نصرالله پژمانفر، نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی گفت: آقای لاریجانی خودشان را پشت نماینده‌ها پنهان کرده‌اند و ضعف ایشان موجب ضعیف شدن مجلس شورای اسلامی شده است.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی در انتقاد از نطق پیش از دستور علی لاریجانی، با بیان این که «آقای لاریجانی یک ساعت حرف زدند و حتی دو دقیقه درباره اظهارات آقای ظریف حرف نزدند» مدعی شد: منشا ناتوانی مجلس، ناتوانی رییس مجلس شورای اسلامی است.

به گزارش سلام نو، نصرالله پژمانفر در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی در انتقاد از سخنان امروز رییس مجلس گفت: آقای لاریجانی خودشان را پشت نماینده‌ها پنهان کرده‌اند و ضعف‌های خود را که منجر به ضعیف شدن مجلس شورای اسلامی شده است، به شکل دیگری مطرح کردند.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سخنان اخیر وزیر امور خارجه در خصوص امکان یا عدم امکان مذاکره با آمریکا، اظهار کرد: آقای لاریجانی صبح امروز یک ساعت حرف زدند و حتی دو دقیقه این موضوع را محکوم نکردند. همین عدم موضع‌گیری‌ها مجلس را ناکارآمد کرده است.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در پایان تاکید کرد: منشا ناتوانی مجلس ناتوانی رییس مجلس است. تا مجلس شورای اسلامی نتواند در بزنگاه‌های مختلف رای اعتماد مناسب بدهد وضع همین خواهد بود، چرا به آقایان آخوندی، ظریف و زنگنه کارت زرد ندادیم؟ به دلیل ورود آقای لاریجانی به این موضوعات بود. ایشان مجلس را ناکارآمد کرده‌اند.

علی لاریجانی در ابتدای جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) مجلس شورای اسلامی در نطق قبل از دستور خود گفت: انقلاب اسلامی با پیشوایی امام برپایه وحدت امت و اعتماد عمومی شکل گرفت و از واژه‌هایی که امام از هر موضوع دیگری بیشتر به آن توجه می‌کرد وحدت در میان وحدت و مسلمانان بود. این کلید پیروزی در انقلاب و استمرار انقلاب است. متاسفانه مثل این‌که عده‌ای به هر بهانه می‌خواهند صفوف ملت را متفرق نمایند. امروز انقلابی واقعی کسی است که تحت رهبریت معظم انقلاب وفاق ملی را در کشور پیگیری کند تا قدرت مردم بر مکر دشمن فائق آید.

وی افزود: عده‌ای تصور می‌کنند هرچه در کاستی‌ها مبالغه کنند و آن را به سیاه‌نمایی بزرگ تبدیل کنند برای جریان سیاسی خود امید پیروزی خلق می‌کنند. این روش فرصت‌طلبانه برای بی‌هنران کارکرد دارد، اما از نظر منطق حکمرانی به کلی غلط است. هنر حکمرانی در این است که با ایجاد فضای امیدواری و با ایجاد انتظارات معقول و دست‌یافتنی پیشرفت کشور را گام به گام جلو ببرد.

همچنین وزارت امور خارجه روز دوشنبه در خصوص واکنش‌ها و حاشیه‌های اخیر پیرامون اعلام "مواضع اصولی" وزیر امور خارجه در گفت‌وگو با یک نشریه آلمانی در بیانیه‌ای تصریح کرد: گاه به دلیل عدم اطلاع از پیچیدگی‌ها و نیز تصمیمات متخذه از سوی نهادهای فرادستی، برداشت هایی نادرست از عملکرد وزارت امور خارجه ترویج می‌شود که متاسفانه مورد سوء استفاده رسانه‌ها و نهادهای سیاسی بدخواهان ایران زمین قرار می گیرد. وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ضمن تقدیر از حساسیت های علاقه‌مندان به آرمان های انقلاب و بهره بردن از نقدهای کارشناسی انجام شده، وظیفه خود می داند یک بار دیگر نسبت به استفاده جناحی از موضوعات ملی هشدار دهد. ایجاد دوقطبی "مذاکره - عدم مذاکره" در شرایط فعلی سیاست خارجی و فضای انتخاباتی داخلی، اثرات مخرب بر منافع ملی کشور و اعتماد عمومی جامعه خواهد داشت و کسانی که برای مطامع انتخاباتی زودگذر منافع و سرمایه‌های ملی را قربانی می کنند مسلما در برابر خدا، مردم و تاریخ باید پاسخگو باشند.

/ایسنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید

***