رئیس فدراسیون تیراندازی گفت: به کارگیری مربیان خارجی به لحاظ ارزی میسر نیست لذا اولویت اصلی ما استفاده از مربیان داخلی است.

به گزارش سلام نو علی دادگر بعد از انتخاب شدنش به عنوان هیات اجرایی فدراسیون جهانی اظهار کرد: هر موفقیتی مطمئنا به یک برنامه‌ریزی منظم نیاز دارد. ما هم برای این انتخابات از قبل برنامه‌ریزی داشتیم، مدت زیادی بود که بی سروصدا  کار می‌کردیم. خداراشکر توانستیم در اولین حضورمان در این اجلاس با ۱۵۰ رای به عضویت هیات اجرایی که البته در فدراسیون جهانی به آن شورای اداری می گویند در بیاییم.

رییس فدراسیون تیراندازی ادامه داد: این اولین باری است که این کرسی کسب می‌شود، فرصت بسیار خوبی برای ایران است و باید از این فرصت استفاده کنیم. به نظر می‌رسد که جایگاه خوبی است و به راحتی هم بدست نمی‌آمد. اول خدا و بعد هم مسئولان وزارت ورزش، کمیته ملی المپیک و همکارانم در فدراسیون تیراندازی کمک کردند و امیدوارم که از این فرصت پیش آمده هم به نحو احسن بهره برداری کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که قرار بود برای چهار کرسی رایزنی کنید، آیا علاوه بر هیات اجرایی، کرسی دیگری هم برای ایران بدست آمد یا خیر گفت: ما سه نفر دیگر را نیز پیشنهاد دادیم. دکتر ندا نوذری را به عنوان کمیته پزشکی، الهام هاشمی را به عنوان کمیته تفنگ و احمدرضا حقیقت را برای کمیته اهداف پروازی به عنوان کاندیدا معرفی کردیم که فقط ندا نوذری موفق شد این جایگاه را بدست آورد.

دادگر در پاسخ به این پرسش که آیا در آلمان با مربیان خارجی تفنگ هم مذاکره‌ای شد یا خیر گفت: نه. با توجه به اینکه در حال حاضر شرایط جذب مربی خارجی از نظر ارزی و ریالی میسر نیست، اولویت اصلی ما استفاده از مربیان داخلی است. البته در این خصوص مذاکراتی را داریم اما پیگیر جدی این موضوع نبودیم.

وی در پاسخ به این سوال که تفنگ رشته مهمتری است و اکثر مدال‌ها در بخش تفنگ بوده است، فکر نمی‌کنید نبود مربی خارجی به تیم ضرر خواهد زد گفت: چرا اما با توجه به در نظر گرفتن تمامی جوانب اقدام می‌کنیم. به هرحال بحث مالی هم برای کشورمان و فدراسیون مهم است. ما سعی می‌کنیم این خلاء را با مربیان داخلی که تجربه ارزشمندی دارند پر کنیم. اینانلو در حال حاضر مربی تیم ملی تفنگ است و دو دستیار خانم و آقا نیز در کنار او حضور دارند و کارها را انجام می‌دهند.

رییس فدراسیون تیراندازی در پاسخ به این سوال که با توجه به مشکلات مالی آیا کمبود مهمات سبب برگزاری اردوهای خشک نخواهد شد، خاطرنشان کرد: همه این ها بستگی به منابع مالی قوی و ارز مناسب دارد که فعلا در این مورد اغلب فدراسیون ها با مشکل روبه رو هستند. بعد از بازگشت از آلمان به دنبال این هستم که جلسات منظم و مکرری را با دست اندر کارانی که می‌توانند در رابطه با تامین منابع مالی و ارزی به ما کمک کنند داشته باشم تا مشکلات موجود در تامین مهمات و اعزام را حل کنیم.

وی افزود: ما در تامین مهمات داخلی که مشکلی نخواهیم داشت. از نظر ساچمه هم همینطور، ولی از نظر برخی مهمات همچون فشنگ خفیف که وارداتی است بستگی دارد که کارها چگونه پیش می‌رود. البته آن‌ها را هم با اردوهای خارج از کشور و یا تمرین در کشورهای دیگر برطرف خواهیم کرد.

رییس فدراسیون تیراندازی در پاسخ به این سوال که اردوی هانوفر که برای تامین مهمات انجام می‌شود قبل از بازی‌های آسیایی لغو شد، آیا در این سال این اردو را خواهیم داشت؟ گفت: جزو پیشنهادات مربی هست اما اینکه برای اعزام تصمیم گرفته شود یا نه بستگی به مرور زمان دارد.

دادگر در پاسخ به این سوال که با توجه به کمبود منابع مالی آیا برای اعزام تیراندازان به مسابقات جام جهانی مشکلی وجود دارد یا خیر گفت: شرایط سخت است ولی ما به مشکلات فائق خواهیم آمد. اکنون هم به جلسه شورای برون مرزی برای اعزام تیم به هندوستان برای کسب سهمیه المپیک می‌روم. نمی‌گذاریم تیم اعزام نشود. حتما اعزام انجام خواهد شد اما تعداد نفرات و ترکیب به منابع مالی بستگی دارد.

رییس فدراسیون تیراندازی در پاسخ به این سوال که آیا قول می‌دهید که تیراندازان در تمامی مسابقات کسب سهمیه المپیک حاضر شوند گفت: قول نمی‌دهیم اما سعی می‌کنیم تیم را به تمامی مسابقات که سهمیه المپیک توزیع می‌شود به جز مسابقاتی که در مکزیک انجام می‌شود اعزام کنیم. مکزیک دور است و هزینه‌های سرسام آوری را برای ما خواهد داشت. نمی‌دانم اما قصد داریم ملی‌پوشان را به تمامی مسابقات اعزام کنیم و آن یک مورد هم بستگی به شرایط دارد./ایسنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید