هرگونه تصمیمی در قبال نامه AFC به ایران مبنی بر گرفتن حق میزبانی در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا، تبعاتی را در پی خواهد داشت که تاوان آن از سواستفاده عربستانی‌ها تا محرومیت 2 ساله فوتبال ایران متفاوت است.

سلام نو – سرویس ورزشی: جلسه امروز بین نماینده 4 باشگاه ایرانی حاضر در لیگ قهرمانان آسیا و نمایندگان فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش و جوانان برگزار شد و این جمع‌بندی انجام شد که تیم‌های ایرانی حاضر نیستند زیر بار حرف زور AFC بروند و حاضر به شرکت در مسابقات فصل جاری لیگ قهرمانان آسیا و میزبانی در کشور ثالث نیستند.

محرومیت 2 ساله

در صورت حاضر نشدن تیم‌های ایرانی در این فصل لیگ قهرمانان آسیا، ایران و نمایندگان ایرانی با محرومیتی یک یا 2 ساله روبرو خواهند شد و 3 فصل پیش رو لیگ قهرمانان آسیا را از دست خواهند داد. اتفاقی که باعث می‌شود آسیا، فوتبال ایران را بایکوت کند و حتی این اتفاق می تواند به تیم ملی نیز صدماتی وارد کند. به زودی تیم ملی ایران باید میزبان بحرین، عراق و هنگ کنگ باشد و این کشورها اگر چنین درخواستی را برای AFC ارسال کنند و  اگر تیم ملی هم زیر بار این موضوع نرود، تیم ملی هم تا 2 سال از مسابقات آسیایی و بین‌المللی محروم خواهد شد و در نتیجه فوتبال ایران تا 2 سال از هر رقابت بین‌المللی کنار زده خواهد شد.

سو استفاده عربستان

طرف دیگر ماجرا این است که اگر نمایندگان ایران این مضوع را قبول کننند که میزبانی را در کشور ثالث انجام دهند، عربستانی‌ها از این موضوع سو استفاده خواهند کرد و به احتمال زیاد، با ارسال درخواستی به کنفدراسیون فوتبال آسیا از این نهاد می‌خواهند که آن‌ها هم بتوانند در مقابل نمایندگان ایران در عربستان میزبانی کنند، آن هم در حالی که نمایندگان ایران در کشور سوم باید میزبان عربستانی‌ها باشد.

تاج از این تصمیم خبر داشت

یکی از دلایل جدی رییس پیشین فدراسیون فوتبال، همین موضوع بود و او می‌دانست که نمی‌تواند در خصوص این تصمیم کاری بکند و حتی حرف‌هایش در کمیته اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا که عضو آن است، شنونده ندارد. این نامه نیز با وجود تاکید بهاروند که دیروز به فدراسیون رسیده است، 3 روز قبل به این نهاد ارسال شده و آن‌ها از این موضوع اطلاع داشتند اما افشاگری رسانه‌های عربی، باعث شد تا فدراسیونی‌ها افشاگری کنند.

مقایسه با سایر رشته‌ها

فوتبال ایران تنها جایی نیست که در حال تهدید است و این احتمال وجود دارد که از مسابقات بین‌المللی کنار گذاشته شود. فدراسیون جودو و شطرنج نیز به شدت از سوی کمیته ملی المپیک تهدید شده‌اند و هنوز پرونده این فدراسیون‌ها به دلیل دخالت سیاست در ورزش و بازی نکردن مقابل نمایندگان اسرائیل باز است. با وجود قول‌هایی که از سوی وزیر و معاونانش به مسئولان برگزاری المپیک داده شده، به نظر می رسد ورزش ایران در المپیک با تهدید جدی مواجه است و این احتمال وجود دارد که با برخورد نمایندگان ایران مقابل اسرائیل در هر 2 رشته شطرنج و جودو، مسئولان برگزار کننده المپیک تهدید خود را عملی کنند و ورزش ایران را تعلیق کنند.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید