هادی حجازی فر، دبیر نخستین جشنواره تئاتر هامون در نشست خبری این جشنواره به اهداف آن اشاره کرده و کشف استعداد را هدف اصلی و مهمی دانست که باید به آن رسید.

به گزارش سلام نو، دبیر نخستین جشنواره تئاتر هامون گفت: با برگزاری این رویداد هنری قصد معرفی استعدادهای جوان به خانواده تئاتر را داریم.

هادی حجازی فر در نشست خبری نخستین جشنواره تئاتر هامون با اشاره به ثبت نام ۶۴۹ اثر در بخش صحنه ای این جشنواره اظهار داشت: از این تعداد ۱۰۳ اثر به مرحله دوم و ۲۰ نمایش به مرحله نهایی جشنواره راه یافتند.

وی افزود: سعی کردیم برخلاف جشنواره های دیگر با شناسایی مشکلات آنها، مسیر را برای هنرمندان هموارتر کنیم به همین دلیل بعد از انتخاب آثار به اعتراض گروه هایی که به مرحله بعدی راه نیافته بودند رسیدگی کرده و بازبینی دوباره ای انجام شد که از میان آنها یک نمایش توانست با کسب امتیازات به مرحله اجرا راه یابد.

وی با اشاره به شرط «نداشتن اجرای عمومی که در فراخوان آمده بود»، خاطرنشان کرد: در این بند شهرستان ها که اجراهای عمومی کم و با تماشاگر محدود داشتند را از تهران جدا نکرده بودیم به همین دلیل این بند را تا اجرای ۱۰ شب تغییر دادیم.

حجازی فر تاکیدکرد: بعد از تکمیل جدول اجراها متوجه شدیم که دو اثر راه یافته به جشنواره ۱۲ شب اجرا داشته اند اما به دلیل اینکه آثار قابل قبولی بودند این دو اثر را در جشنواره حفظ کردیم اما برای ضایع نشدن حق نمایش رزرو دو اثر دیگر را به جشنواره راه دادیم به همین دلیل در جدول ۲۲ اجرا دیده می شود.

وی با بیان اینکه به دنبال اجرای های خاص و استعدادهای تئاتر در بخش های مختلف بودیم تصریح کرد: انتظار نداشتیم با توجه به همزمانی با سی و هشتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر آثار شاخصی داشته باشیم اما فراتر از تصور، آثار به گونه ای بود که اگر امکانات فراهم بود می توانستیم نمایش های بیشتری را شاهد باشیم.

این بازیگر سینما و تئاتر با اشاره به دو سالن خالی تئاتر هامون اظهار داشت: فعالیت ها به صورت فشرده انجام می شود اما با ایجاد رفاقت تلاش داریم تا اجراها به خوبی انجام شود و با حس فضای خانواده تئاتر در میان گروه ها رفتارهای کمکی و همدلانه به وجود بیاید.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید