معاون وزیر خارجه و مهاجران سوریه اعلام کرد مسئله فلسطین موضوع اصلی سوریه باقی خواهد ماند.

به گزارش سلام نو، معاون وزیر خارجه و مهاجران سوریه با تاکید بر لزوم وحدت و همبستگی فلسطینی ها برای مقابله با توطئه های آمریکا و رژیم صهیونیسی تاکید کرد: مسئله فلسطین موضوع اصلی سوریه باقی خواهد ماند.

«فیصل مقداد» امروز (یکشنبه) در دیدار با هیاتی از کمیته اجرایی «سازمان آزادیبخش فلسطین» به ریاست «احمد علی» افزود: به رغم فشار زیاد غربی‌ها و جنگ تروریست‌ها علیه ما که برای محدود کردن مردم سوریه انجام شد، مسئله فلسطین همچنان موضوع اصلی ما باقی خواهد ماند.

معاون وزیر خارجه و مهاجران سوریه از  مبارزه مردم فلسطین و مواضع آنها که موجب آزادی بدون شرط "صدقی المقت " اسیر سوری از زندان های رژیم صهیونیستی شد، ابراز خرسندی کرد و افزود که همه اسیران و بازداشت شدگان فلسطینی باید از زندان های رژیم صهیونیستی آزاد شوند.

مقداد حملات اخیر رژیم صهیونیستی به «باب الرحمه» در «مسجد الاقصی» را محکوم کرد و بر ضرورت و اهمیت همبستگی و تقویت وحدت فلسطینی ها برای مواجهه با آمریکا و رژیم صهیونیستی  تاکید کرد.

احمد علی رییس هیات کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین نیز در این دیدار با اشاره به تلاش های رژیم صهیونیستی برای تخریب خانه های فلسطینیان و توسعه سیاست های اشغالگرانه خود جهت الحاق مناطق فلسطینی به سرزمین های اشغالی، تاکید کرد که مردم فلسطین پشت سر مردم، ارتش و رهبر سوریه ایستاده اند، زیرا دولت دمشق از مسائل امت عربی بویژه موضوع فلسطین دفاع کرده است.

وی ابراز امیدواری کرد: سوریه هرچه سریع تر از تروریست ها رهایی یابد، زیرا این موضوع بدون شک به نفع آرمان فلسطین است.

در این دیدار " ابو یوسف " عضو کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین ، "محمود الخلیدی" رئیس اداره سازمان مردمی ، دکتر "سمیر الرفاعی" سفیر فلسطین در دمشق ، "انور عبدالهادی" عضو کمیته مرکزی جنبش "فتح" و مدیر دفتر سیاسی سازمان آزادی بخش فلسطین در دمشق حضور داشتند

به گزارش "سانا"، پس از این دیدار معاون وزیر خارجه سوریه به خبرنگاران گفت: تمام تلاش های مسئولان رژیم اشغالگر اسرائیل برای یهودی سازی بیت المقدس و سرزمین های اشغالی فلسطین به دلیل نپذیرفتن مردم فلسطین و بیشتر مردم جهان، شکست خواهد خورد.

مقداد تاکید کرد: مبارزه مردم فلسطین و فشارهای بین المللی منجر به آزادی هزاران زندانی فلسطینی از زندان های اشغالگران و خلاص شدن از شر تروریسم و پایان دادن به توطئه های برخی کشورها برای نادیده گرفتن حقوق قانونی مردم فلسطین خواهد شد.

همچنین احمد علی رئیس کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین نیز به خبرنگاران گفت: راه اندازی جنگ تروریستی علیه سوریه، تلاشی بود تا نقش تاریخی این کشور را در مواجهه با تهدید رژیم صهیونیستی که برای منطقه بویژه مردم و مسئله فلسطین زیانبار است را از بین ببرند و این نشان از تلاش دائم آمریکا و رژیم صهیونیستی برای جلوگیری از تشکیل دولت مستقل فلسطین به پایتختی بیت القمدس است .

/ایرنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید