مصباحی مقدم با اشاره به ارائه لیست اقتصاد و معیشت مردم به سرلیستی خود و حضور پررنگ چهره‌های اقتصادی گفت: محوریت ما در این لیست کارآمدی و تخصص‌گرایی بود و با اینکه اکثریت لیست از اهالی اقتصاد و بازار هستند اما به جنبه‌های دیگر نیز توجه کردیم.<br/> 

سلام نو – سرویس سیاسی: انتخابات این دوره مجلس شورای اسلامی با توجه به رد صلاحیت گسترده اصلاح‌طلبان تبدیل به میدان رقابت لیست‌های مختلف سیاسی اصولگرا و تخصصی شده است.

در حالی که اصولگرایان چندین و چندین لیست و اصلاح‌طلبان دو لیست کم رمق ارائه داده‌اند لیست‌های ریز و درشت تخصصی نیز در این میان به چشم می‌آیند.

در این میان یکی از مهم‌ترین لیست‌های تخصصی ارائه شده لیست ائتلاف «اقتصاد و معیشت مردم» با سر لیستی غلامرضا مصباحی مقدم، نماینده پیشین مجلس، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و اقتصاددان شناخته شده است. این لیست  متشکل از ۱۲ اقتصاددان، ۹ فعال تولید، بازار و اصناف و ۹ چهره فرهنگی و اجتماعی است.

غلامرضا مصباحی مقدم در گفت‌وگو با سلام نو با اشاره با احتمال اقبال مردم به لیست‌های تخصصی گفت: واقعیت این است که باید بپذیریم هر دو جریان اصلاح‌طلب و اصولگرا پایگاه رای سنتی خود را دارند و در این انتخابات هم این پایگاه رای مثل دیگر انتخابات‌ها به همین دو جریان رای می‌دهد و این مسئله گریز ناپذیر است، اما بخش قابل توجهی از مردم نیز به این دو جریان وابسته نیستند و فارغ از این گرایش‌های سیاسی رای می‌دهند.

او با توجه به همین مسئله نسبت به اقبال مردم به لیست‌های تخصصی امیدوار است و می‌گوید: به جز این پایگاه سنتی رای همیشگی این دو جریان بخش قابل توجهی از مردم دنبال لیست‌های تخصصی خواهند رفت و به نظر می‌رسد حتی با وجود دو طیف سیاسی اصولگرا و اصلاح‌طلب متخصصین بتوانند وزن قابل توجهی را در دور آینده مجلس شورای اسلامی داشته باشند.

او با اشاره به ارائه لیست اقتصاد و معیشت مردم به سرلیستی خود که با حضور پررنگ چهره‌های اقتصادی همراه بود افزود: محوریت ما در این لیست کارآمدی و تخصص‌گرایی بود و با اینکه اکثریت لیست از اهالی اقتصاد و بازار است اما به جنبه‌های دیگر نیز توجه کردیم.

او در پاسخ به این پرسش که آیا از سوی اصولگرایان برای وحدت و انحلال لیست  با او تماسی گرفته شده گفت: من اطلاعی درباره وحدت اصولگرایان ندارم و نمی‌توانم خبری را تایید کنم.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید