درست یک سال پس از خطای انسانی در دیدار نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا میان ایران و ژاپن، حالا نوبت به دولتمردان این مملکت رسید تا یک فاجعه دیگر را رقم بزنند و تلاش سالیان طولانی چند جوان را بسوزانند.

سلام نو - سرویس ورزشی: تیم ملی والیبال ایران توانست با برتری ۳ بر ۲ برابر کره‌جنوبی فینالیست مسابقات انتخابی المپیک در آسیا شود تا تنها یک قدم تا قهرمانی و حضور در توکیو فاصله داشته باشد. اتفاقی که در سال‌های اخیر تکراری شده و سروقامتان ایران توانسته‌اند جور بقیه ورزش‌های تیمی در ایران را بکشند. اتفاقی که ۴۰ سال است از تیم‌های فوتبال، چه امید و چه بزرگسال انتظار می‌رود اما هنوز اندر خم یک اعتراضند.

حدودا یک سال قبل بود که یک اعتراض بی‌مورد همه‌چیز را از تیم آماده کی‌روش گرفت تا در بازی که ایران می‌توانست فینالیست شود، برابر ژاپن شکست بخورد تا حسرت قهرمانی آسیا ۴۸ ساله شود. تیمی که شاید الآن بی‌صاحب شده است و کسی به آن توجه نمی‌کند اما در دی ماه ۹۷، در کانون توجهات بود و یک ملت، با آن هم‌ ضربان شده بودند وقلبشان برای موفقیت و پیروزی می‌تپید.

یک سال پیش هم یک خطای انسانی، یک جام را از ایران گرفت و روح ۸۰ میلیون ایرانی را ناراحت و سرخورده کرد. حالا درست در زمانی که مسئولان ایران در حال خطاهای مختلف انسانی هستند، این شاگردان کولاکوویچ هستند که می‌خواهند میان اخبار بد و فراوان مختلف، کمی شادی به گربه افسرده ایران تزریق کنند‌. پیروزی جانانه برابر کره‌جنوبی نشان داد ایرانی‌ها یاد گرفته‌اند هر چقدر هم عقب بیوفتند، باز هم به شکست اعتقادی ندارند و تلاش می‌کنند؛ تلاشی که در جامعه دل‌مرده ایران هم دیده می‌شود و نمی‌گذارند موازی بودن دولت با آن‌ها، تنهایی‌شان در خاورمیانه را حس کنند.

البته از این هم نباید گذاشت که شاگردان استیلی هم به دنبال کور سوی نوری در گروه مرگ انتخابی المپیک در تایلند هستند اما کارشان سخت‌تر از آن است که بتوان امید داشت طلسم ۴۰ ساله شکسته شود. طلسمی که با ستاره‌های نامی فوتبال ایران اتفاق نیفتاد و تقریبا یک معجزه می‌تواند ایران را المپیکی کند. باید عادت کرد که اگر قرار است ورزش تیمی از ایران در المپیک حضور داشته باشد، والیبال است و علی رغم توجهات کمتر به آن، وظیفه‌اش را در شاد کردن مردم می‌بیند و اگر هم ببازد، با مردم روراست است و در مسابقات بعدی جبران می‌کند.

۴ پیروزی متوالی والیبالیست‌ها و مغلوب نشدن برابر حرفان مختلف، آن‌ها را همانند محصلی می‌کند که مراحل مختلف تحصیلی را طی کرده و حالا قرار است پس از فارغ التحصیلی، غول مرحله آخر یعنی گرفتن مدرک دکترا را هم شکست دهد و برای این مرز و بوم افتخارآفرینی کند. سرانجام سروقامتان ایران اگر خطای انسانی رخ ندهد ، قهرمانی است و قرار نیست تمام زحمات چندین و چند ساله آن‌ها به راحتی بسوزد و کسی عذرخواهی نکند. قرار نیست کسی مانع از موفقیت و برافراشته کردن پرچم ایران توسط آن‌ها شود و شاگردان کولاکوویچ می‌توانند بر خلاف خیلی‌ها، دوباره نیمچه آبرویی برای ایران در آسیا بخرند.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید