در شرایطی که اقدام ترکیه به باز کردن مرزها در برابر آوارگان باعث حرکت گسترده ای به سمت مرزهای اروپایی شده، مسئولان اروپایی در تلاش برای حل این مساله هستند.

تهران-ایرنا- وزیر کشور ترکیه اعلام کرد که این کشور امروز (پنجشنبه) در حال مستقر کردن یک هزار پلیس ویژه در سراسر مرزش با یونان با هدف جلوگیری از بازگشت آوارگان به داخل ترکیه است.

رسانه های غربی گزارش دادند، این اظهارات سلیمان سویلو در بحبوحه جنگ لفظی میان آنکارا و آتن به دنبال تصمیم ترکیه برای بازکردن مرزهایش به سوی اروپا مطرح شده است.

از زمان بازگشایی مرز ترکیه با اتحادیه اروپا، هزاران مهاجر به سوی مرز ترکیه با یونان رفته اند به امید اینکه وارد خاک اروپا شوند، اما یونان به شدت در برابر ورود غیرقانونی مهاجران ایستاده است.

ترکیه، یونان را به تیراندازی به سوی مهاجران و مجروح کردن آنها در مرز دو کشور متهم کرده، اما دولت آتن این اتهام را رد کرده است.

وزیر کشور ترکیه در ادامه گفت که پلیس یونان شماری از مهاجران را که تلاش کردند از مرز عبور کنند، مجروح کرده است.

وی افزود: پلیس یونان حدود ۱۶۴ نفر را مجروح کرده و تلاش کرده ۴۹۰۰ نفر از مهاجران را به ترکیه باز گرداند. ما در حال استقرار یک هزار پلیس ویژه در مرز ترکیه با یونان هستیم تا از بازگشت این مهاجران جلوگیری نماییم.

درحالی که اقدام ترکیه به باز کردن مرزها در برابر آوارگان سبب حرکت گسترده آنها به سمت مرزهای اروپایی شده، مسئولان اروپایی به ترکیه و یونان شتافتند تا این بحران را حل و فصل کنند.

اتحادیه اروپا به طور فوق العاده روز سه شنبه مسئولان خود را به ترکیه و یونان فرستاد و این درحالی است که نگرانی ها از افزایش سیل پناهجویان در مرزهای اروپا از سمت ترکیه افزایش یافته است.

براساس این گزارش از روزی که ترکیه مرزهای خود را باز اعلام کرده دهها هزار نفر از این کشور به سمت مرزهای یونان حرکت کرده اند و این موضوع بحران پناهجویان در سال ۲۰۱۵ را یاد آوری می کند.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید