وزیر امور خارجه هند در توییتی نوشت زائران هندی که در قم هستند با هماهنگی مسئولان ایرانی به کشور بازخواهند گشت.

به گزارش سلام نو، اس جایشانکار وزیر امور خارجه هند در حساب تویتری خود نوشت که تلاش ها برای بازگشت زائران هندی از شهر قم با هماهنگی و همکاری مقامات ایران در حال انجام است.

شبکه خبری " ایندیا تودی" روز دوشنبه همچنین به نقل از وی گزارش داد : هیچ یک از ماهیگیران هندی حاضر در ایران به ویروس کرونا مبتلا نشده اند.

وزیر امور خارجه هند تاکید کرد: سفارت هند در ایران با تمام شهروندان هندی از جمله ماهیگیران در ارتباط است و نیازهای آنها را بر طرف می کند. معالجه شهروندان هندی در ایران آغاز شده است و بازگشت آنها در راس امور قرار دارد.

پیش از این سفارت ایران در دهلی نو اعلام کرده بود که  جمهوری اسلامی ایران با در نظر گرفتن جنبه بشردوستانه و فوریت موضوع آمادگی کامل خود برای برقراری تعدادی پرواز برای تخلیه فوری کلیه اتباع جا مانده از هر دو طرف با در نظر گرفتن کلیه پروتکل‌های بهداشتی را اعلام می کند.

تهران همچنین در ارتباط با همکاری با دهلی نو برای انجام آزمایش شهروندان هندی قبل از ترک ایران پاسخ مثبت داده است. بر همین اساس، سفارت ایران صدور روادید برای بازدید شش نفر از متخصصان شورای تحقیقات پزشکی و وزارت بهداشت هند از تهران را تسهیل و تسریع کرده است.

نخستین پرواز ایرانی برای انتقال شهروندان جا مانده هندی به کشورشان، ۷ مارس (۱۷ اسفند) فرودگاه امام خمینی (ره) تهران را به مقصد دهلی نو ترک کرد و در بازگشت، اتباع ایرانی را به میهن خود باز گرداند.

/ایرنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید