رامین راستاد بازیگر ۴۷ ساله سینما و تلویزیون متولد  ۲ خرداد ۱۳۵۱ در شهر تهران است، وی سابقه بازی در فیلم های شاخصی نظیر: «میم مثل مادر»، «بانوی اردیبهشت»، «زیر تیغ»، «معمای شاه»، «تبریز در مه» و ... را در کارنامه هنری خود دارد.

سلام نو - سرویس فرهنگ و هنر: رامین راستاد یکی از بازیگرانی بی حاشیه سینما و تلویزیون است که در حوزه های مختلفی از قبیل بازیگری، دستیارکارگردانی، چهره پردازی و ... فعالیت دارد، پس از اتمام پخش سریال «وارش» به کارگردانی «احمد کاوری» و تهیه کنندگی«محمودرضا تختشید» خبرنگار سرویس فرهنگ و هنر پایگاه خبری تحلیلی سلام نو به سراغ این بازیگر رفته و با وی پیرامون موضوعات متفاوتی به گفت و گو نشسته است که در ادامه خواهید خواند:

در ارتباط با فعالیت های اخیرتان بفرمایید، در حال حاضر مشغول چه کاری هستنید؟

جدیداً حدود یک هفته است که بازی در تله فیلم «سه سپیده» به کارگردانی آقای رحیم طوفان را تمام کرده ام .

در ارتباط با فیلم «سه سپیده» و پذیرفتن نقش پیشنهادی و فضای کار توضیح بفرمایید؟

فیلمبرداری کار در تهران و اردبیل انجام شده است و داستان فیلم مربوط به دوران انقلاب و فعالیت دانشجوهای آن زمان می باشد، چالش این نقش برای من این بود که باید از حدود بیست تا پنجاه سالگی نقشم را بازی می کردم که برای من بسیار جذاب بود تا بتوانم این کار را انجام بدهم.

آیا در گذشته سابقه ی ایفای چنین نقشی را داشته اید؟

خیر، همچنین نقشی که باید 3 دهه ی سنی یک شخصیت را این چنین کامل و جامع بازی کنم، پیش از این تنها در سریال «وارش» داشتم و این فیلم دومین تجربه ی من است، اما به هرحال این نقش برای من بعنوان یک بازیگر چالش های خود را دارد و اینکه بتوانم هم به لحاظ فیزیکی و هم بیانی خودم را منطبق با نقشم در بازه های مختلف زمانی کنم، برای من بسیار جذاب بود.

پس بطور کلی باید از ایفای چنین نقشی رضایت کامل داشته باشید؟

بله، خوشبختانه یکی دیگر از نکات مثبت این فیلم برای من، حضور آقای جلالی تبار بعنوان همبازی بنده بود که در سریال «وارش» هم در کنار یکدیگر بودیم، جنس بازی و خصوصیات اخلاقی ایشان را می شناختم و رفاقتی که بین ما بود، باعث شد که تاثیر خوب خودش را در این فیلم هم بگذارد.

آیا زمان نمایش فیلم «سه سپیده» مشخص شده است؟

چون فیلم مربوط به تاریخ انقلاب و مبارزات مربوط به آن زمان است فکر میکنم پخش آن هم مناسب همچنین زمانی باشد، اینکه امسال به پخش در دهه ی فجر برسد یا خیر، اصلاً نمی دانم، اما اگر امسال نرسد، قطعاً سال آینده بهمن ماه فیلم نمایش داده خواهد شد.

فیلمبرداری فیلم «سه سپیده» و سکانس های مربوط به شما چقدر زمان برد؟

این فیلم شرایط خاص خودش را داشت و واقعاً فیلم سختی برای من بود و از لحاظ زمانی، چیزی از یک فیلم سینمایی کم نداشت، ما چیزی حدود پنجاه جلسه فیلمبرداری داشتیم و این تعداد جلسه برای یک فیلم تلویزیونی، خیلی زمان زیادی است، به ندرت می توانیم چنین فیلمی را در تلویزیون پیدا کنیم که فیلمبرداری آن اینقدر زمان برده باشد و این بخاطر موقعیت و شرایط فیلم و صحنه های خاص مربوط به آن مثل ترور و آتش زدن خوابگاه های دانشجویی است، البته کارگردان هم بسیار حساس بودند و به راحتی از سکانس ها عبور نمی کردند، بخاطر همین فیلمبرداری خیلی طول کشید و به نظر من خروجی کار، خروجی قابل قبولی خواهد شد.

در خصوص بازخوردها نسبت به سریال «وارش» بفرمایید؟

وارش، نمونه ی یک زن گیلانی قهرمان است و ما در این سریال، بزرگی و اصالت مردم گیلان را نشان دادیم.به طور کلی، واکنش مردم نسبت به وارش مثبت بود و من متاسفم برای مردمی که به صفحه ی من و کارگردان سریال، آقای کاوری حمله کردند و ناسزا گفتند.

از سختی های تولید سریال «وارش» بفرمایید؟

سریال وارش واقعا کار سختی بود و چیزی حدود هشت ماه فقط فیلمبرداری آن به طول انجامید، کارکردن در دمای چهل درجه بالای صفر و ده درجه زیر صفر  و رطوبت نود درصد واقعا سخت است و باور کنید در همه جای دنیا، بزرگترین سریال های دنیا هم دچار ضعف و کاستی های هستند که غیرقابل انکار است و اینجا باید از «محمودرضا تختشید» و مجری طرح پروژه «کامبیز دارابی» یک تشکر ویژه بابت آرامش در این سریال کنم و این برای نخستین بار است که من ، پس از سالیان سال حضور در رسانه ی ملی حتی یکبار تماس بابت مسائل مالی با عوامل یک سریال نداشتم و خوشبختانه نه تنها من ،بلکه تمامی عوامل سریال رضایت کامل از وارش داشتند و با گذشت دو هفته از پایان فیلمبرداری، تسویه کامل با تمامی عوامل شد که بسیار جذاب و مساله ی مثبتی در کارنامه ی هنری من بود.

در خصوص حواشی تولید سریال «وارش» بفرمایید؟

حواشی هم که ابتدای کار رخ داد، موج سواری از جانب چند آدم شناخته شده در آن منطقه بود که میخواستند از این طریق، مشکلات خودشان را حل و فصل کنند، یک بازیگر، دیالوگی را در یک سریال گفت و واقعا منافع یک استان رفت زیر سوال؟ این بسیار کودکانه و احمقانه است، شما اگر به فکر مردم هستید، منافع مردم در آن منطقه را در نظر بگیرید و به داد سواحل دریای خزر و مرداب انزلی برسید.

این موج سواری بود از جانب یک سری آدم خاص و مردم عادی چیز خاصی نگفتند، مردم همان هایی هستند که در 162 روابط عمومی صدا و سیما و در صفحه های شخصی ما، از کلیه عوامل سریال وارش تشکر کردند و صد البته منتقد ما نیز بودند و حتی ایراداتی هم به کار وارد کردند، مورد داشتیم که از مسئولان استانی گیلان ایراداتی از کار گرفتند و خوشبختانه، امیررضا دلاوری مشغول فیلمبرداری سرصحنه بوده و همانجا مشکل را حل کرده و مسائل را توضیح داده است و درحالیکه بعدها مطمئن شدیم آن آقا اصلا کار را ندیده و نظر داده است، این حواشی ابتدای کار وجود داشت و نهایتا بعد از قسمت دوازدهم کلیه ی این حواشی و مسائل حل شد.

در جشنواره فیلم فجر امسال حضور دارید؟

نه متاسفانه و اصلاً نمیدانم چه فیلم هایی اکران داده خواهند شد، البته امیدوارم با این اتفاقات و تحریم هایی که رخ داده است، جشنواره به یک جای خوبی برسد و در نهایت به نفع فرهنگ این مملکت و مردم باشد.

کلام پایانی؟

آرزوی موفقیت دارم برای رسانه ی شما و امیدوارم بتوانید با اخبار خوب و درستتان، روز به روز در دل مردم جا باز کنید و فراگیر شوید، امیدوارم هر اتفاقی میفتند، به نفع مردم ایران باشد و مردم زندگی شاد و بدون دغدغه ای داشته باشند.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید