هر کدام از نماینده های ایران، 5 بازی دیگر تا صعود از دور گروهی خواهند داشت و نباید به راحتی در 2 بازی آینده خود که آن ها هم بیرون خانه است، امتیاز از دست دهند. هر 4 نماینده ایران به شرطی شانس صعود به دور حذفی را دارند که مربیان این تیم به خوبی نقاط ضعف تیم هایشان را در فرصت یک هفته ای تا بازی های دور دوم پیدا کنند و آن ها را بر طرف کنند.

سلام نو - سرویس ورزشی: 4 نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا، در مجموع نتوانستند نتایج خوبی در دور اول مرحله گروهی کسب کنند و حالا تنها 5 روز برای برطرف کردن نقاط ضعف خود وقت دارند.

به گزارش سلام نو، هفته نخست لیگ قهرمانان آسیا برای نمایندگان ایران با یک پیروزی، یک تساوی و 2 شکست همراه شد که نتیجه خوبی برای نمایندگان ایران به حساب نمی آید و 3 تیم  استقلال، پرسپولیس و شهرخودرو اگر می خواهند صعود کنند باید رویه دیگری را در پیش بگیرند. استقلال برابر الشرطه به تساوی رضایت داد و پرسپولیس و شهرخودرو مقابل رقبای قدرتمند قطری و عربستانی خود نتیجه را واگذار کردند.

استقلال؛ تزلزل در اولین بازی گروه زندگی

اکثر کارشناسان بر این باور بودند که کار سخت استقلال تنها در مرحله پلی آف است و گروه ساده ای در انتظار شاگردان فرهاد مجیدی خواهد بود. آبی ها خیلی راحت از مرحله پلی آف رد شدند اما در همان مانع اول مرحله گروهی زمین خوردند. اصلی ترین دلیل توقف آبی ها فشردگی بازی های این تیم و خستگی و مصدومیت بازیکنان این تیم است. اتفاقی که با خالی بودن دست فرهاد مجیدی روی نیمکت همراه شده تا استقلال با مصدومیت دیاباته و قائدی، هم در داربی و هم در دیدار با الشرطه کم بیاورد. زمان بردن انتخاب جایگزین استراماچونی در فصل نقل و انتقالات، تمرکز استقلالی ها  را از جذب بازیکن دور کرد تا در این مقطع حساس و فشرده دست آبی ها حسابی خالی باشد. حالا تنها راه فرهاد مجیدی ریکاوری مناسب بازیکنانش بعد از هر بازی است تا در ادامه راه قربانی های بیشتری در راه 3 جام ندهد.

شهرخودرو؛ این تیم مدعی نمی شود

تا همین جای کار هم، مشهدی ها کار بزرگی کردند و توانستند به دور گروهی لیگ قهرمانان آسیا صعود کنند. هیچ کس از آن ها انتظار درخشش در مقابل قهرمان فصل گذشته لیگ قهرمانان آسیا را نداشت و البته اعضای این تیم هم امید چندانی به شگفتی در بازی اول مرحله گروهی نداشتند. درگیری و چالش با مدیران وزارت ورزش و پرسپولیس برای انتقال یحیی گل محمدی به پایتخت و کوتاهی در جذب جانشین های مناسب باعث شد تا زهر شهرخودرو کاملا گرفته شده باشد و یک نماینده بی خطر در گروه دوم لیگ قهرمانان آسیا باشد. البته این تیم شاید بتواند در مقابل هوادارانش حرفی برای گفتن داشته باشد اما به نظر نمی رسد به همراه الهلال شانس صعود به مرحله بعد را داشته باشد و باید تا همین جای کار هم از ماجراجویی خود در آسیا لذت ببرند.

سپاهان؛ امیر همه را غافلگیر کرد

سپاهان بعد از سال ها دوباره به آسیا برگشته و دلش نمی خواهد خیلی زود با این مسابقات خداحافظی کند. طلایی پوشان به قدری گام اول را در خانه حریف اماراتی محکم برداشتند که لرزه بر جان دیگر تیم های گروه D لیگ قهرمانان آسیا افتاده است و حالا السد و النصر که رقبای به نسبت قدرتمندتری برای سپاهان به حساب می آیند، به فکر آنالیز و شناسایی نقاط قوت و ضعف این تیم هستند. قلعه نویی و شاگردانش هم نباید در باد این پیروزی پرگل بخوابند و سایر حریفان را دست کم بگیرند. شاید العین بیشترین امتیازی که بتواند در این گروه کسب کند، یک امتیاز باشد اما تاکتیک هوایی امیر مقابل تیم های حوزه خلیج فارس جواب خواهد داد و با توجه به آنالیز حریفان، سپاهان باید راهی برای دور زدن وینگرها و مدافعان کناری السد و النصر پیدا کند.

پرسپولیس؛ تیم خام یحیی

پرسپولیس یحیی شاید از لحاظ تاکتیکی زیباتر از تیم کالدرون بازی کند اما هنوز پختگی زمان برانکو را ندارد و نمی داند در لحظات حساس و مهم بازی باید چه کاری انجام دهد. الدحیل توانست در 13 دقیقه کاری را انجام بدهد که پرسپولیس و گل محمدی  نتوانستند در 80 دقیقه انجام دهند. کنعانی زادگان بلوغ سیدجلال در خط دفاعی را ندارد و اوساگونا یک بازیکن متوسط در خط حمله است. مصدومیت ترابی و به بازی آمدن اوساگونا شاید زهر خط حمله پرسپولیس را کمتر کرد اما نباید یادمان برود پرسپولیس برانکو هم با وجود بودیمیر، رسما 10 نفره بازی می کرد اما در همه بازی ها موفق از زمین خارج می شد. بسیاری از هواداران پرسپولیس از سرمربی جوان این تیم انتظار دارند راه برانکو را پیش بگیرد اما تیم خام یحیی برای پخته شدن به یک سری مواد اولیه نیاز دارد؛ کنعانی زادگان و شجاع باید به فکر کیفیت فنی خود باشند تا حواشی، دور شدن اوساگونا از ترکیب اصلی، عادت دادن تیم به بازی با یک هافک دفاعی و بازی گرفتن از رسن می تواند گره کور خط حمله پرسپولیس را در بازی های حساس باز کند.

هر کدام از نماینده های ایران، 5 بازی دیگر تا صعود از دور گروهی خواهند داشت و نباید به راحتی در 2 بازی آینده خود که آن ها هم بیرون خانه است، امتیاز از دست دهند. هر 4 نماینده ایران به شرطی شانس صعود به دور حذفی را دارند که مربیان این تیم به خوبی نقاط ضعف تیم هایشان را در فرصت یک هفته ای تا بازی های دور دوم پیدا کنند و آن ها را بر طرف کنند.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید