تهیه کنندگان سینما که به خاطر تعطیلی ‌های اخیر حسابی ضرر کرده‌اند، بدون در نظر گرفتن جان مردم که ممکن است به خطر بیفتد، با دستاویز‌هایی از قبیل اینکه "سینما تنها تفریح مردم است و می‌شود فیلم را با دستکش و مواد ضدعفونی دید" می‌خواهند مردم را به سینما بکشانند که این دور از انسانیت و نهایت خودخواهی است.

سلام نو - سرویس فرهنگ و هنر : در این روزها که وضعیت قرمز است و کرونا به شدت در خاک‌مان پیشروی کرده، مردم به خواسته وزارت بهداشت در خانه‌هایشان مانده‌اند تا از شر این ویروس فراگیر در امان باشند اما؛ عده‌ای از تهیه کنندگان سینما به جیب‌شان فشار آمده و در نقش دوست و دایه‌ی مهربان‌تر از مادر خواستار لغو تعطیلی سینماها شده و گفته اند: "مردم باید با ماسک و مواد ضدعفونی کننده به سینما بروند، سینما تنها تفریح سالم مردم در این روزهاست." دوستان تهیه‌کننده، واقعا به جای این مسخره بازی‌ها بهتر نبود کمی صادقانه حرف بزنید؟ آری بگویید که نمی‌خواهیم تاوان سالم ماندن مردم را بدهیم، بگویید که گور پدر کرونا و کرونایی‌ها بیایید فیلم ببینید تا از تعداد شاسی بلندهای‌مان کم نشود، این ریاکاری و مردم دوستی به سبک خاله خرسه دیگر چیست؟

آقایان تهیه‌کننده اگر نگران مردم هستید لطفا ماسک تهیه‌کنید و رایگان توزیع کنید، لطفا ژل ضدعفونی تهیه کنید و رایگان توزیع کنید یا اصلا گور پدر کرونا به مردم تنگدست جامعه که شام شب‌شان را ندارند کمک کنید، سینما در شرایط فعلی اولویت هیچ کدام از طبقه‌های جامعه نیست، شما به همت مسئولین بی دغدغه با افزایش بهای سینما، تماشای فیلم را محدود به قشر خاص بالا دستی جامعه کردید، اما حال همان قشر بالا دستی جامعه نیز با توجه به شیوع ویروس کرونا تمایلی برای تماشای فیلم ها در سینما ندارند.

در این روزهای طاقت فرسا که پروژه‌های فیلمبرداری نیز یکی پس از دیگری درحال تعطیل شدن است، باز شدن سینما خود می‌تواند عنوان کمدی‌ترین پیشنهاد قرن را به خود اختصاص دهد.

اگر مشکل ما فقط این سودجویان بود می‌گفتیم خب دولت در دهان این افراد می‌زند و قائله ختم به خیر می‌شود یا اینکه اگر دولت هم به خاطر کسل نشدن مردم موافقت کند، مردم خود در خانه می‌نشینند و به سینما نمی‌روند اما؛ دقیقا نه از دولت بعید نیست که به این توصیه‌ها پاسخ مثبت بدهد و نه دور از انتظار است که با لغو تعطیلی سینما مردم به آن هجوم نبرند، این پیش‌بینی ناپذیر بودن‌مان واقعا نگران کننده است.

تهیه‌کننگان عزیز! شمایی که می‌گویید سینما تنها تفریح مردم است باید بدانید که عده‌ی خیلی زیادی از مردم به خاطر قیمت بلیط‌ها مدتی می‌شود که دیگر رنگ سینما را ندیده‌اند، لطفا این حرف‌هایی را که می‌زنید یادتان باشد و در دورانی که اوضاع به شرایط عادی بازگشت یک هفته فیلم‌تان را نیم بها در سینما به نمایش بگذارید. این مردم دوستی است، نه اینکه یکباره و در این اوضاع وحشتناک تلاش کنید تا مردم را به سینما بکشانید.

سینما نباید باز باشد حتی با دستکش و مواد ضدعفونی کننده، نباید سینما را مرکز انتقال کرونا کنیم سینما یکی از مراکز فرهنگی ایران است نباید مردم را با خاطره‌ی بد از سینما روانه منزل کرد‌، فیلم را باید بدون استرس و با حال خوب دید.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید