آنان که با ساختار صدا و سیما آشنا هستند به خوبی می‌دانند کارتابل‌های سازمان پر از نامه‌های این چنینی است و اینطور نیست که صدا و سیما با آن همه داد و قال در برابر یک نیمچه تشر از سوی آشنا کوتاه بیاید. اقدامی که سازمان کرد بیش از همه در راستای صیانت از منافع کلان و البته راهبردهای اساسی آن بود.

سلام نو - سرویس سیاسی: جهان آرا، عصرانه و ثریا سه برنامه‌ای هستند که در یک اقدام تاریخی پخش زنده آن‌ها از سوی صدا و سیما متوقف شد و قرار شد تا از این هفته به شکل ضبط شده پخش شوند.

این اقدام پس از اظهارات عجیب و غریب و اهانت‌بار میهمانان این برنامه‌ها در روزهای اخیر صورت گرفت. به ویژه پس از اظهارات جنجالی صادق کوشکی و زینب ابوطالبی.

امیرحسین ثابتی، مجری برنامه جهان آرا در واکنش به این اقدامات در توییتی نوشت:

کسانی که می‌گفتند شبکه افق بیننده ندارد پاسخ دهند چرا دو هفته است همه دارند درباره این شبکه حرف می‌زنند؟ کدام «برنامه سیاسی» صداوسیما تاکنون این حجم از حمایت‌های مردمی را داشته؟ هشتگ جهان آرا 24 ساعت است که ترند اول توییتر فارسی است. کاش مسئولین قدر این سرمایه اجتماعی را بدانند.

امثال امیرحسین ثابتی فکر می‌کنند که آن چه در توییتر رخ داد نشان دهنده پربیننده بودن جهان آرا و موثر بودن آن در جامعه است ولی این را نمی‌دانند که آن‌چه در توئیتر رخ می‌دهد در بهترین حالت طوفان در فنجان چای است، تازه اگر آن طوفان واقعی باشد و پای ارتش فیک‌ها در میان نباشد.

از سوی دیگر دوستان ثابتی معتقدند آن چه بر جهان آرا رفت دستپخت دولتی‌ها به خصوص حسام آشنا است چون او پس از برنامه‌‎های جنجالی شبکه افق با ارسال نامه‌ای به غلامحسین محسنی اژه‌ای رئیس شورای نظارت بر صدا و سیما نوشت: «شبکه افق و برنامه جهان‌آرا بدون درنظر گرفتن اقتضائات، به دعوت از میهمانان و کارشناسانی می‌پردازند که با نکات نسنجیده و توهین‌آمیز، بر بغرنج‌تر شدن شرایط می‌افزایند و به‌دنبال انتقام درونی از جناح‌های سیاسی است.»

آنان که با ساختار صدا و سیما آشنا هستند به خوبی می‌دانند کارتابل‌های سازمان پر از نامه‌های این چنینی است و اینطور نیست که صدا و سیما با آن همه داد و قال در برابر یک نیمچه تشر از سوی آشنا کوتاه بیاید. اقدامی که سازمان کرد بیش از همه در راستای صیانت از منافع کلان و البته راهبردهای اساسی آن بود.

آشنا نیز در واکنش به ادعاها درباره فشار دولت برای عدم پخش زنده این برنامه‌ها می‌گوید:مکاتبه‌ای که من با رئیس شورای نظارت بر عملکرد صدا و سیما درباره برنامه‌های اخیر «جهان‌آرا» داشتم، هنوز در شورای نظارت بر صدا و سیما مطرح نشده است، چه رسد به اینکه تصمیمی گرفته شده باشد یا این تصمیم به صدا و سیما ابلاغ شده باشد. درنتیجه هیچ فشاری از سوی دولت یا نماینده قوه مجریه به شورای نظارت برصدا و سیما وارد نشده است، بلکه تنها مکاتبه‌ای با شورا صورت گرفته است.

محمدحسین رنجبران، مدیرکل روابط عمومی سازمان صدا و سیما که خبر تغییر این برنامه‌ها از زنده به ضبطی را داد معتقد است این تغییر فقط برای افزایش کیفیت برنامه‌ها صورت گرفته اما همه می‌دانند این طور نیست.

صدا و سیما هرچند آشیانه نیروهای تندرو و دشمنان اصلاح‌طلبان است، اما هیچ گاه مایل نیست فکر پشت برنامه‌هایش را با صدای بلند بیان کند و ترجیح می‌دهد همیشه حداقلی از میانه‌روی را در مواضعش رعایت کند، چون هم دوست ندارد بودجه‌اش دستخوش تغییر شود و هم مایل نیست مثل مورد کوشکی رو در روی بدنه هنرمندان و مثل مورد ابوطالبی رو در روی عامه مردم قرار گیرد.

صدا و سیما می‌داند برای پایتخت سازی‌ به هنرمندان نیاز دارد و برای داشتن مخاطب به مردمی که به آن‌ها می‌گوید از ایران بروید برای همین بدنه کلاسیک، در اقدامی هوشمندانه سه برنامه‌ای که وظیفه تخریب دولت و اصلاح‌طلبان را دارند ضبط و پخش می‌کنند تا اسیر حاشیه نشوند و بتوانند وظیفه اصلی خود را به دور از درگیری با حواشی مرسوم ادامه دهند!

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید