وزیر امور خارجه ایران در سخنرانی خود در کنفرانس بین المللی "رایسینا" بیان کرد ترور سردار سلیمانی توسط آمریکا، نتیجه جهل و استکبار ایالات متحده است.

به گزارش سلام نو، «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز چهارشنبه در سخنرانی خود در کنفرانس بین المللی "رایسینا" در دهلی نو اعلام کرد که ترور سردار سلیمانی توسط آمریکا و افزایش تنش‌ها در منطقه بازتاب و نتیجه جهل و استکبار آمریکا است.

وزیر امور خارجه ایران افزود: تحولات ناراحت‌کننده دو هفته اخیر، بازتابی از مشکل جدی نوع نگرش آمریکا به امور بوده است.

وی تاکید کرد: «در وهله اول، آمریکا همه‌ امور را از چشم‌انداز خود و نه از چشم‌انداز مردم این منطقه می‌بیند. وقتی آنها با نقض حاکمیت عراق، یک فرمانده قابل احترام را در این کشور ترور کردند، گمان می‌کردند مردم در خیابان‌های تهران و عراق خواهند رقصید. این نمایانگر دو مطلب است که بسیار خطرناک است و وقتی این دو چیز با هم ترکیب شوند، بسیار خطرناک‌تر می‌شود: جهل و استکبار.»

سپهبد سلیمانی تنها نیروی موثر در مبارزه علیه داعش بود

وی اظهار داشت: سپهبد سلیمانی تنها نیروی موثر در مبارزه علیه داعش بود ، از ترور او جز ترامپ و داعش کسی خوشحال نشد بطوریکه  فقط در ۴۳۰ نقطه هند برای او عزاداری کردند و یادش را گرامی داشتند.

ظریف گفت: تحولات اخیر منطقه نشان دهنده مشکل در نحوه فکر آمریکا در مورد منطقه خاورمیانه است.

دکتر ظریف در کنایه به ترامپ گفت: «ما توافق برجام را داشتیم. برجام حاصل مذاکره کری، ظریف نبود؛ تعهد دولت آمریکا بود، الان با ذوق زدگی صحبت از " توافق ترامپ" می کنند؟ چه توافقی؟! توافقی که ۱۰ ماه هم طول نکشد؟! یا به اندازه پرواز از کانادا تا آمریکا؟

کنفرانس بین المللی رایسینا از روز سه شنبه به مدت سه روز در دهلی نو در حال برگزاری است.

/ایرنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید