جاذبه های گردشگری ایلام در قیاس با دیگر نقاط ایران بکرتر و کمتر شناخته شده است. این استان جنگلی ایران مقصد خوبی برای سفرهای تابستانه است. این استان به عروس زاگرس شهرت یافته است و تمدنی کهن و طبیعتی دست نخورده و عالی دارد آثار تاریخی زیاد و زیبای موجود در این استان باعث شده تا در طول سال یکی از استان های مقصد گردشگری باشد.به شما پیشنهاد می کنیم که از این استان زیبا را دیدن فرمایید.

طبیعت زیبای ایلام و آن کوهستان های زمردی رنگ و آب و هوای خنک آن می تواند میزبان خوبی برای گردشگران و مسافرانی باشد که از گرما و آلودگی شهر های بزرگ خسته شده اند و اینجا مکانی است برای رفع خستگی های مهمانان. استان ایلام از معدود استان هایی است که اقلیم های متفاوت را می توان در همه ایام سال در آن شاهد بود. گردشگران با مشاهده‎ آب و هوای متفاوت این منطقه به وجد می‌آیند. شهر ایلام به دلیل قرار گرفتن در بین حصار جنگل‎ها و کوه‎ها موجب به وجود آمدن آب و هوایی معتدل شده است.

برای سفر به ایلام با خودروی شخصی، بهترین مسیر از سمت استان کرمانشاه است که دو راه دارد. اولین راه مسیر ورودی اتوبوس‌ها و در واقع ورود از شهر حمیل و کمربندی شرقی شهر است. این مسیر با وجود پیچ و خم های فراوانش بسیار دیدنی و زیبا است.

دومین راه، از شهر اسلام‌آباد غرب و ارتفاعات قلاجه می گذرد. این مسیر نسبت به حمیل خلوت‎تر بوده و مسیر قدیمی ایلام به کرمانشاه محبوب می شود.

شما همچنین می توانید به صورت هوایی به ایلام سفر کنید.

شهرستان ملکشاهی

شهرستان ملکشاهی یکی از شهرستان‌های مهم و تاریخی استان ایلام است که در فاصله ۴۵ کیلومتری شهر ایلام واقع شده است. این شهر بزرگ‌ترین شهر بخش گچی است.

شهر ملکشاهی از شمال به سلسله جبال نصیره و رشته کوه های بلند زاگرس محدود شده و از طرف جنوب هم به کوه‌های گیلانه و اشکیله می رسد. از طرف مغرب به روستای اما و سد چم گردلان و از طرف مشرق به منطقه کشاورزی گردنگاه، روستای قلعه جوق و در نهایت شهرستان ارکواز ملکشاهی می‌رسد.

جاذبه‌های گردشگری ملکشاهی عبارت اند از آتشکده کوشک قینفر، آبشار اما سد چم گردلان، تالاب سیاب درویش، غار تایه گه، سنگ‌نوشته آشور بانی پال، غار آقامیر، غار گل گل، منطقه تفریحی کرین دشت.

جاذبه‌های گردشگری طبیعی و تاریخی، شهرستان دیرین ملکشاهی را به یکی از اصلی‌ترین مقصدهای سفرهای نوروزی تبدیل کرده است.

تالاب سیاب

تالاب سیاب درویش در روستای سیاب از با اهمیت ترین آثار گردشگری طبیعی در شهرستان ملکشاهی است که در جنوب غربی بخش ملکشاهی واقع شده است. حداکثر درجه حرارت در این تالاب ۱۴ درجه سانتی‌گراد است. ارتفاعی ۲۷۴۰ متری از سطح دریاهای آزاد را دارد. همچنین متوسط میزان بارندگی سالیانه این تالاب بیش از ۶۰۰ میلی‌متر در سال است.

تالاب سیاب درپوش به شکل دایره ای است و در طول تمام سال دارای آب است و به دلیل قرار گرفتن در بین کوهستان ها جز مناطقت ییلاقی استان یعنی سردسیری محسوب می گردد، در این تالاب جانوران مختلفی زیست می کنند همچنین اطراف این تالاب دارای پوشش گیاهی نظیر بلوط ایرانی، بنه، زالزالک، کیکم و بادام تشکیل می‌دهد.

از گیاهان محیط داخلی تالاب نیز می‌توان به گونه‌های گیاهی غوطه‌ور از قبیل عدسک آبی، علف هفت بند، نی، جگن و اسفناج وحشی اشاره کرد.

شما می توانید از طبیعت زیبای تالاب سیاب لذت ببرید و مطمئن باشید از سفر به این منطقه پشیمان نمی شوید.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید