همزمان با نشست ترامپ با نتانیاهو و گانتس، رهبران فلسطینی برای برگزاری نشست فوری درباره مکانیزم رویارویی با این طرح آماده‌ می‌شوند.

به گزارش سلام نو، به نقل از القدس العربی رهبران فلسطینی درصدد برگزاری نشستی درباره این طرح و مکانیزم‌های لازم برای رویارویی با آن هستند.

این نشست قرار است به دعوت محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین برگزار شود.این نشست به محض اعلام کامل طرح معامله قرن برگزار خواهد شد.

همزمان رهبران فلسطینی دنبال درخواست از کشورهای عربی برای برگزاری نشستی فوری پیرامون طرح به اصطلاح "صلح" پیشنهادی آمریکا هستند و دستورهای لازم به وزارت خارجه فلسطین برای انجام اقدامات دیپلماتیک در پایتخت‌های عربی و غیر عربی در این باره صادر شده است.

هنوز زمان برگزاری این نشست‌ها مشخص نشده اما پس از رایزنی با اتحادیه عرب درباره آن در نزدیک ترین زمان ممکن مشخص خواهد شد.

ریاض مالکی، وزیر خارجه فلسطین نیز اعلام کرده که تحرکات فلسطینی برای دعوت از وزرای خارجه کشورهای عربی جهت برگزاری نشست فوری درباره این طرح آغاز شده و تلاش‌ها برای برگزاری نشست مشابه در سازمان همکاری اسلامی و کشورهای عدم تعهد و دیگر نهادهای منطقه بین المللی ادامه دارد.

به گفته این دپیلمات فلسطینی تحرکات فلسطین شامل رجوع مجدد به شورای امنیت برای محکوم کردن این طرح و پس از آن مجمع عمومی سازمان ملل و اتحادیه اروپا جهت ایجاد موضعی مشخص و قوی مقابل طرح‌های آمریکا می‌شود./ ایسنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید