از حواس پرتی باشد و درگیر شدن در هرگونه فعالیت غیر رانندگی، خطر تصادف را افزایش می دهد.

2. سرعت بالا

در حالی که رانندگان حواس پرت مسئول بسیاری از تصادفات هستند، سرعت نیز یکی از این عوامل است. سرعت یکی از دلایل عمده تصادفات به ویژه تصادفات کشنده جاده ای است. بسیاری از رانندگان بالاتر از حد مجاز سرعت رانندگی می کنند که این یک رفتار غیرقانونی است. سرعت، خطر از دست دادن کنترل وسیله نقلیه و تصادف را افزایش می دهد. مهم است که در محدوده سرعت قانونی برانید.

3. رانندگی در حالت خواب آلودگی

افرادی هستند که داروهای خواب آور مصرف می کنند و سپس رانندگی می کنند. متأسفانه نتیجه نهایی اغلب اوقات تصادف رانندگی است. رانندگی پس از مصرف داروهای خواب آور باعث کاهش تمرکز در جاده شده و خطر بروز حادثه را افزایش می دهد.

4. رانندگی بدون توجه به قوانین

عدم توجه به سرعت مجاز، خطوط سبقت، عدم نگاه در آیینه و عدم رعایت علائم راهنمایی و رانندگی همگی می توانند حادثه ساز باشند.

5. عدم توجه به لغزندگی جاده

باران می تواند یک درد سر بزرگ برای رانندگی باشد و باعث بروز حوادث جاده ای شود. یک جاده بیش از حد مرطوب می تواند باعث لغزش و از دست دادن کنترل وسیله نقلیه می شود. لاستیک های فرسوده، خطر تصادف را افزایش می دهند. بارش باران همچنین موجب کاهش دید راننده می شود.

نکته آخر

حوادث رانندگی می توانند یک تجربه وحشتناک باشند که منجر به جراحات فاجعه آمیز شوند. اما بدتر از همه مرگ است. می توان از بروز بیشتر حوادث رانندگی جلوگیری کرد، اما همه دوست ندارند پایبند به علائم راهنمایی و رانندگی باشند. عادات رانندگی ایمن را تمرین کنید تا از بروز حوادث خطرناک جلوگیری کنید.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید