سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در واکنش به طرح معامله قرن گفت: بدون مشارکت تمام طرف‌ها بحران فلسطین حل نمی‌شود و این بحران ساده ای نیست.

به گزارش سلام نو، وزیر امور خارجه روسیه با انتقاد از طرح یکجانبه آمریکا برای حل و فصل بحران فلسطین موسوم به معامله قرن، خواستار مشارکت سازمان ملل، آمریکا، اتحادیه اروپا، روسیه و طرف های درگیر در خاورمیانه برای پایان دادن به این بحران شد.

سرگئی لاوروف امروز سه شنبه در کنفرانس خبری مشترک با همتای سودانی خود در مسکو در واکنش به پرسشی در خصوص طرح معامله قرن که قراراست از سوی آمریکا بزودی رونمایی شود، این مطلب را بیان کرد.

وی گفت: این بحران ساده ای نیست که یک طرفه بتوان آن را حل و فصل کرد از این رو روسیه از اتحادیه اروپا و سازمان ملل میخواهد در این امر مشارکت داشته باشند.

ترامپ وعده داده است که از برنامه صلح برای میانجیگری درگیری میان اسرائیل و فلسطین معروف به "معامله قرن" پیش از دیدار خود با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیسی امروز سه شنبه پرده برداری خواهد کرد.

وزیر امور خارجه روسیه ادامه داد: طرف های درگیر در خاورمیانه نیز باید به گفت وگوها برای حل و فصل بحران فلسطین و اسراییل بپیوندند.

لاوروف در خصوص مفاد طرح پیشنهادی آمریکا هم گفت: "ما باید منتظر انتشار رسمی متن این توافق نامه باشیم که امیدوارم در نهایت علنی شود."

در همین حال ، دیمیتری پسکوف سخنگوی ریاست جمهوری روسیه گفته است که کرملین قبل از مشاهده این طرح از اظهار نظر درباره آن خودداری خواهد کرد.

با این وجود میخائیل بوگدانوف معاون وزیر امور خارجه روسیه و نماینده پوتین در امور خاورمیانه و آفریقا بشدت از این طرح انتقاد کرده و گفته است: این چه معامله‌ای است که یک طرف آن از همه جزییات آگاه و حتی بندهای آن را تدوین و تنظیم کرده است، اما طرف دیگر معامله نه تنها در روند تدوین نقش نداشته بلکه حتی در مراسم نمایشی رونمایی از آن نیز حضور ندارد.

بوگدانوف با انتقاد از رویکرد آمریکا در برخورد سطحی با موضوع‌های مهم و جدی مناطق مختلف جهان، بویژه مسئله فلسطین، تاکید کرد: چنین معامله یک طرفه‌ای اعتبار ندارد.

/ایرنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید