۲۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۳
کد خبر: 44069110

با توجه به اینکه پراهمیت‌ترین قسمت بدن پوست بوده و همیشه در مقابل سرما ،نور آفتاب و آلودگی‌های محیطی قرار می‌گیرد از طرف دیگر پوست صورت اثرگذاری زیادی در داشتن ظاهری جذاب دارد لذا مراقبت از آن مسئله‌ی الزامی است.

اسرار داشتن "پوست زیبا و شفاف"

از خود در مقابل نور خورشید محافظت کنید

اساسی‌ترین کار برای محافظت از پوست، مراقبت آن در مقابل اشعه‌ی مضر خورشید است. اشعه‌ی فرابنفش نور خورشید قادر به پدیدآوردن لکه‌های کک‌ومک و خال‌های خوش‌خیم و در برخی موارد سرطان‌های بدخیم پوست می‌شوند. به‌راستی باید به این نکته اشاره کرد که بخش اصلی ضرر به پوست و پیر شدن آن متاثراز اشعه‌ی نور خورشید است. برای پیشگیری از این رویداد به پیشنهادهای زیر عمل کنید:

- توجه داشته باشید که در ساعت‌های حدوداً ۱۰ صبح تا ۴ بعدازظهر که نور خورشید بسیار است، در محیط آزاد و در مقابل نور خورشید قرار نگیرید و کارهایتان را برای ساعات دیگری انجام دهید.

- لباس مساعد بپوشید. سعی کنید با پوشیدن لباس‌های مساعد همانند پیراهن‌های آستین‌بلند وکلاهای نقاب‌دار بزرگ در مقابل نور خورشید از پوست بدنتان محافظت کنید.

- پارچه‌ کتان که ساختار فشرده‌تری دارند در مقابل پارچه‌هایی با ساختار شل و نفوذپذیر، معقول‌تر هستند. امروزه بسیاری از تولیدها برای لباس‌های تولید خود فاکتور محافظت در برابر خورشید معین می‌کنند.

- کرم ضد آفتاب بزنید. به روی قسمت‌هایی از پوست بدنتان که در مقابل نور آفتاب است پیوسته کرم ضد آفتاب با SPF مناسب استفاده کنید. حتماً۲۰ دقیقه قبل از رفتن به زیر نور خورشید از کرم ضد آفتاب استفاده کنید و هر دو ساعت یک‌بار یا پس از تعریق بسیار پوست مجدداً از کرم ضد آفتاب استفاده کنید.

تأثیر مرطوب‌کننده

«اگر تنها قادر به خرید یک محصول بهداشتی هستید یک مرطوب‌کننده مطلوب و مناسب تهیه کنید.» دکتر روانارین، استاد دانشگاه نیویورک و رئیس انجمن جراحان پوست آمریکا، پس‌ازاین پیشنهاد می‌گوید: «بعضی‌اوقات پوست شما تنها چیزی که نیاز دارد، یک مرطوب‌کننده خوب و یک شوینده ملایم است. زمانی که پوست خشک است، چروک‌ها را بسیار و واضح‌تر نمایان می‌کند و موجب پیر شدن زودرس پوست می‌شود.

اکثر متخصصان پوست معتقد هستند چنانچه سن شما 20 تا30 سال باشد ، مرطوب کننده‌ها قادر به مراقبت از پوست شما در مقابل پیری زودرس دارند. در این سن و سال، مرطوب کننده‌ها توانایی جایگزین بیشتر محصولات بهداشتی و محافظتی پوست می‌باشند.

هر۲ سال یک‌بار نوع مو و آرایشتان را تعویض کنید

مدل مو و آرایشتان را تعویض کنید تا جوان‌تر و با طراوت تر به نظر برسید. چنانچه مدت‌هاست تحولاتی در ظاهرتان ایجاد نکرده‌اید می‌توانید از مشاوران زیبایی و چهره‌پردازی در کلینیک یا آرایشگاه‌های مورداطمینان کمک بگیرید.

درصورتی‌که به شستشوی زیاد پوست خود عادت دارید، خوشایند است این عادت نامطلوب را تغییردهیدو به داشتن پوستی شفاف و زیبا فکر کنید.

متخصصان پوست می‌گویند یکی از برترین شیوه ها برای داشتن پوستی زیباوشفاف، استفاده از یک شوینده ملایم است.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید