نگرانی از رسیدن بیماری کرونا به ایران باعث شده تا کنترل مسافرانی که از چین وارد ایران می‌شوند با بررسی دقیقی صورت بگیرد تا اگر علائمی از بیماری مشاهده شود، اقدامات سریع برای مراقبت از این افراد انجام بگیرد. خصوصا که روزانه یک پرواز مستقیم از چین به ایران وجود دارد.

سلام نو – سرویس اجتماعی: ویروس کرونا تاکنون در چین 26 نفر را از پا انداخته و در حال حاضر هم نگرانی از جان باختن بیشتر مردم وجود دارد. اگر چه گفته می شد سوپ خفاش عامل انتقال ویروس کرونا است اما برخی محققان هم بر این باورند این ویروس از طریق مار به انسان منتقل شده است.

به گزارش سلام نو، عفونت در بینی، سینوس‌ها یا گلوی فوقانی بلایی است که ویروس کرونا سر مردم آورده است. تازه ترین آمارها حکایت از آن دارد که حداقل 800 نفر به ویروس کرونا آلوده شده اند. شیوع این بیماری حمل و نقل ده ها شهر را تعطیل کرده و همین امر بسیاری از مردم چین را در آستانه سال نوی میلادی سردرگم کرده است. بخش‌هایی از دیوار بزرگ چین و دیگر مناطق دیدنی مشهور این کشور نیز تعطیل شده است.

کلیپ های منتشر شده از جان باختگان ویروس کرونا تاثر زیادی در جامعه جهانی به وجود آورده است. اواخر دسامبر سال ۲۰۱۹ در ووهان، یکی از شهرهای بزرگ چین این بیماری برای اولین بار دیده شد و حالا این نگرانی وجود دارد که گستره این بیماری از کشور چین هم فراتر برود.

ویروس کرونا چین را تعطیل کرد

نگرانی از رسیدن بیماری کرونا به ایران باعث شده تا کنترل مسافرانی که از چین وارد ایران می‌شوند با بررسی دقیقی صورت بگیرد تا اگر علائمی از بیماری مشاهده شود، اقدامات سریع برای مراقبت از این افراد انجام بگیرد. خصوصا که روزانه یک پرواز مستقیم از چین به ایران وجود دارد. دولت چین به منظور جلوگیری از اشاعه کرونا نزدیک به 25 میلیون نفر در هشت شهر را قرنطینه کرده اند. ضمن اینکه چینی ها به منظور درمان مبتلایان به بیماری کشنده‌ی کرونا در حال احداث بیمارستانی ١٠٠٠ تخته در شهر ووهان در مدت ١٠ روز هستند. برای جلوگیری از شیوع یک ویروس مرگبار، شهروندان هشت شهر با جمعیتی در حدود ۲۵ میلیون نفر را قرنطینه کرد.

بیشتر بخوانید:

ویروس کرونا چیست؟ / شیوع ویروس کرونا همانند فیلم Contagion + فیلم

رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت در این باره اظهار کرده است: اگر کسی در چین آلوده به این بیماری شده باشد، فقط می‌تواند از طریق هواپیما به ایران برسد و تنها جایی که مسافر از چین وارد می‌شود، فرودگاه بین المللی امام خمینی است.

چین به عنوان پرجمعیت ترین کشور جهان بیشترین گردشگر را از سراسر جهان به خود اختصاص می دهد.  سالانه 120 میلیون گردشگر چینی به جهان سفر می‌کنند و سهم ایران از این رقم، چیزی حدود هزار و 700 نفر است. به گفته دانشمندان هر فرد آلوده می‌تواند ویروس را بین 1.4 تا 2.5 نفر انتقال دهد چرا که تولید مثل ویروس کرونا بالاست.

درمان کرونا نامشخص است

تاکنون در کشورهای تایلند، ویتنام، سنگاپور، ژاپن، کره جنوبی، تایوان، نپال و آمریکا ویروس کرونا دیده شده است. استرالیا هم اعلام کرده که سه بیمار مبتلا به بیماری کشنده‌ی کورونا در این کشور شناسایی شده‌اند.

در شرایط فعلی هیچ معالجه مشخصی برای ویروس کرونا وجود ندارد. صرفا استفاده زیاد از مایعات به مبتلایان کرونا توصیه شده و باید این اطمینان حاصل شود که بیمار به اندازه کافی اکسیژن دریافت می‌کند.

دکتر پیتر رابینوویتز، استاد دانشگاه واشگتن مبا بیان اینکه دانشمندان هنوز به‌طور دقیق نمی‌دانند که ویروس چگونه منتشر می‌شود، خاطرنشان کرده است: ویروس کرونا می‌تواند از فردی به فرد دیگر منتقل شود. انتقال بین انسان‌ها، نسبت‌به حالتی که ویروس تنها از حیوانات به انسان منتقل شود، وضعیت را بدتر می‌کند. دکتر جولی ویشامپایان، رئیس کمیته بهداشت عمومی انجمن بیماری‌های عفونی آمریکا می‌گوید احتمالا این ویروس همانند آنفلوانزا و دیگر ویروس‌های تنفسی، ازطریق سرفه و عطسه انتقال پیدا می‌کند.

ویروس کرونا در حیوانات

حیوانات اهلی هم قابلیت گرفتن ویروس کرونا را دارند. طبق یک مطالعه در سال ۲۰۱۱، فرد می‌تواند باعث بروز پریتونیت عفونی حفره‌ای در گربه‌ها شود و چیزی به نام "ویروس کرونا پاتروپیک سگ" می‌تواند گربه‌ها و سگ‌ها را آلوده کند.

دکتر شافنر در همین راستا توضیح داده مسافرانی که می‌خواهند به چین سفر کنند، باید کاملا از بازارهای حیوانات زنده اجتناب کنند و در مناطق روستایی نیز فاصله‌ی خود را با حیوانات حفظ کنند.

ویدیویی از کادر درمانی که در شهر ووهان به خاطر گسترش ویروس کرونا کاملا خودش را باخته است.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید