وزارت خارجه کره جنوبی تصمیم گرفت که صادرات کالاهای بشر دوستانه به ایران را با استفاده از حساب های بانکی این کشور به طور جدی پیگیری کند.

همزمان اعلام شده است که کره جنوبی تلاش جدی می کند تا اجازه ندهد تنش ها میان آمریکا و ایران به تجارت این کشور با جمهوری اسلامی ایران ضربه بزند و منافع شرکت های کره ای را تهدید کند.

ریاست این نشست را که مسئولانی از وزارت اقتصاد و صنایع کره جنوبی در آن شرکت داشتند بر عهده یون کانگ هیون معاون وزیر خارجه کره جنوبی بود.

گزارش از قول وزارت خارجه این کشور حاکی است که در کنار انجام تجارت محصولات و تولیدات بشردوستانه با ایران تلاش می شود تا شرکت های کره ای بتوانند مبالغ لازم در این تجارت را از طرف های ایرانی دریافت کنند.

وزارت خارجه کره جنوبی در بیانیه ای پس از این نشست آورده است که تصمیم گرفته شده است از تجارت شرکت های کره ای با ایران برای انجام با ثبات آن به طور فعالانه حراست شود و فعالیت های تجاری آنها تضمین شود.

بیانیه تصریح کرد که کره جنوبی قصد دارد همه رایزنی ها و برنامه های احتمالی را انجام داده و عملیاتی کند تا تجارت شرکت های کره ای و کره جنوبی مورد حمایت قرار گیرد.

این بیانیه تاکید کرد باید تدابیری اندیشیده شود تا تاثیرات منفی تنش های آمریکا و ایران بر تجارت کره جنوبی و شرکت های این کشور با ایران به حداقل برسد.

منبع: خبرگزاری رسمی یونهاپ/ ایرنا

به گزارش سلام نو، خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی روز سه شنبه خاطر نشان کرد وزارت خارجه نشستی با نهادهای ذی ربط در این کشور با نظرداشت تحولات اخیر در خاورمیانه پس از ترور سردار سلیمانی بدست آمریکا برگزار کرده است.

این گزارش به نقل از این وزارتخانه می افزاید یکی از تصمیمات این بوده است که پیگیری جدی برای از سرگیری صادرات کالاهای بشردوستانه با ایران از طریق بانک های کره ای و با حساب های وون (ارز ملی کره جنوبی) صورت گرفته و این تجارت با تهران شروع شود.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید