پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس می‌گوید سرخ‌پوشان پایتخت با ارائه ثبات تاکتیکی خود در روز داربی می‌توانند پیروز میدان باشند.

سلام نو - سرویس ورزشی: روز پنج‌شنبه، دو تیم استقلال و پرسپولیس در چارچوب هفته نوزدهم رقابت‌های لیگ برتر در ورزشگاه‌ آزادی به مصاف هم می‌روند.

محمد پنجعلی پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس در گفت‌وگوبا سلام نو درباره شرایط داربی 91 پایتخت و مصاف دو تیم سرخ‌آبی گفت: بازی بسیار نزدیکی را از دو تیم شاهد خواهیم بود چون هم استقلال و هم پرسپولیس روی زمین بازی می‌کنند و روند مشخصی را در تیم پیاده می‌کنند. بار روانی این مسابقه روی بازی بسیار تاثیر می‌‌گذارد و موجب استرس می‌شود. به نظر من اگر یک گل سریع زده شود،‌ استرس بازی کاهش پیدا می‌کند چون دو تیم از باختن می‌ترسند و به نظرم با گل زدن، بازیکنان می‌توانند روند بهتری را در بازی ارائه کنند.

او در پاسخ به این سوال که چه کسی می‌تواند از بازیکنان پرسپولیس موفق به گلزنی شود؟ خاطرنشان کرد: به نظر من تیم یحیی، تیم نفر نیست و کار گروهی در پرسپولیس در اولویت قرار دارد و کارهای سرعتی در تاکتیک پرسپولیس از اهمیت زیادی برخوردار است. پرسپولیس باهم دفاع می‌کنند و باهم حمله می‌کنند و به نظر من شانس زیادی نمی‌توان برای مهاجمان قائل بود چون خط حمله تحت فشار است و معلوم نمی‌کند که چه بازیکنی می‌تواند موفق به گلزنی شود. به نظر اگر تیم پرسپولیس ثبات تاکتیکی که در بازی‌های قبلی از خودش ارائه داده را روز داربی هم به نمایش بگذارد، می‌تواند در این بازی مهم به موفقیت برسد.

پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس درباره عملکرد یحیی گل محمدی در تیم سرخ‌پوشان و مقایسه او با عملکرد گابریل کالدرون گفت:‌ یحیی فرهنگ ایرانی را به پرسپولیس آورد. او مربی این تیم آمده است و با فضای تیم به خوبی آشنا است. پرسپولیس با گل محمدی خیلی بهتر بازی می‌کند و روز به روز از آمادگی و کیفیت بیشتری برخوردار است. همچنین تجربه چند ساله یحیی گل محمدی با تیم‌های مختلف به کمک او آمده است و با هوشی که دارد توانسته کیفیت خوبی از خودش ارائه دهد.

پنجعلی درباره خاطراتی که در داربی دارد، اظهار کرد: بهترین خاطراتی از دربی داریم، پیروزی‌هایمان در این بازی‌ها بوده است و بدترین خاطره‌هایی که داشتیم، شکست‌هایی بود که در این مسابقات متحمل شدیم. یکی از بهترین خاطرات من از داربی، برد سه بر صفری که مقابل استقلال در سال 1365 داشتیم بود که من در آن داربی حضور داشتم و مقابل استقلال بازی کردم. همینطور داربی سال 1390 که پرسپولیس باخت دو بر صفر با سه گل ایمون زاید، سه بر دو عوض کرد،‌ برایم بسیار شیرین و بسیار خاطره انگیز بود.

پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس درباره حاشیه‌ها و اتفاقاتی که ممکن است در داربی رخ دهد و بازی را تحت تاثیر خود قراردهد، خاطرنشان کرد: من یک خواهشی از هواداران دارم و آن هم این است که تماشاگران در استادیوم حمایت خود را انجام دهند و به مسائل حاشیه‌ای روی نیاورند. چون اگر جو بازی خراب بشود، بازی از ریتم و روند خود خارج می‌شود و موجب کاهش کیفیت بازی است. امیدوارم هواداران در روز داربی، حمایت‌هایشان را انجام دهند تا همه هواداران از بازی لذت ببرند و مساله خاص و حاشیه‌ اذیت‌کننده‌ای روی بازی تاثیر نگذارد.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید