«خوب بد جلف 2 : ارتش سری» به کارگردانی پیمان قاسم خانی و تهیه کنندگی محسن چگینی محصول سال ۱۳۹۸ که با حضور بازیگران سرشناس دنیای هنر جلوی دوربین رفته است و داستان در ادامه همان قسمت اول این فیلم و در یک فضای متفاوت به روایت زندگی حرفه‌ای سام درخشانی و پژمان جمشیدی زوج موفق فصل اول فیلم خوب بد جلف می پردازد.

سلام نو - سرویس فرهنگ و هنر | مرتضی کوه مسکن : فیلم «خوب،بد، جلف 2 : ارتش سری» به نویسندگی و کارگردانی پیمان قاسم خانی و تهیه کنندگی محسن چگینی، سومین فیلمی بود که  در روز ششم سی و هشتمین جشنواره ملی فیلم فجر برای اهالی رسانه و هنرمندان در پردیس سینما گالری ملت بر روی پرده رفت.

پیمان قاسم خانی، نویسنده ی مطرح تلویزیون و سینمای ایران پس از سال ها نویسندگی در این عرصه نخستین فیلم سینمایی خود را در مقام کارگردان به نام خوب بد جلف در ژانر کمدی و با بازی حمید فرخ نژاد، پژمان جمشیدی، سام درخشانی و ویشکا آسایش ساخت.

این فیلم توانست موفقیت خوبی را در گیشه بدست آورد و قاسم خانی در همان زمان اعلام کرد که سری دوم این فیلم را خواهد ساخت، حالا و با گذشت حدود سه سال شاهد سری دوم این فیلم با نام «خوب بد جلف٢:ارتش سری» هستیم، قاسم خانی با حفظ زوج موفق پژمان جمشیدی و سام درخشانی و قرار دادن حامد کمیلی و ریحانه پارسا در کنار آن ها سعی در تکرار موفق سری اول فیلمش دارد.

بیشتر بخوانید :

بررسی فیلم «خوب، بد، جلف 2 : ارتش سری» / در ادامه قسمت قبلی و در یک فضای متفاوت

قاسم خانی در تمام داستان ها و فیلمنامه هایی که می نویسد، سعی کرده است از کمدی روان و مخاطب پسند بهره بگیرد و خوب بد جلف٢ آغاز مناسب و قوی دارد که کم کم با جلو رفتن داستان به بیراهه عجیب و غریبی کشیده می شود.

پژمان جمشیدی و سام درخشانی در نقش های خودشان و کمی ساده تر و زودباورتر قرار است در یک فیلم سینمایی به نام ارتش سری به کارگردانی یک کارگردان ایرانی_آمریکایی با بازی حامد کمیلی ایفای نقش کنند و فرهاد آئیش در نقش تهیه کننده و ریحانه پارسا نیز در نقش دختر تهیه کننده از دیگر بازیگران ارتش سری هستند.

پژمان جمشیدی و سام درخشانی شیفته ی دختر تهیه کننده می شوند و مخاطب با پیشروی داستان متوجه می شود که این گروه سازنده یک گروه جعلی فرستاده شده از آمریکا هستند که قصد دزدیدن کیک زرد از ایران را دارند.

پیمان قاسم خانی که ذاتا نویسنده ی خوبی است، از یک جایی به بعد در فیلم نمی داند چه کند و سعی می کند با وام گرفتن از شوخی های فیلم های خارجی و نیز فضای مجازی و بازی گرفتن باری به هرجهت از دو شخصیت اصلی داستان، به هر زحمتی که شده است مخاطب را بخنداند.

حامد کمیلی اما در نقش یک مامور آمریکایی و در واقع نقش منفی فیلم خوب ظاهر شده است و ریحانه پارسا که بیشتر به خاطر چهره و ژست های عجیبش به شهرت رسیده است نه به خاطر بازی اش، بازی چندان قابل توجه و قبولی را در ارتش سری از خود به نمایش نمی گذارد.

از سوی دیگر ستاره پسیانی در نقش نامزد سام درخشانی نیز حضوری گنگ در فیلم دارد و مشخص نیست هدف کارگردان از در نظر گرفتن چنین شخصیتی برای فیلم چیست، آیا قرار است مخاطب تنها شاهد جیغ و دادهای پسیانی در فیلم باشد که گاها نیشخندی را بر لب مخاطب می نشاند و یا قرار است اتفاق دیگری به واسطه ی حضور این شخصیت در داستان فیلم رخ دهد.

هرچه به دقایق پایانی فیلم نزدیکتر می شویم، ضعف فیلمسازی قاسم خانی در ارتش سری بیشتر به چشم می آید و مخاطب با یک کمدی سخیف که می خواهد به هر قیمتی شده است خنده را روی لب هایش بنشاند، مواجه می شود، نیم ساعت پایانی فیلم چنان از شکل یک فیلم سینمایی نرمال فاصله می گیرد که این سوال در ذهن مخاطب ایجاد می شود آیا کارگردان این فیلم، نویسنده ی خوش ذوق و قریحه و کاربلدی به نام پیمان قاسم خانی است که دست به ساختن چنین فیلمی زده است.

گرچه هوشمندی قاسم خانی در برخی صحنه های فیلم همچون حضور ترامپ و شوخی با طالبان و سیاست های عربستان دیده می شود، اما این موارد به هیچ وجه نمی توانند کمدی فیلم را به سمت یک طنز دلنشین و عام پسند پیش ببرند و نکته جالب در برخی صحنه ها شوخی کارگردان با فیلم های کمدی ضعیف و سخیفی است که بدون هیچ دلیل خاصی ساخته می شوند و به فروش خوبی هم دست می یابند و قاسم خانی با زبان بی زبانی دلیل ساخت ارتش سری را در دل فیلمش بیان می کند که تحسین برانگیز است.

ارتش سری ذاتا برای گیشه ساخته ساخته شده است و قاسم خانی با شناختی که پس از سال ها حضور در عرصه ی کمدی و طنز به دست آورده است، فیلمش را در ادامه موفق سری اول ساخته است تا بتواند بفروشد و از تمام توانش برای این کار بهره برده است.

برگ برنده ی فیلم زوج موفق جمشیدی و درخشانی است که موفقیتشان در عرصه ی طنز و کمدی را با فیلم هایی همچون تگزاس نشان داده اند و به قدری این دو بازیگر از هم شناخت دارند و توانایی شان در خنداندن مخاطب عام بالاست که اگر روبروی مخاطب بایستند و هیچ واژه ای به زبان نیاورند، مخاطب ناخودآگاه خنده روی لب هایش می نشیند.

به هرحال جای تعجب است که فیلمی همچون ارتش سری که صرفا برای گیشه ساخته شده است و هیچ حرفی برای گفتن ندارد، به بخش مسابقه ی سی و هشتمین دوره جشنواره فیلم فجر راه می یابد و باید دید این فیلم در اکران عمومی در ادامه ی موفقیت سری اول فیلم خواهد فروخت یا اتفاق دیگری رخ می دهد.

فهرست عوامل فیلم سینمایی «خوب، بد، جلف ۲ : ارتش سری»

کارگردان : پیمان قاسم خانی

نویسنده : پیمان قاسم خانی

تهیه‌کننده : محسن چگینی

بازیگران : پژمان جمشیدی، سام درخشانی، حامد کمیلی، ریحانه پارسا، گوهر خیراندیش، فرهاد آئیش، امیرمهدی ژوله، مارال فرجاد، شکیب شجره و ...

دستیارکارگردان و مدیر برنامه ریزی : پوپک مظفری

جانشین تولید : محمد جمشیدی

مدیر فیلمبرداری : حسین جلیلی

طراح صحنه : آیدین ظریف

طراح گریم : عباس عباسی

طراح لباس : رعنا امینی

صدابردار : داریوش صادق پور

تدوین : میثم مولایی

موسیقی : امیر توسلی

منشی صحنه : بهناز تاجیک

جلوه های ویژه میدانی : ایمان کرمیان

مدیر تدارکات : نیما فکوری

عکاس : کورش جوان

روابط عمومی و تبلیغات : امیر کرابی

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید