فقر و گرسنگی یکی از موضوعات فراگیر در اغلب کشورهای جهان می باشد که هر ساله به تعداد افرادی که با این معضل روبرو هستند، افزوده می شود.

شاید اغلب مردم بر این باور هستند که گرسنگی در کشورهای فقیر سراسر جهان شایع است و هیچ گاه باور نمی کنند که مجلس بریتانیا در یکی از گزارش های خود به موضوع گرسنگی اشاره کرده است.

در این گزارش نوشته شده است که بسیاری از کودکان بریتانیایی به دلیل فقر و مشکل مالی از گرسنگی مفرط رنج می برند و نمی توانند به غذا دسترسی داشته باشند.

دولت بریتانیا اعلام کرده است به دلیل این که خانواده ها مشکل مالی دارند و نمی توانند هزینه های لازم را تأمین کنند خواستار غذاهایی می شوند که قیمت پایینی دارند و پر کالری هستند و این موضوع باعث ایجاد سوء تغذیه و یا افزایش وزن در آن ها می شود.

به منظور برطرف شدن مشکلات موجود، کمیسیون محافظه کار حاکم و حزبی که مخالف کارگر می باشد، پیشنهاد داده اند وزارت خانه ای به نام گرسنگی تاسیس شود.

مری کرگ که مسئولیت دبیری کمیسیون بازرسی شرایط زیستی مجلس را بر عهده دارد در این خصوص تصریح کرده است: «دولت به جای جستجوی دلایل فقر در خارج از مرزها، باید در سال جدید بر اقدام فوری در خصوص حل مشکل گرسنگی و سوءتغذیه تمرکز کند.»

او بیان کرده است که گرسنگی مردم علل مختلفی دارد که از آن جمله می توان به هزینه های گزاف زندگی، رکود اقتصادی و کاهش هزینه ی دستمزدها و نظام خدمات درمانی جدید اشاره کرد.

سال گذشته، سازمان ملل چنین پژوهشی انجام داد که نتیجه آن حاکی از آن بود که از هر سه نفر کودک بریتانیایی یک نفر از آن ها با فقر روبرو است.

نگرانی ها در خصوص فقر در بریتانیا درحال افزایش است به طوری که از هر پنج نفر کودک بریتانیایی که سن کمتر از ۱۵سال دارد با مشکل فقر خانوادگی و گرسنگی روبرو است.

کد خبرنگار: ۱۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید

*** ***