در این بین بر اساس اخباری که در فضای مجازی منتشر شده بعضی از آزمایشگاه ها با گرفتن مبالغ بالایی در حال گرفتن آزمایش از کرونا هستند. این در حالی است که تنها چند آزمایشگاه خاص در تمام کشور این آزمایش را انجام می دهند.

سلام نو – سرویس اجتماعی: کرونایی که به گفته بسیاری از مسئولان امکان ورودش به ایران خیلی کم بود به ایران رسید و دو نفر در شهر قم را از پا درآورد. تا این لحظه که این گزارش نوشته می شود هم ابتلای 5 نفر در کشور تایید شده است.

به گزارش سلام نو، روز گذشته کیانوش جهانپور رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت خبر مثبت شدن نتایج آزمایش اولیه دو مورد از موارد مشکوک ابتلا به کروناویروس  را تایید کرد و در پایان روز متاسفانه خبر رسید این دو نفر که در استان قم ساکن بودند جان خودشان را به خاطر ویروس کرونا از دست داده اند. به این ترتیب از روز گذشته ایران هم به کشورهای قربانی کرونا پیوست.

به گفته رئیس مرکز روابط‌عمومی وزارت بهداشت ایران ابتلای دو نفر در قم و یک‌ نفر در اراک به کرووید 19 تائید شده است. تا این لحظه  تعداد موارد قطعی ابتلا به COVID19 در ایران به پنج نفر رسیده است. مورد مبتلا به کرونا ویروس در شهر اراک از جامعه پزشکی است.

2 فرد مشکوک به ویروس کرونا هم در بابل شناسایی شده اند. این دو نفر در حال حاضر در قرنطینه به سر می برند و و نمونه گیری از آنها در حال انجام است این در حالی است که معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بابل از دادن اطلاعات بیش از این در مورد بیماران مشکوک به کرونا در حوزه استحفاظی این دانشگاه خودداری کرد.

تبعاتی که کرونا در کشورهای مختلف داشته جبران ناپذیر بوده و با توجه به بحرانی که ما در مدیریت بحران داریم چنانچه این شیوع گسترده تر شود می تواند خسارات مهلکی به کشور وارد شود. از روز گذشته تاکنون کلیپ‌هایی منتشر شده که در آن پرستاران با لباس های مخصوص کرونا در رو به روی برخی بیمارستان ها دیده شده اند. یکی از این فیلمها مربوط به فردی مشکوک به کرونا بود که خود را با آمبولانس به بیمارستان فرمانیه رسانده بود. او را البته خیلی زود به بیمارستان شهدای یافت‌آباد منتقل  کردند.

سخنگوی اورژانس درباره ویدئوی منتشرشده از انتقال یک بیمار مبتلا به کرونا به بیمارستان فرمانیه توضیحاتی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران گفت: علت این انتقال این است که بیمارستان مبدأ دارای بخش ایزوله نیست و تا مشخص شدن جواب آزمایش فرد بیمار به بیمارستان شهدای یافت آباد منتقل شد.افراد مشکوک به بیماری کرونا در بخش ایزوله منفی بستری می‌شوند و جواب آزمایش این بیماران حدود ۱۲ ساعت بعد مشخص می‌شود.

در این بین بر اساس اخباری که در فضای مجازی منتشر شده بعضی از آزمایشگاه ها با گرفتن مبالغ بالایی در حال گرفتن آزمایش از کرونا هستند. این در حالی است که تنها چند آزمایشگاه خاص در تمام کشور این آزمایش را انجام می دهند.

علایم کرونا را جدی بگیرید

علایم ویروس کرونا ابتدا با تب و سرفه خشک شروع و بعد از یک هفته با تنگی نفس همراه می شود. سردرد، دردهای عضلانی و احساس خستگی هم از دیگر علایم این بیماری است. یک درصد مبتلایان بر اساس آمار جانشان را از دست می دهند.

شستن صحیح دست ها اولین چیزی است که بسیاری از پزشکان برای مقابله با کرونا روی آن تاکید دارند. اگر کسی سرفه یا عطسه می کند از او فاصله بگیرید. اگر چه به اعتقاد بسیاری ماسک ها خیلی تاثیر مثبتی در کرونا نگرفتن ندارند اما آنهایی که سرفه یا عطسه مداوم دارند بهتر است از ماسک استفاده کنند.

هنگام بازدید از بازار‌های زنده در مناطقی که در حال حاضر موارد ابتلا به کروناویروس گزارش شده است، از تماس مستقیم محافظت نشده با حیوانات زنده و سطوح در تماس با حیوانات خودداری کنید.

از مصرف محصولات حیوانی خام یا پخته نشده اجتناب کنید؛ گوشت خام، شیر یا اندام‌های حیوانی خام باید با احتیاط نگهداری شوند تا از تماس آن‌ها با غذا‌های پخته شده و آلودگی غذا جلوگیری شود.

وزارت بهداشت برای پیشگیری از ابتلا به کروناویروس چند توصیه دارد که به شرح ذیل است:

دستان خود را چند بار در روز به مدت 20 ثانیه با آب و صابون بشویید؛ اگر آب و صابون در دسترس شما نیست با یک ضدعفونی کننده الکلی دستان خود ر ا بشویید.

با دستان کثیف چشم‌ها، بینی و دهان خود را لمس نکنید.

هنگام عطسه و سرفه دهان و بینی خود را با دستمال بپوشانید و بعد دستمال را دور بیندازید.

از دست دادن و بوسیدن افراد دارای علائم سرماخوردگی خودداری کنید.

پخت صحیح و کامل گوشت و تخم مرغ بسیار توصیه می‌شود.

اگر بیمار هستید در خانه بمانید.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید