در نمایشگاه CES 2020، شرکت سامسونگ در حوزه فناوری رباتیک از دو بازوی رباتیک رونمایی کرده است که نقش سرآشپز را دارد.

شرکت "سامسونگ" در نمایشگاه CES 2020، از دو بازوی رباتیک رونمایی کرده که می‌توانند نقش یک سرآشپز را بر عهده بگیرند.

به گزارش سلام نو و به نقل از تک‌کرانچ، سال گذشته این سوال مطرح شد که آیا سامسونگ قصد دارد به صورت جدی وارد حوزه فناوری رباتیک شود یا خیر؟!

به نظر می‌رسد که رویکرد سامسونگ در حوزه فناوری رباتیک ، نمونه‌ای از رویکرد شرکت‌های بزرگ دیگر در حوزه تجهیزات الکترونیکی باشد. بهترین نمونه برای نشان دادن رویکرد سامسونگ در این حوزه، محصولی موسوم به "بوت شف" (Bot Chef) است که بازوهای رباتیکی را برای کمک به کاربر به آشپزخانه اضافه می‌کند.

بوت‌شف که در نمایشگاه فناوری CES 2020 رونمایی شد، بازوهای رباتیکی را شامل می‌شود که می‌توانند کارهای مربوط به آشپزی را انجام دهند و به کاربر در پختن غذا کمک کنند.

سامسونگ با ارائه این بازوها که مبتنی بر هوش مصنوعی هستند، فناوری رباتیک را به صورت جدی به آشپزخانه وارد کرده که می‌توانند کارهای گوناگونی از برداشتن مواد غذایی از کابینت گرفته تا آماده کرده انواع سالاد را انجام دهند.

بازوهای رباتیک بوت‌شف، از همکاری یک دستیار انسان هم بهره می‌برند که تجهیزات مورد نیاز بازوها از جمله ظروف، مواد اولیه و ادویه را در اختیار آنها قرار می‌دهد اما بخش‌های اصلی کار توسط ربات انجام می‌شود.

بوت‌شف در نمایشگاه امسال موفق شد نظر بسیاری از بازدیدکنندگان را به خود جلب کند.

/ایسنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید