در نزدیکی کوه های قره قروم مردمی زندگی می کنند که معروف به هونزا می باشند .هونزا به معنی متحد شدن با هم در یک جبهه مثل تیرپیکان است زبان آنها بروشسکی می باشد و معتقدند که آنها از نوادگان سربازان لشگر های اسکندر مقدونی می باشند که در یک گذرگاه باریک در هیمالیا راه خود را گم کرده اند.

جمعیت این قبیله حدود ۹۲۰ هزار تن می باشد و عجیب است که آنها نه پیر می‌شوند و نه مریض و ۷۰ سالگی را جزو سال های جوانی خود می‌دانند . و اکثر افراد در این منطقه تحصیل کرده می باشند.

میانگین عمر مردم هونزا در پاکستان

اقوام هونزا مسلمان می‌باشند و در شمال پاکستان زندگی می کنند دارای عمر هایی طولانی هستند و سلامت عالی برخوردار می باشند میانگین سنی آنها کمتر از ۱۰۰ سال نیست و عمر ۱۵۰ سال در بین این قبیله عجیب نمی‌باشد.

محل زندگی مردم هونزا کجاست؟

در نزدیکی کوه های قراقروم مکانی به نام  دره جاویدان ها در شمال پاکستان وجود دارد که مردم هونزا در آنجا زندگی می کنند و جمعیت آنها حدود ۹۲۰ هزار تن می باشد آنها نه پیر می شوند و نه مریض می شوند و هفتاد سالگی را جزو دوران جوانی خود می دانند و زنان و مردان مانند کودکان در سلامت کامل به سر می برند و دارای پوست هایی شاداب هستند و تا 1۵۰ سال می توانند عمر کنند و زنان مردم هونزا قادرند در 60 و 70 سالگی باردار شوند و بچه به دنیا بیاورند

تغذیه مردم هونزا

به دلیل دوری آنها از شهر و فاصله آنها از تکنولوژی که موجب تنبلی فرد می شود زندگی آنها در بین کوه ها راز جوانی و سنت طولانی آن قبیله می باشد. مردم قبیله هونزا سبزیجات و میوه می‌خورند و از شیر و تخم‌مرغ و پنیر پروتئین لازم برای بدن را تامین می‌کنند در طول سال شاید دو بار گوشت بخورند و آن گوشت یا متعلق به گوسفند است یا مرغ.

فقط دو یا سه ماه در سال آب میوه های تازه را می نوشند حجم غذای آنها اندک است و وعده صبحانه آنها یک بشقاب زردآلوی تازه یا حبوبات جوشانده می باشد و همچنین نان هندی می خورند .

در فصل های زمستان در وقت ناهار زردآلوی خشک را در آب خیس می کنند و می خورند و در فصل تابستان زردآلوی تازه می خورند وعده شام مردم این قبیل نان هندی ، سبزی و میوه فصل است و همیشه تمرین یوگا می کنند و قدم زدن آنها در طول روز حدود ۲۰ کیلو متر می باشد.

دوری مردم هونزا از بیماری

مردم این قبیله با بیماری های امروزه آشنا نمی باشند و سرطان را نمی‌شناسند و آجیل های خشک را بسیار مصرف می‌کنند که موجب می‌شود تبدیل به یک ماده ضد سرطان در بدن شود دیابت فشارخون سوءهاضمه چاقی و زخم معده و سایر بیماری‌ها را هیچ گاه نگرفته‌اند و اطلاعی در این زمینه ندارند از بیماریهای همه گیر که در سراسر دنیا وجود دارد با خبر نمی باشند تنها مشکلی که مردم این قبیله دارند اختلالات چشم ناشی از دود بر اثر پختن و آماده کردن غذا با آتش می باشد.

شهرت مردم هونزا

در سال ۱۹۸۴ میلادی در فرودگاه لندن اتفاقی رخ داد بر روی پاسپورت مردی به نام لبدمبندو که به نظر ۳۰ ساله می رسید تاریخ تولد ۱۹۳۲ ثبت شده بود و این اتفاق موجب بازداشت او شد و پس از بازجویی  درباره مردم و سبک زندگی آنان ها توضیحاتی را بیان کرد

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید