محمد جواد ابطحی در پاسخ به این سوال که جبهه پایداری تمام و کمال به لیست وحدت اصولگرایان تمکین کرده یا خیر اظهار کرده وحدت مطلق نیست و این لیست صرفا برای جلوگیری از تشتت آرای بیشتر بوده است. با توجه به اینکه تا این لحظه اطلاع رسانی زیادی برای تبلیغات انتخاباتی شده و بروشورهای زیاد هم پخش شده مشخص نیست همه دوستان انصراف بدهند یا نه.

سلام نو – سرویس سیاسی: بعد از مدتها کش و قوس بالاخره دود سفید از اردوگاه اصولگرایی بلند شد و لیستی موسوم به لیست وحدت منتشر شد. لیستی که البته مورد توافق همه بخش‌های جریان اصولگرا نیست.

وحید یامین پور در توییتر نسبت به وحدت اصولگرایان با طعنه حرف می زند و امیرحسین ثابتی مثل بسیاری از جوانان اصولگرا معتقد است ساز و کار رسیدن به لیست وحدت نادرست بوده است. بسیاری از اینها اساسا با نفس رای لیستی مخالف هستند. از سوی دیگر مخالفان این ایده معتقدند نباید تفرقه بین نیروهایی که خود را انقلابی می دانند ایجاد کرد.

محمد جواد ابطحی، نماینده فعلی مجلس که از لیست وحدت جا مانده در این رابطه به سلام نو گفت: نمایندگان ما در جبهه پایداری برای گفت‌وگو در جهت رسیدن به وحدت، آقایان محصولی و آقاتهرانی بودند. اگرچه اختلافی هم ممکن است باشد اما جبهه پایداری کلیت وحدت را قبول دارد با این وجود ممکن است دوستان ما به صورت انفرادی برخی افراد را جایگزین کنند.

او در پاسخ به این سوال که جبهه پایداری تمام و کمال به لیست وحدت اصولگرایان تمکین کرده یا خیر اظهار کرد: وحدت مطلق نیست و این لیست صرفا برای جلوگیری از تشتت آرای بیشتر بوده است.

عضو جبهه پایداری ادامه داد: درباره اینکه افراد حاضر در لیست جبهه پایداری که در لیست وحدت حضور ندارند انصراف بدهند یا خیرهنوز تصمیم گیری نهایی گرفته نشده است. با توجه به اینکه تا این لحظه اطلاع رسانی زیادی برای تبلیغات انتخاباتی شده و بروشورهای زیاد هم پخش شده مشخص نیست همه دوستان انصراف بدهند یا نه.

او با بیان اینکه کسانی که جبهه پایداری را وحدت شکن می دانند به این جبهه اتهام نادرستی وارد کرده اند، گفت: کاش کسانی که اخلاق کانت را درس می دهند حداقل انصاف که از آموزه های کانت است را رعایت می کردند چه برسد به آموزه های اسلامی. جبهه پایداری را با رسانه های فراوان و تبلیغات زیادی که داشتند متهم به وحدت شکنی می کردند در حالی که ما وحدت شکن نبودیم، آنها وحدت شکن بودند.

ابطحی با اشاره به انتقادات وارده به برخی اعضای لیست وحدت گفت: برخی افراد آن قدر که باید شناخته شده نیستند و بعضی هم با شاخص هایی که مقام معظم رهبری به آن اشاره کرده اند تطابق ندارند. هرچند باید به خرد جمعی احترام گذاشت.

این فعال سیاسی اصولگرا با اشاره به لیست اصلاح طلبان افزود: اصلاح طلبان ممکن است در نهایت یک لیست مشترک بدهند هرچند بیشتر اعضای دو لیست مشترک هستند و سرلیست آنها هم یکی است. در واقع نمی شود گفت اینها متفرق هستند.

او افزود: به هر حال اصلاح طلبان عملکردی داشته‌اند که منجر به ریزش طرفدارانشان شده اما به هر شکل آنها هم پایگاه اجتماعی دارند و امیدوار به انتخابات هستند. اگر نبودند این قدر تبلیغات نمی کردند.

ابطحی خاطرنشان کرد: اگر کسی در بین اصلاح طلبان با شاخص های موردنظر رهبری تطابق دارد اشکالی ندارد وارد مجلس شود. ما نگفتیم حتما باید مجلس یکدستی داشته باشیم و سلیقه متفاوتی وجود نداشته باشد. با این حال ریل گذاری و احیای مجلس با اصلاح طلبان نمی تواند مجلسی که در راس امور است را تشکیل دهد اما در بین آنها افراد توانمند و خوبی هم وجود دارد.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید