سیدعلی ریاض، حجت‌الاسلام مسعود عالی، حجت‌الاسلام قاسمیان، رضا روستا آزاد، حجت‌الاسلام احسان بی آزار تهرانی، کامران دانشجو، یاسر جبراییلی، منوچهر متکی، معصومه آباد و نادر طالب زاده ده چهره ای هستند که شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی آنها را مسئول تصمیم سازی در اردوگاه اصولگرایی کرده است.

سلام نو - سرویس سیاسی: شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی اخیرا لیستی از ده چهره مطرح جریان اصولگرا منتشر کرده و آنها را تصمیم سازان اصلی لیست اصولگرایان دانسته است. اصولگرایانی که مطابق پیش بینی ها امسال هم نمی توانند به یک لیست واحد برسند.

به گزارش سلام نو، از همان روزهای نخست که زمزمه های انتخاباتی شنیده می شد حدس زدن اینکه جبهه پایداری با اصولگرایان سنتی تر نمی تواند به تعامل برسد کار سختی نبود. حالا البته چالش اصولگرایان بیشتر هم شده چرا که گروه موسوم به عدالت خواهان از یک سو و آن بخش از اطرافیان قالیباف که شهردار اسبق را به لیست مستقل از اصولگرایان دعوت می کنند از سویی دیگر سودای لیست انتخاباتی دارند.

سیدعلی ریاض، حجت‌الاسلام مسعود عالی، حجت‌الاسلام قاسمیان، رضا روستا آزاد، حجت‌الاسلام احسان بی آزار تهرانی، کامران دانشجو، یاسر جبراییلی، منوچهر متکی، معصومه آباد و نادر طالب زاده ده چهره ای هستند که این شورا آنها را برای چینش اعضای لیست برگزیده است. در ادامه بیشتر آنها را بشناسید.

سیدعلی ریاض؛ اصولگرای بی‌حاشیه

حیدر مصلحی روحانی 62 ساله ای که وزیر اطلاعات احمدی نژاد بود از این لیست خارج شد تا سید علی ریاض جایگزین او شود. او مثل برادران لاریجانی متولد عراق است و سابقه نمایندگی مجلس هفتم را دارد. او قائم‌مقام محمدرضا رحیمی در معاونت حقوقی و پارلمانی رئیس‌جمهوری و مشاور کامران باقری‌لنکرانی در وزارت بهداشت بوده است.

حجت‌الاسلام مسعود عالی؛ کارشناس برنامه سمت خدا

چهره ای که در این لیست کمترین سابقه سیاسی را دارد حجت الاسلام مسعود عالی است. او اگرچه در سیاست سابقه خاصی ندارد اما حضور مستمر او در برنامه سمت خدا به عنوان کارشناس مسائل دینی و سخنرانی های او در مراسم های عزاداری محرم در محضر رهبری باعث شده بسیاری از مردم او را خیلی بیش تر از افراد سیاسی این لیست بشناسند.

حجت الاسلام قاسمیان؛ یار غار قالیباف و مدافع چندهمسری

حجت الاسلام قاسمیان هم از جمله کسانی است که بارها تصویر او از قاب تلویزیون دیده شده است. همین چند وقت پیش بود که دفاع عجیب و غریب او از چندهمسری هجمه های زیادی علیه او ایجاد کرد. او را می توان نزدیک ترین چهره این فهرست به قالیباف شهردار تهران و شانس اول سرلیستی اصولگرایان دانست.

رضا روستاآزاد ؛ استاد بدنام دانشگاه نزد دانشجویان

عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران انقلاب و استاد شیمی دانشگاه شریف که در دوران ریاست جمهوری احمدی نژاد و وزیر بودن کامران دانشجو ریاست دانشگاه شریف را بر عهده داشت از دیگر چهره های فهرست منتشره از سوی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی است. سال ۱۳۹۱، ۶۳۰ تن از دانشجویان این دانشگاه طی نامه‌ای اعتراضی خواهان استعفای وی شدند و دلیل آن را تعلیق غیرقانونی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه، ورود نیروهای امنیتی به دانشگاه در موارد مختلف و برای بازداشت دانشجویان در محیط دانشگاه، لغو و عدم صدور مجوز برای نشریه‌های مختلف دانشجویی، ستاره‌دار شدن تعداد زیادی از دانشجویان در این سه سال و صدور حکم‌های تعلیق از تحصیل فراوان، همچنین تنزلشان دانشگاه از طریق به‌کارگیری ناشایسته‌ترین و ناکارآمدترین افراد در مناصب حساس دانشگاه خواندند.

حجت‌الاسلام احسان بی آزار تهرانی؛ روحانی فعال در اینستاگرام

حجت‌الاسلام احسان بی آزار تهرانی را بسیاری از فعالان فضای مجازی می شناسند. هرچند پیج این کارشناس مذهبی در اینستاگرام به خاطر انتشار تصویر سردار شهید قاسم سلیمانی بسته شد اما خیلی زود پیج دوم او توسط چند ده هزار نفر دنبال شد. تصاویر منتشر شده از بی آزار در لباس بوکس یکی از عوامل شهرت این روحانی فعال در اینستاگرام است.

کامران دانشجو؛ دریغ از یک سابقه روشن

کامران دانشجو را می توان یکی از بحث برانگیزترین اشخاص تصمیم ساز برای لیست اصولگرایان دانست. دانشجو به عنوان رییس ستاد انتخابات وزارت کشور در انتخابات 88 نامش در سیاست بیشتر مطرح شد. او استاندار تهران و سرپرست وزارت کشور هم بوده است. در کارنامه او سابقه چندان روشنی دیده نمی شود و حتی در بین اصولگرایان هم آنچنان که باید و شاید محبوب نیست. برادر او خسرو دانشجو عضو و سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران در دوره سوم بود و دیگر برادر او فرهاد دانشجو رئیس سابق دانشگاه آزاد اسلامی بوده‌است.

یاسر جبراییلی؛ جوان‌ترین و تندروترین‌ فرد لیست

یاسر جبرائیلی تنها دهه شصتی این لیست است. او بیشتر به خاطر معاونتش در خبرگزاری فارس و انتقادات تند و تیزش از اصلاح طلبان مشهور شده است. او از دوستان خوب وحید یامین‌پور، محمدحسین رنجبران و علی‌اکبر رائفی‌پور به شمار می رود و مواضع او در قیاس با دیگر اعضای این لیست رادیکال تر است. او به عنوان یکی از مخالفان برجام گفته بود: متن برجام همان متن یک موسسه آمریکایی است که ۱۴ ماه پیش از توافق برجام منتشر شده بود.

منوچهر متکی؛ وزیر اخراجی

وزیر اخراجی احمدی نژاد در سیاست خارجه که به شکل تحقیرآمیز و تعجب برانگیزی از سوی احمدی نژاد در حین یک سفر خارجی اخراج شد حالا قرار است شانس خود را در سیاست داخلی به عنوان یکی از افراد موثر در چینش اعضای لیست انتخاباتی امتحان کند. او هم مثل ریاض از زمره احمدی نژادی هایی است که دیگر احمدی نژادی نیستند. شاید به همین خاطر است که حالا برای خود در این لیست جایی دست و پا کرده اند.

نادر طالب زاده؛ مستندسازی که کاش به سیاست نمی‌آمد

نادر طالب زاده متولد سال 1332 در تهران، مستندسازی است که کارهایش در ضدیت با آمریکا بارها از تریبون های مختلف پخش شده است. عضو حلقه اولیه جمنا هر چقدر در حوزه هنری فرد قابل توجهی است در سیاست کمتر مورد توجه بوده است. او اخیرا در رابطه با سقوط دردناک هواپیمای اوکراینی گفته بود: نباید حادثه دردناک سرنگونی هواپیمای مسافربری را بزرگ کرد. این حادثه نیز مثل برخورد یک هواپیما با کوه بوده است!

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید