طبق اعلام خبرگزاری ملی لبنان، با افزایش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا، دولت این کشور مبلغی از وام‌های بانک جهانی را برای تجهیز بیمارستان‌های این کشور اختصاص داد.

به گزارش سلام نو، شمار مبتلایان به ویروس کرونا در لبنان به ۵۰ نفر رسید و دولت این کشور مبلغ ۳ میلیون دلار از وام های بانک جهانی را برای تجهیز بیمارستان ها و مراکز تشخیص و درمان این بیماری اختصاص داد.

خبرگزاری ملی لبنان به نقل از رسانه های این کشور روز چهارشنبه اعلام کرد طی ساعات گذشته تعداد مبتلایان به این ویروس به ۵۰ نفر افزایش یافته و قرار شده است  علاوه بر بیمارستان دولتی رفیق حریری در جنوب بیروت که نخستین مرکز پذیرش و درمان مبتلایان به این بیماری است چند بیمارستان در مناطقی از جمله در جبل ، بقاع (‌شرق ) بنت جبیل (جنوب ) و طرابلس (‌ شمال ) این کشور نیز کسانی را که احتمال دارد این ویروس را گرفته باشند پذیرش و درمان کنند.

گرچه برخی محافل رسانه ای و پزشکی می گویند مسوولان لبنانی تدابیر جدید و لازم را برای مقابله با این بیماری ندارند و در حد متوسط به این موضوع پرداخته اند اما مقام های دولت این کشور می گویند با تعطیلی مدارس و دانشگاهها ،‌ اجتماعات ،‌ مراکز تفریحی جمعی ، نشست ها و همایش های سیاسی و صنفی ، کنترل ورود و خروج افراد در مبادی فرودگاهی ، بندرگاهها ،‌ مرزهای زمینی ،‌ محدود کردن پرواز هواپیماهای کشورهای دارای اپیدمی کرونا ،‌ایجاد مراکزی برای قرنطینه ،‌نشر توصیه های بهداشتی در سراسر کشور و استفاده از کمک های سازمان بهداشت جهانی و چین در این زمینه به مقابله با این ویروس می پردازند.

خبرگزاری ملی لبنان دیروز سه شنبه به نقل از وزارت بهداشت این کشور اعلام کرد یکی از افرادی که از مصر به لبنان آمده و ناقل ویروس کرونا بود جان خود را از دست داد. وی تا زمان مرگ در قرنطینه به سر می برد.

رسانه های لبنانی پیشتر گزارش دادند که حال ۴ تن از بیماران کرونایی در این کشور وخیم است.

بر اساس گزارش رسانه های لبنان، اکنون این کشور از مرحله مهار این ویروس خارج و به مرحله شیوع رسیده است.

/ایرنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید