بیت کوین می تواند به مثابه یک سرمایه امن نگرانی بسیاری از سرمایه داران را برطرف کند. سرمایه دارانی که از سقوط سهام خود در بازار جهانی عصبانی و البته مضطرب هستند. بسیاری پیش بینی کرده اند قیمت ارز دیجیتال در هفته های آتی با جهش فوق العاده ای همراه شود.

سلام نو – سرویس اقتصادی: ارز دیجیتال این روزها بیشتر از همیشه مورد استقبال قرار گرفته است. عوامل زیادی دلیل روی آوردن مردم جهان به ارز دیجیتال است. در این بین نباید از نقش ویروس کرونا غافل بود.

به گزارش سلام نو، اقتصاد دنیا این روزها متاثر از ویروس کرونا است. هر چه قدر این ویروس بیشتر آسیب وارد کند اقتصاد جهان هم بیشتر واکنش می پذیرد. در شرایط فعلی شمار زیادی از سرمایه داران از ترس ریزش بازار سهام به سمت ارزهای دیجیتال گرایش پیدا کرده اند. تقاضایی که روی قیمت بیت کوین تاثیر محسوسی داشته است.

بیت کوین می تواند به مثابه یک سرمایه امن نگرانی بسیاری از سرمایه داران را برطرف کند. سرمایه دارانی که از سقوط سهام خود در بازار جهانی عصبانی و البته مضطرب هستند. بسیاری پیش بینی کرده اند قیمت ارز دیجیتال در هفته های آتی با جهش فوق العاده ای همراه شود.

این روزها با سقوط بازار سهام چین ارز دیجیتال به ویژه بیت کوین به اوج رسیده است. مدت کوتاهی پس از بازگشایی بازارها در هونگ کنگ ارزش بیت کوین به ۹ هزار و ۶۰۸ دلار رسید که از ماه اکتبر گذشته تا کنون ارزش بیت کوین انقدر بالا نرفته بوده است و از سال ۲۰۱۲ تا کنون نیز این ارز دیجیتال نتوانسته چنین جهشی را تجربه کند و می توان گفت بیت کوین سال ۲۰۲۰ را بهتر از این نمی توانسته شروع کند.

برخی مدافعان بیت کوین از کاهش اطمینان به بازارهای سهام می گویند و امید دارند این روند همچنان ادامه پیدا کند. به جز بیت کوین سایر ارزهای دیجیتال هم شاهد صعود قابل توجهی بوده اند.  راشاتودی در این باره نوشته است: بیت کوین پتانسیل این را دارد تا ارزشش بیشتر از این ها رشد کند و برخلاف افت چشم گیری که در سال ۲۰۱۵ داشت به جهانیان نشان داد تا عمرش تمام نشده است و مدت ها می تواند در بازار باقی بماند و به احتمال زیاد تا چند روز آینده شاهد افزایش بیشتر ارزش این ارز دیجیتال خواهیم بود.

بسیاری شیوع ویروس کرونا را عامل اصلی افزایش قیمت بیت کوین دانسته اند. اگرچه این حرف نادرست نیست اما مطمئنا این تنها عامل افزایش قیمت ارزهای دیجیتال نیست. بسیاری از کارشناسان اقتصادی در سراسر جهان سال 2020 را سال بسیار خوبی برای دارندگان ارزهای دیجیتال پیش بینی کرده اند.

پیش بینی بسیاری از کارشناسان این است که با گذشت زمان شاهد افزایش ارزش بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال باشیم. جک دورسی، مدیرعامل توییتر قول داده به توسعه این ارز مجازی از طریق شرکت پرداخت اسکوئر کریپتو کمک کند. وی ادعا کرد فقط زمان لازم است تا پرداخت‌های کم هزینه بیت کوین مانند پول نقد مورد استقبال قرار گیرند.

شرکت اسکوئر کریپتو نیز اعلام کرده در حال حاضر مشغول ساختن یک عدد کیت برای شبکه بیت کوین است تا به این منظور بتوانند پرداخت های کوچکتر را سریعتر و کم هزینه تر انجام دهند.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید