۱۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۵
کد خبر: 41160450

دو تیم استقلال و پرسپولیس پیش از داربی برگشت برابر تیم‌های نفتی لیگ نوزدهم قرار می‌گیرند.

سلام نو - سرویس ورزشی: هفته هجدهم لیگ برتر فوتبال ایران امروز(شنبه) با 3 دیدار به پایان می‌رسد که پرسپولیس در آبادان مهمان صنعت نفت است و استقلال در آزادی پذیرای شاگردان تارتار خواهد بود.

صنعت نفت آبادان  - پرسپولیس، ساعت 15:00، ورزشگاه تختی آبادان

شاگردان آماده یحیی گل‌محمدی در حالی در نخستین دیدار امروز به مصاف برزیلی‌های ایران می‌روند که فرم خوبی دارند و در هر 5 دیدار قبلی خود برنده بوده‌اند. صدرنشین 37 امتیازی لیگ باید برای افزایش اختلاف با سپاهان رده دومی، با امتیاز از آبادان خارج شود. در 5 دیدار قبلی 2 تیم، یک تساوی و 4 برد سهم پرسپولیس بوده است و بازی رفت 2 تیم نیز با تک گل محمدحسن کنعانی‌زادگان به سود قرمزها خاتمه یافت. البته این تنها دیدار 2 تیم در فصل اخیر نبود و این 2 یک بار هم در جام حذفی به مصاف هم رفتند که باز هم پرسپولیس توانست با یک گل حریفش را شکست دهد.

یکی از دغدغه‌های اصلی یحیی گل‌محمدی در این دیدار، اخطار گرفتن بازیکنانی چون شجاع خلیل‌زاده، مهدی ترابی و علیرضا بیرانوند است زیرا در صورت کارت گرفتن هر کدام از این 3 بازیکن، یحیی او را برای داربی در اختیار نخواهد داشت. در سوی دیگر میدان صنعت نفت آبادان، بعد از 7 بازی شکست‌ناپذیری، هفته گذشته با 2 گل مغلوب نفت مسجدسلیمان شد تا فرصت نزدیک شدن به پرسپولیس را از دست دهد. تیم رده چهارمی و 30 امتیازی لیگ برتر در 5 دیدار آخر خود، یک شکست، 2 تساوی و 2 پیروزی کسب کرده است و تیم خطرناکی در خانه به حساب می‌آید.

شهرخودرو – ماشین‌‌سازی، ساعت 15:15، ورزشگاه امام رضا(ع)

نماینده ایران در آسیا بعد از حضور در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا، حالا باید در مقابل هوادارانش میزان ماشین‌سازی باشد. هر 2 دیدار دو تیم در فصل گذشته با حواشی فراوانی همراه بود و از این لحاظ، تقابل شاگردان احد شیخ‌لاری و سرآسیایی می‌تواند جذابیت‌های خاص خود را داشته باشد. شهرخودرو رده ششمی در 5 بازی اخیر خود، 3 پیروزی و 1 تساوی داشته و اگر خستگی بازیکنانش مانع نشود، توانایی شکست ماشین‌سازی را دارد. در سوی دیگر میدان، ماشین‌سازی بعد از رفتن خطیبی افت زیادی کرده و با 23 امتیاز در رده نهم قرار دارد. آن‌ها در 5 تقابل آخر خود با شهرخودرو(پدیده سابق) 2 شکست و 2 تساوی را کسب کرده‌اند و تنها یک بار به پیروزی رسیده‌اند.

استقلال – نفت مسجدسلیمان، ساعت 17:00، ورزشگاه آزادی

استقلال سرشار از روحیه اما خسته در حالی به مصاف نفت مسجدسلیمان می‌رود که شاگردان تارتار در این فصل تنها یک بار شکست خورده‌اند و آمار خوبی دارند. استقلال با 29 امتیاز و یک بازی کمتر نسبت به رقیب خود در رده پنجم قرار دارد و برای کم کردن فاصله با رقبای خود محکوم به برد است. فرهاد مجیدی اعلام کرده قرار است به تعدادی از بازیکنان خود استراحت دهد  تا اماده داربی شوند و به احتمال زیاد یکی از این بازیکنان مسعود ریگی است. هافبک دفاعی استقلال 2 کارته است و در صورت دریافت کارت زرد، دیدار برابر پرسپولیس را از دست خواهد داد.

هر 2 تیم، در 5 دیدار اخیر خود، 3 پیروزی، یک تساوی و یک شکست را تجربه کرده‌اند و 5 تقابل اخیر دو تیم نیز به نفع میزبان بوده است؛ استقلال در 4 دیدار برنده بوده و یک بار هم کار به تساوی کشیده شده است. شاگردان تارتار پس از حل شدن مشکلات مالی‌شان حالا با انگیزه زیادی به تهران می‌آیند و می توانند در صورت پیروزی با استقلال هم‌امتیاز شوند.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید