دولتی بودن استقلال و پرسپولیس با توجه به مشکلات اقتصادی، این تیم‌ها را در تنگنا قرار داده است و آن­ها ­را در جنگی نابرابر با باشگاه­های صنعتی و خصوصی به میدان فرستاده است.

سلام نو - سرویس ورزشی: در حالی که باشگاه­های دولتی مانند استقلال و پرسپولیس در حال از دست دادن بازیکنان و مربیان خارجی خود هستد، تیم­های خصوصی چون شهرخودرو و تراکتور به راحتی بازیکنان مدنظرشان را جذب می­کنند و حتی به اردوهای خارجی که از قبل هماهنگ کردند، می­روند. مقاومت در برابر خصوصی­‌سازی این 2 باشگاه حالا حسابی دست و پا گیر سرخابی­‌های پایتخت شده و در روزهایی که هم مشکلات اقتصادی وجود دارد و هم سایر تیم­ها خود را تقویت می­کنند، استقلال و پرسپولیس با نام­های مختلف ایرانی اسم و فامیل بازی می­کنند.

سرخ­های پایتخت هنوز مربی ندارند و یک روز در میان خبری منتشر می­شود که ” کالدرون شاید یک روزی برگردد" اما مدیران در حال مذاکره با گزینه­‌های ایرانی چون وحید هاشمیان، مهدی تارتار و علی کریمی هستند. ستاره این روزهای دروازه پرسپولیس یعنی رادوشوویچ هنوز نتوانسته به تمرینات تیم اضافه شود و خبری هم از جذب مهاجم خارجی که در اواسط فصل قولش را دادند و قرار بود جانشین جونیور برانداءو شود نیست. پرسپولیس باید تا 10 روز دیگر در 3 جام برای قهرمانی بجنگد اما ارتش سرخ هنوز فرمانده­‌اش را پیدا نکرده است. فرمانده قبلی قهر کرده و نیمی از ارتش هنوز پول نگرفته­‌اند و صدای انتقالشان به تیم­های دیگر به گوش می­رسد.

لشکر آبی نیز حال و اوضاع خوبی ندارد. اردوهای این تیم، یکی پس از دیگری لغو می­شود و هنوز مجیدی نمی­داند تیمش اصلا اردو می­رود یا نه. یک قل، 2 قل بازی کردن مدیران و دست دست کردن آن­ها، بازیکنان مدنظر سرمربی محبوب را می­پراند و امثال پاتوسی‌­ها سر از تیم­هایی در می­آورند که دستشان در جیب خودشان است نه دولت. دستیارانی که مجیدی خواسته بود، از ترس پول و جنگ به ایران نیامدند و مجیدی یکه و تنها و البته با بهزاد غلامپور تیمش را تمرین می­دهد. استقلال چند روز دیگر باید در پلی­‌آف لیگ قهرمانان آسیا به میدان برود اما اصلا ظاهری شبیه به نماینده آسیایی ایران ندارد.

به گزارش سلام نو، دولتی بودن و خصوصی نشدن این 2 تیم در این وانفسای اقتصادی، حسابی دست و بالشان را بسته و تضعیفشان کرده است. این وسط مدیران راضی به قضای هر 2 باشگاه به جای اعتراض به این موضوع، سعی می­کنند  کنار بیایند و به جای تفکر به درآمدزایی، نگاه به جیب هوادار داشته باشند. مدیرانی که نمی­­دانند با باشگاه­هایی رقابت می­کنند که شیوه­های مختلف درآمدزایی دارند و حداقل کاری که می­کنند این است که درآمد ابعاد دیگرشان را به فوتبال می­آورند. باشگاه­هایی که به اردوی خارجی می­روند، هر بازیکنی را که بخواهند چه خارجی و چه ایرانی جذب می­کنند و آماده ادامه لیگ نوزدهم می­شوند.

جنگ نابرابر سرخابی‌­های پایتخت با سایر تیم­های مدعی که تنها دلیل اقتصادی دارد، فقط به دلیل خودخواهی دولت و مانورهای انتخاباتی مجلس است. دولتی­‌ها و مجلسی­‌‎هایی که نزدیک انتخابات دم از خصوصی‌­سازی می­­زنند و رای‌­ها که در صندوق می­رود، یادشان می­افتد این 2 تیم پرطرفدار بهترین راه استفاده از هوادار و مانور تبلیغاتی برای انتخابات بعدی است؛ البته این 2 باشگاه نه تنها راه خوبی برای تبلیغات انتخاباتی هستند، بلکه پتانسیل­‌هایی هم دارند که فقط دولت و مجلس می­دانند که 30 سالی است آن­ها را رها نمی­کنند و از آن سواستفاده می­کنند.

شاید هواداران 2 تیم نباید دلخوش به وضع تیم­شان باشند و از این که ارتش سرخ یا لشکر آبی به دسته یک سقوط نمی­کند، می­توانند راضی باشند و خدا را شکر کنند. آن موقع هم خیال وزیر ورزش راحت است که او را استقلالی یا پرسپولیسی نمی‌­نامند و هم مجلسی­‌ها می­توانند ازسود پرهوادار بودن این تیم­ها، سواستفاده کند.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید