هفتمین فیلم جنجالی در لیست سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر، فیلم سینمایی «درخت گردو» ساخته محمد حسین مهدویان است که جزء کارگردانان جوان و با استعداد سینمای ایران محسوب می شود و با چند فیلمی که ساخته انتظار مخاطبین را از خود و فیلم هایش بالا برده است، در ادامه به بررسی این فیلم خواهیم پرداخت. 

سلام نو - سرویس فرهنگ و هنر : «درخت گردو» پنجمین فیلم سینمایی محمد حسین مهدویان در مقام کارگردان می باشد و فیلم «ماجرای نیمروز۲ : ردخون» با بازی جواد عزتی و هادی حجازی فر آخرین فیلم اکران شده او بود، محمد حسین مهدویان تولید فیلم های سینمایی «ایستاده در غبار»، «ماجرای نیمروز»، «لاتاری»، «ماجرای نیمروز۲: ردخون» و ... را در کارنامه هنری خود دارد.

مهدویان پس از موفقیت‌های بسیاری که برای ساخت فیلم «ایستاده در غبار» کسب کرد با اولین فیلمش به نام «ماجرای نیمروز» به جشنواره سی ‌و‌ پنجم آمد و سیمرغ بلورین بهترین فیلم و بهترین فیلم از نگاه تماشاگران را دریافت کرد، این کارگردان پس از دست به ساخت فیلم «لاتاری» زد، فیلمی که نتوانست در جشنواره فیلم فجر به موفقیت برسد، اما در بخش فروش یکی از پرفروشترین آثار سال ۱۳۹۷ لقب گرفت و توانست مخاطبان بسیاری را به سالن‌های سینما بکشاند.

بیشتر بخوانید :

۱۰ فیلم جنجالی سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر / فیلم «قاتل وحشی»

۱۰ فیلم جنجالی سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر / فیلم «سبز، سفید و قرمز»

وی بعد از شکست نسبی در سی و ششمین جشنواره فیلم فجر بار دیگر به سراغ سبک اصلی خود یعنی آثار مستند سینمایی رفت و توانست بار دیگر در ماجرای نیمروز تجربه موفقیت آمیز خود را تکرار کند، وی سال پیش دومین نسخه از فیلم «ماجرای نیمروز» را با عنوان «رد خون» را به جشنواره فجر رساند، هرچند این فیلم همچون نسخه اول اثر مورد اقبال رسانه ها قرار نگرفت.

۱۰ فیلم جنجالی سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر / فیلم «خورشید»

مهدویان یکی از استعدادهای درخشان سینمای ایران در سالیان اخیر محسوب می شود که فارغ از نقدهای تخصصی و غیر تخصصی به هیچ وجه نمی‌توان تاثیر وی را در چهار سال گذشته سینما کتمان کرد، کارگردانی که به خوبی با سینمای مستند آشنایی داشته و حال سبکی تلفیقی از مستند و سینما از خود به جا گذاشته است و همواره در آثار قبلی خود به مسائل و اتفاقات جذابی پرداخته و به نوعی امضاء مضمونی برای آثارش پیدا کرده و در فیلم "درخت گردو" هم بار دیگر سراغ واقعه ای معاصر یعنی "بمباران شیمیایی سردشت" رفته است.

محمدحسین مهدویان که پیش از این هم بارها در مصاحبه‌هایش از علاقه به تاریخ معاصر و البته آشنایی‌اش با این حوزه گفته است، برای فیلم تازه‌اش هم باز به سراغ سوژه‌ای از تاریخ سیاسی معاصر کشورمان رفته است، سوژه‌ای تلخ و بی‌رحمانه از دل جنگ و از آنجایی که این فیلم بمباران شیمیایی سردشت می‌پردازد، بخش‌های اعظم لوکیشن و تصویربرداری آن در شهرهای غربی کشور، کردستان و شهرستان بانه انجام شده است.

۱۰ فیلم جنجالی سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر / فیلم «خون شد»

او این بار از تیم همیشگی خود فاصله گرفته و به سراغ تهیه‌کننده و بازیگران دیگری رفته است و درخت گردو نخستین تجربه همکاری مینا ساداتی با مهدویان به شمار می‌رود، انتخاب ساداتی برای این فیلم بار دیگر نشان از تغییر در ترکیب بازیگران مهدویان دارد، کارگردانی که در چهار فیلم قبلی خود از بازیگران نسبتاً یکسانی استفاده کرده بود.

سید مصطفی احمدی تهیه کننده «درخت گردو» نیز پیش از این تهیه‌کنندگی برنامه «دورهمی» را برعهده داشت و این روزها سریال «هیولا» به تهیه کنندگی او و کارگردانی مهران مدیری با استقبال بسیار خوب در شبکه نمایش خانگی مواجه شده است.

۱۰ فیلم جنجالی سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر / فیلم «خروج»

عوامل فیلم سینمایی فیلم «درخت گردو»

کارگردان : محمدحسین مهدویان

نویسنده : ابراهیم امینی، حسین حسنی

تهیه‌کننده : سیدمصطفی احمدی

بازیگران : مهران مدیری، پیمان معادی، مینا ساداتی و ...

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید