اردوغان رئیس جمهور ترکیه اعلام کرد:۱۷ مارس جاری صدراعظم آلمان و رئیس جمهور فرانسه به استانبول می‌آیند.

به گزارش سلام نو، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه امروز (سه‌شنبه) تاریخ سفر آتی آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان و امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه به استانبول را  ۱۷ مارس جاری اعلام کرد.

او تصریح کرد که از ولادیمیر پوتین، همتای روس خود خواسته است به جای "تروریست‌ها"، ترکیه و روسیه با هم میدان‌های نفتی دیرالزور را مدیریت کنند و پوتین در حال بررسی این پیشنهاد درباره مدیریت میدان‌های نفتی در سوریه است و همین مساله به دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا پیشنهاد داده خواهد شد.

اردوغان اظهار کرد: واشنگتن ممنوعیت‌ها برای استقرار سامانه‌های پاتریوت را کاهش می‌دهد و از ما می‌خواهد عدم راه‌اندازی- سامانه‌های اس ۴۰۰ روسیه را تضمین کنیم.

رئیس جمهور ترکیه با تاکید بر اینکه کشورش هزینه سنگینی را برای آتش‌بس در ادلب و تامین امنیت غیرنظامیان متحمل شده و اتحادیه اروپا باید به مسوولیت‌های خود عمل کند، گفت: مساله ادلب، سوریه و پناهجویان بیش از آنکه آزمونی برای ترکیه باشد، به منزله آزمونی برای اراده و رهبری اتحادیه اروپا است.

اردوغان افزود: آتش‌بس در سوریه هر چند موقت به صورت خوبی در حال برقراری است و امیدوارم که این روند به همین صورت ادامه یابد و به آتش‌بس دائم تبدیل شود.

او ادامه داد: کاهش قیمت نفت برای ترکیه بسیار مفید است و برای معاملات جاری سودآور خواهد بود.

/ایسنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید