در حالی که تنها 3 ماه به 4 بازی حساس ایران در انتخابی جام جهانی 2022 قطر مانده است، هنوز تکلیف سرمربی تیم ملی مشخص نشده و پیشرفتی در مذاکره با برانکو و یحیی گل‌محمدی دیده نمی‌شود؛ با این حال سرمربی فعلی شهرخودرو نسبت به استاد و رقیب خارجی خود به نیمکت تیم ملی نزدیک‌تر است.

سلام نو - سرویس ورزشی: مدت‌ها است که همکاری تیم ملی با مارک ویلموتس بلژیکی به پایان رسیده است و تکلیف نیمکت تیم ملی مشخص نیست و گزینه‌های زیادی برای جانشینی مربی بلژیکی مطرح شده است اما نه توافقی صورت گرفته و نه عزم جدی برای به توافق رسیدن وجود دارد. حالا تیم ملی ایران به لطف کم‌کاری‌های ویلموتس به رده دوم آسیا رسیده و با این حال، به همراه مالدیو و تایوان جزو تنها تیم‌هایی در آسیا است که مربی ندارد.

به گزارش سلام نو، مشخص نیست چه شد که تیم ملی از آن تیم رویایی کی‌روش به چنین تیم بلاتکلیفی تبدیل شد که نه فدراسیون به فکر آن است و نه سرمربی‌اش که قرار بود سالی بیش از 2.5 میلیارد دلار بگیرد.  تیمی که لقب شکست‌ناپذیر به خودش گرفته بود و تیم‌های حاشیه های خلیج فارس حسرت به دل مانده بودند تا شکست آن را ببینند. تیمی که بهترین نتیجه ایران در تاریخ جام‌های جهانی را گرفت و برای نخستین بار، دو دوره متوالی به معتبرترین جام ملی جهان صعود کرد. حالا این تیم با تمام این پیش زمینه‌هایی که گفته شد نه مربی دارد و نه حتی رییس فدراسیون درست و حسابی، آن هم در حالی که شرایط صعودش به محله دوم انتخابی جام جهانی سخت شده است و امکان دارد فاجعه‌ای در راه باشد.

جدی‌‌ترین گزینه نیمکت تیم ملی برانکو است اما فدراسیون چه الآن و چه در زمان تاج، آن قدر عزم جدی برای توافق با این مربی کروات نداشت که تنها شرط و دغدغه جدی برانکو را حل کند. سرمربی سابق پرسپولیسد خواهان صاف شدن مطالباتش با این باشگاه و حل شدن مسائل مالیاتی‌اش بود که تاج و دار و دسته‌اش هیچ قدمی برای آن برنداشتند و تنها خود برانکو، یکی دو باری نهار را مهمان سفارت ایران در زاگرب شد تا شاید کارش با تیم ملی ایران و فدراسیون نهایی شود. اقدامی که علی رغم تلاش زیادی سفی ایران در کرواسی صورت نگرفته تا برانکو هم نشان دهد مرغش یک پا دارد و حاضر است و بیکار بماند اما طلبش را صاف کند.

گزینه بعدی تیم ملی، یکی از پدیده‌های چند سال اخیر فوتبال ایران است. یحیی گل‌محمدی از همان اول با صبا خوش درخشید و از نفت تهران گمنام، یک تیم آسیایی ساخت و دوره ناموفقی را به دلیل محرومیت تراکتور از 2 پنجره نقل و انتقالات در تبریز گذراند و سپس دوباره با شهرخودرو خودش را اثبات کرد و برای نخستین بار در تاریخ، مشهد را صاحب سهمیه آسیایی کرد. حمیداوی مالک شهرخودرو به سلام نو گفته است که رضایتنامه یحیی گل‌محمدی فقط برای تیم ملی صادر می‌شود و در حالی که نیمکت لرزان پرسپولیس در حال خالی شدن است، سرمربی تیمش را فقط به تیم ملی خواهد داد.

ظواهر نشان می‌دهد که این اتفاق در شرف رخ دادن است. تا به حال سابقه نداشته گل‌محمدی تیمش را در دوره بدنسازی رها کند اما این اتفاق در حال رخ دادن است و شهرخودرو بدون گل‌محمدی در حال سپری کردن دوران بدنسازی است. فدراسیون قبل از حضور بهاروند به عنوان سرپرست جدید، در حال مذاکره با حمیداوی و گل‌محمدی بود و شواهد نشان می‌دهد بعد از اردوی آماده‌سازی شهرخودرو در یک کشور خارجی و پیش از بازی پلی‌‌آف این تیم در لیگ قهرمانان آسیا، زننده پنالتی چیپ تیم ملی برابر چین در جام ملت‌های 2004 به زودی سرمربی این تیم شود و اتفاقی که می‌تواند چالش‌های زیادی را به همراه داشته باشد.

گمانه‌زنی و شایعات اطراف تیم ملی زیاد است و به نظر می‌رسد گزینه داخلی فدراسیون گوی سبقت را از برانکو دزدیده اما در فاصله 3 ماه به 4 بازی مرگ و زندگی ایران در انتخابی جام جهانی، باید دید چه زمانی یوزها راه خود را از تایوان و مالدیو جدا می‌کنند و سرمربی خود را خواهند شناخت.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید