مردم فلسطین در اعتراض به معامله قرن دست به تظاهرات گسترده‌ای در کرانه باختری زدند.

به گزارش سلام نو، مردم فلسطین روز سه شنبه با برگزاری تظاهرات گسترده در کرانه باختری، طرح معامله قرن دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا را محکوم و از تلاش رهبری تشکیلات خودگردان برای محکومیت این طرح در سازمان ملل متحد حمایت کردند.

معترضان با تجمع در میدان المناره در شهر رام الله در کرانه باختری، پرچم های فلسطین را به اهتزاز در آوردند و در شعارهای روی پارچه نوشته ها، طرح دولت آمریکا را محکوم کردند.

بر روی یکی از پلاکاردهای در دست معترضان به زبان انگلیسی نوشته شده بود که ترامپ بخشی از این مشکل است نه راه حل آن. در حالیکه شعار دیگری، طرح موسوم به معامله قرن را با استهزا "دزدی قرن" توصیف کرده بود.

محمد اشتیه نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین خطاب به جمعیت حاضر در تظاهرات گفت که تمام مردم فلسطین و تمام گروه های ملی و اسلامی، پشت محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان ایستاده اند. همه خیابان ها پر از جمعیت است و این پاسخ فلسطینی هاست.

عباس قرار است در شورای امنیت سازمان ملل متحد در محکومیت طرح آمریکایی معامله قرن سخنرانی کند.

طرح به اصطلاح صلح خاورمیانه ترامپ که ۲۸ ژانویه در کاخ سفید با حضور بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی از آن رونمایی شد به صهیونیست ها اجازه الحاق شهرک های صهیونیست نشین غیرقانونی در کرانه باختری را به سرزمین های اشغالی می دهد.

فلسطینی ها که در پی شناسایی قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی توسط دولت ترامپ در سال ۲۰۱۷(۹۶)، روابط خود را با این کشور قطع کردند، پیش از ارائه این طرح از سوی رئیس جمهوری آمریکا، مخالفت خود را با آن اعلام کرده بودند.

همچنین قرار است پیش نویس قطعنامه محکومیت الحاق شهرک های صهیونیست نشین به سرزمین های اشغالی با حمایت تونس و اندونزی، در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد به رای گذاشته شود.

/ایرنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید