ژاپن برای محافظت از خطوط کشتیرانی خلیج فارس یک ناو  با نام "تاکانامی" را عازم عمان کرد.

به گزارش سلام نو، یک ناو جنگی ژاپنی با نام "تاکانامی" امروز (یکشنبه) به منظور محافظت از خطوط کشتیرانی خلیج فارس که یک سوم نیازهای نفتی جهان از آن عبور می کند، وارد دریای عمان شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی "العربی جدید "، در مراسم استقبال از این ناوشکن 500 نفر از بستگان ملوانان و نمایندگانی از آمریکا ، اروپا و خاورمیانه حضور داشتند.

پیش از این ، دولت ژاپن گفته بود که برای اعزام نیرو جهت حمایت از کشتی‌های در معرض خطر، آمادگی دارد که این تصمیم، درگیری های لفظی را در این کشور بوجود آورد، زیرا قانون اساسی ژاپن استفاده از نیروهای نظامی این کشور برای حل درگیری‌های بین‌المللی را ممنوع کرده است.

بر اساس اعلام مقامات ژاپن، این ناوشکن که مجهز به دو بالگرد گشت دریایی است، به نیروهای دریایی تحت هدایت آمریکا یا سایر ائتلاف های دریایی منطقه نخواهد پیوست.

ژاپن تصمیم گرفته است که به طور مستقل در تنش های منطقه عمل کند . دولت ژاپن روابط دوستانه ای با ایران و کشورهای منطقه دارد. "آبه شینزو" نخست وزیر ژاپن در ژانویه سال گذشته با سفر به تهران با مقامات ایران گفت وگو کرد و سپس به کشورهای عربستان، امارات و عمان سفر کرد.

در پی خروج آمریکا از توافق بین‌المللی هسته ای با ایران و بازگشت تحریم های واشنگتن علیه تهران، تنش در منطقه خلیج فارس افزایش یافت.

به گفته مقامات ژاپن، ناو جنگی تاکانامی که دارای 200 دریانورد و دو بالگرد است، افزون بر دریای عمان در شمال دریای عرب و خلیج عدن گشت زنی خواهد کرد، اما وارد تنگه هرمز نخواهد شد.

کشورهای دیگر از جمله آمریکا، فرانسه و انگلیس کشتی جنگی به منطقه اعزام کرده اند.

/ایرنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید