انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و میان‌دوره‌ای خبرگان رهبری ساعت 8 صبح روز جمعه همزمان در سراسر کشور آغاز شد.

به گزارش سلام نو، عملیات رسمی ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و اولین میاندوره ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری همزمان با آغاز رای گیری در سراسر کشور شروع به کار کرد و تا ساعت ۸:۵۸ دقیقه بیش از ۱۰۰ هزار نفر در استان تهران رای دادند.

آن طور که ایسنا گزارش کرده، در استان تهران ۳۰ نماینده برای شهر تهران، ری ، شمیرانات و اسلامشهر در نظر گرفته شده است. در حوزه انتخابیه شهریار(شهریار، ملارد و قدس) یک نماینده، برای دماوند و فیروزکوه یک نماینده و برای رباط کریم و بهارستان یک نماینده و برای حوزه انتخابیه ورامین یک نماینده و همچنین پاکدشت نیز یک نماینده در نظر گرفته شده است. جمعا ۳۵ نماینده . در استان تهران برای اقلیت‌های دینی یعنی کلیمیان، مسیحیان، ارامنه شمال، زردشتیان، آشوریان و کلدانیان ۴ نماینده در نظر گرفته شده است.

حضور سردار قاآنی پای صندوق رای +عکس ها

۶۲۲۸ شعبه ثابت و ۴۶۱ شعبه سیار درتهران وجود دارد به طور کلی ۶۶۸۹ شعبه اخذ رای در استان مشغول اخذ رای هستند.

۹۲ درصد شعبات اخذ رای تهران از ساعات اولیه وارد فرآیند اخذ رای شدند.  ۹ میلیون و ۶۰۰ هزار واجدین شرایط رای هستند. ۲۰۰ هزار و ۱۹۸ رای اولی داریم. تعداد تعرفه‌های توزیع شده نیز ۲۱ میلیون و ۶۰۰ هزار است. ۱۳۶۰ نامزد در حال رقابت هستند؛ برای هر کرسی نمایندگی مجلس ۳۹ داوطلب وارد بازی انتخاباتی شدند.

انوشیروان محسنی بند پی استاندار تهران  درباره تخلفات انتخاباتی گفت: بعضی از تخلفات مربوط به فضای مجازی بوده که ما مداخله چندانی در این موضوع نداشته‌ایم زیرا تعداد کاربران فضای مجازی بسیار زیاد است اما تبلیغاتی که بعد از زمان مقرر شده انجام شده را پیگیری کرده‌ایم و متوجه شدیم که خود نامزدها تبلیغی بعد از ساعت مقرر نداشتند، بلکه طرفداران آنها این کار را انجام دادند. روز گذشته یک خبر پرتاب کوکتل مولوتف  به سمت  شعب اخذ رای داشتیم که چیز خاصی نبود و نگهبان آن را با فوت خاموش کرد در این مورد سه نفر دستگیر شدند که در دادستانی هستند و در حال پیگیری وضعیت آنها هستیم. امنیت انتخابات در استان تهران در سطح عالی است. صبح امروز نیروی انتظامی یک مانور و عصر امروز دو مانور خواهد داشت این مانورها توان نیروی انتظامی ما را نشان می‌دهد ۱۴ هزار نیروی آموزش دیده در حال برقراری امنیت انتخابات هستند.

صدها خبرنگار خارجی انتخابات مجلس را پوشش می دهند

عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در جمع خبرنگاران حاضر در ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و اولین میاندوره ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری ضمن تبریک این روز که به فرموده مقام رهبری جشن اقتدار ملی ایرانیان به نمایش گذاشته خواهد شد، گفت: همزمان به موازات فعالیت همکاران ما در هیات‌های اجرایی ناظران ما در کنار صندوقهای رای حاضرند و در کنار هر صندوق بین ۳ تا ۷ نفر ناظر داریم. حدود ۲۰۰ هزار نفر ناظر داریم. تا دیروز تعدادی هم بازرس ویژه در قالب گروه‌های سه نفره از تهران به برخی استانها اعزام کردیم تا نظارت ویژه ای داشته باشند. مردم خوب ما هم که همیشه همیار شورای نگهبان بودند، می‌توانند گزارشات و شکایات خود را از طریق سامانه مردم ناظر ارسال کنند و ما هم سریعا رسیدگی می‌کنیم.

رئیس جمهور رای خود را به صندوق انداخت

حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس‌جمهور نیز پس از حضور در ستاد انتخابات کشور و انداختن رأی خود به صندوق آرا طی سخنانی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بسیار خوشحالیم که امروز روز افتخار آفرین دیگری در تاریخ انقلاب شکوهمند ما به ثبت می‌رسد، گفت: خوشبختانه ارتباطات مستقیمی در وزارت کشور با همه حوزه‌ها به صورت آنلاین برقرار است و در کل ۹۸ درصد صندوق‌های سراسر کشور متصل هستند و این مشخص می‌کند که در لحظه چند نفر رای می‌دهند و این کار مهمی است.

جهانگیری: باید به نظر مردم احترام بگذاریم

معاون اول رییس جمهوری گفت: صندوق رای جایی است که مردم ایران با آن حرف خود را به جهان اعلام می‌کنند و ما باید پیام مردم را بگیریم و به نظر آنها احترام بگذاریم.

به گزارش سلام نو، «اسحاق جهانگیری» صبح جمعه (دوم اسفندماه) پس از بازدید از ستاد انتخابات وزارت کشور و انداختن رای خود به صندوق‌ در جمع خبرنگاران با اشاره به مشارکت بالای مردم در انتخابات اظهارداشت: خوشبختانه خبرهایی که از سراسر کشور در دوساعت اول رأی‌گیری به وزارت کشور رسیده، حضور مردم مشابه انتخابات گذشته، حضور خوب و معناداری است و امیدواریم که مجلس شورای اسلامی به عنوان یکی از نهادهای مهم و تأثیرگذار کشور نقش بسیار تعیین‌کننده‌ای در مسائل کشور داشته‌ باشد.

انتخابات مهم‌ترین نماد اراده ملت است

هم‌چنین آیت‌الله سید ابراهیم رییسی رئیس قوه قضائیه در نخستین ساعات برگزاری انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با حضور در مسجد شیشه در خیابان شیخ هادی تهران، رای خود را به صندوق انداخت و انتخابات را مهمترین نماد مردم‌سالاری دینی و جلوه رای و اراده ملت دانست و تاکید کرد: انتخابات بهترین پادزهر در مقابل توطئه‌ها و فتنه‌های دشمن است.

سید محمد خاتمی رای خود را به صندوق انداخت

رییس جمهور پیشین ایران در انتخابات مجلس شرکت کرد. به گزارش سلام نو ، سید محمد خاتمی  نیز صبح جمعه با حضور در حسینیه جماران رای خود را برای انتخابات مجلس یازدهم و میان‌دوره‌ای خبرگان به صندوق انداخت. خاتمی پس از انداختن رای خود در صندوق از خبرنگاران و عوامل اجرایی انتخابات تشکر کرد.

امیدواریم مردم در فرصت معمول در شعب رای حاضر شوند

عبدالرضا رحمانی فضلی صبح روز جمعه در گفت و گویی در ستاد انتخابات کشور، با اشاره به اینکه انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۳۱ استان و ۲۰۸ حوزه و ۵۵ هزار شعبه برگزار می‌شود، گفت: انتخابات مجلس خبرگان هم در ۵ استان برگزار می‌شود. از این رو امید است خداوند متعال توفیق دهد امروز بتوانیم به کمک هیات‌های اجرایی، نظارت و همه دست‌اندکاران اجرا، نظارت و نیروهای امنیتی و انتظامی و تمام دوستانی که در این امر خدمت می‌کنند، آرای مردم را در کمال صحت، سلامت و قانونی و در یک بستر امن اخذ کنیم.

وی افزود: امیدوارم مردم عزیزمان در فرصت ۱۰ ساعت قانونی مراجعه کنند و آرای خودشان را بدهند تا در آخر وقت دچار کمبود وقت و عدم امکان توفیق برای اخذ رای مردم عزیز و برخی از دوستان را نداشته باشیم.

وزیر کشور ادامه داد: امروز روز مهمی است و رهبر معظم انقلاب تعبیر به جهاد عمومی کردند و باید نشان دهیم که پیرو و رهرو امام و شهدایمان هستیم.

وی گفت: به مشارکت ایمان داریم و بحث مقابله با دشمنان انقلاب و نظام و کشور را با کمترین هزینه و پرمنفعت‌ترین روش که انتخابات است، جواب می‌دهیم.

رحمانی فضلی در پاسخ به این سوال که رهبری امروز را جشن ملی و احقاق حق نامگذاری کردند از این رو چگونه می‌توان امروز احقاق حق کرد، خاطرنشان کرد: جشن ملی در طول تاریخ ایران از انقلاب ۱۳۵۷ به بعد است که به صورت واقعی شاهد تجلی اراده مردم در سرنوشت خودشان در قالب آرا هستیم و در اداره کشور سهم اصلی را دارند و این جشن بسیار بزرگی است که مردم در اداره کشور سهم اصلی را داراند.

وی افزود: ما در این روز به امید خدا این جشن را به جشن مقاومت تبدیل می کنیم و اثبات خواهیم کرد با این روش می‌توانیم به اهداف عالی انقلاب برسیم.

ظریف: مردم نمی‌گذارند یک نفر در واشنگتن برای‌شان تصمیم بگیرد

وزیر امور خارجه کشورمان با بیان اینکه مردم علیرغم گلایه‌ها، خودشان می‌خواهند سرنوشت خودشان را تعیین کنند، گفت: مردم نمی‌گذارند یک نفر در واشنگتن برای‌شان تصمیم بگیرد.

به گزارش ایسنا، محمد جواد ظریف پس از انداختن رای خود در صندوق حسینیه جماران در جمع خبرنگاران گفت: مردم ما پشتوانه اصلی انقلاب هستند و برای بنده که مسئولیت خدمت در حوزه سیاست خارجه و دیپلماسی را دارم پشتوانه اصلی دیپلماسی ما هستند، حضور مردم با سلیقه‌های مختلف و با گرایش‌های مختلف علیرغم برخی دلخوری‌هایی که داریم، علیرغم  برخی گفت‌وگوهای  خانوادگی که داریم، برای جامعه بین‌المللی نشانه مهمی از این است که این مردم با همه تفاوت‌هایشان می‌خواهند خودشان سرنوشت  خودشان را تعیین کنند.

وی افزود: ممکن است مردم برخی گلایه‌هایی داشته باشند اما کماکان سرنوشت خودشان را می‌خواهند خودشان تعیین کنند، نمی‌گذارند یک نفر در واشنگتن بنشیند و برای آنها تصمیم بگیرد؛ آن هم یک نفری که دستش به خون یک بزرگی مثل سردار سلیمانی آغشته است.

علی مطهری: مجلس آینده با توجه به حذف گرایش‌های مختلف یک مجلس ایده‌آل نخواهد بود

نماینده مردم تهران گفت: این مجلس برخلاف آنچه که مشهور است اصلاح‌طلب نبود و اکثریت در دست اصولگرایان بود اگر این مجلس اصلاح‌طلب بود، هیچگاه آقای لاریجانی رئیس نمی‌شد.

به گزارش سلام نو علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با حضور در حسینیه ارشاد رای خود را به صندوق انداخت.

وی در جمع خبرنگاران در خصوص رد صلاحیت خود گفت: به نظر من رد صلاحیت من عادلانه نبود، اگر کسی فساد اخلاقی یا فساد مالی محرز و اثبات شده داشته باشد، ردصلاحیت شدن او طبیعی است اما اینکه کسی را به خاطر اظهار نظر و بیان عقایدش رد صلاحیت کنند مخالف آزادی بیان و خلاف عدالت است.

برای امنیت انتخابات شش ماه برنامه ریزی کردیم

حسین ذوالفقاری معاون امنیتی وزارت کشور در جمع خبرنگاران حاضر در ستاد انتخابات کشور تاکید کرد: ما در ارتباطات با امنیت انتخابات از حدود ۶ ماه پیش برنامه‌ریزی‌هایمان شروع شد و ستاد امنیت در مرکز و استان‌ها با همکاری سایر کمیته‌های مربوطه کار خود را شروع کرد. امروز حدود ۳۰۰ هزار نفر از نیروهای انتظامی و نیروهایی از سپاه و بسیج امنیت انتخابات را در شعب اخذ رای و مسیر تردد صندوق‌های اخذ رای تامین می‌کنند.

انتخابات تا ساعت 23 تمدید شد

ستاد انتخابات کشور اعلام کرد که اخذ رأی برای کلیه حوزه های انتخابیه ای که برای رأی دادن مراجعه کننده دارند تا ساعت ۲۳:۰۰ تمدید شد.

به گزارش سلام نو به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، متن اطلاعیه ستاد انتخابات کشور به شرح زیر است:

اطلاعیه شماره (۳۵)

ستاد انتخابات کشور

به آگاهی هم میهنان عزیز و نمایندگان فرماندار و اعضای  محترم شعب اخذ رأی سراسر کشور می رساند، اخذ رأی برای کلیه حوزه های انتخابیه ای که برای رأی دادن مراجعه کننده دارند تا ساعت ۲۳:۰۰ تمدید شد. سایر حوزه های انتخابیه که مراجعه کننده ندارند مجازند پس از ساعت ۲۲:۰۰ نسبت به شمارش آرا و تنظیم صورتجلسه نتایج اخذ رأی در شعبه اقدام نمایند.

شمارش آرا در برخی شعب اخذ رأی در تهران آغاز شد

شمارش آرا در برخی شعب اخذ رأی در تهران آغاز شد.

به گزارش ایسنا، در شعباتی که کار اخذ رأی انتخابات به پایان رسیده است، شمارش آرا شروع شده است

ساعت۲۳:۳۰ شعب اخذ رای تعطیل شد و اخذ رأی صرفا از افراد داخل شعب انجام می شود. شعبی هم که مراجعه کننده ندارند، شمارش آرا را بعد این ساعت آغاز کردند.

****

جمال عرف رئیس ستاد انتخابات کشور با بیان اینکه مشکلی برای اجرای انتخابات گزارش نشده است، گفت: با پایان زمان اخذ رأی، شمارش آرا آغاز می شود تمام شعب ما در سراسر کشور فعال هستند و جز معدودی از شعب، بقیه شعب آنلاین هستند. ناظرین هم در حال رصد انتخابات هستند و تا الان گزارش مشکلی برای ما ارسال نشده است. پیش بینی هواشناسی این بود که در بخش هایی از استان ها بارش برف و باران داریم؛ بنابراین هماهنگی های لازم با بخش های مختلف از جمله نیروهای مسلح انجام شد تا بتوانیم از وسایل نقلیه نیروهای مسلح استفاده کنیم. تعرفه‌ها بین ده تا پانزده درصد بیشتر از واجدین شرایط چاپ می شود و در اختیار شعب قرار می گیرد. بعید است در این دوره مشکل کمبود تعرفه داشته باشیم.

عرف در پاسخ به پرسشی درباره امکان تمدید زمان انتخابات گفت: هر حوزه اعلام کند که رای دهنده دارد، وزارت کشور نهایت تا ساعت 24 تمدید می کند.  تخلفاتی ثبت شده و هیات بازرسی وزارت کشور و هم قوه قضائیه این تخلفات را دنبال می کنند و اگر تخلف جدی انجام شده باشد، برخورد قانونی انجام می‌شود. شمارش آرا در شعبی که کار اخذ رأی را تمام کردند، همان لحظه شمارش آرا را آغاز می‌کنند.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید