جانشینی بهاروند به جای تاج به عنوان سرپرست فدراسیون فوتبال از سوی هیات رییسه انتخاب عجیب و اشتباهی بود زیرا به 2 دلیل، انتخاب رییس فعلی سازمان لیگ ایران غیرقانونی است.

سلام نو-سرویس ورزشی: مهدی تاج رییس سابق فدراسیون فوتبال به دلیل بیماری و ناخوشی حال بالاخره استعفایش را به فدراسیون فوتبال ارائه داد تا با موافقت هیئت رییسه در تاریخ 9 دی 98، راه تاج و ریاست فدراسیون فوتبال از هم جدا شود. نکته جالب‌‌تر در انتخاب جانشین وی، سرپرست شدن حیدر بهاروند، رییس فعلی سازمان لیگ و نایب رییس دوم فدراسیون فوتبال است.

به گزارش سلام نو، با توجه به انتخابات هیئت رییسه در تاریخ 18 اردیبهشت، سرپرست بودن 5 ماهه بهاروند در فدراسیون فوتبال به دلایل مختلف غیرقانونی است و معلوم نیست چرا باید حاصل جلسه هیات رییسه فدراسیون فوتبال چنین جانشین غیرقانونی باشد. نخستین دلیل غیرقانونی بودن انتخاب بهاروند به عنوان سرپرست، ریاست او به سازمان لیگ است و طبق اساسنامه او نمی تواند همزمان هم عهده‌دار سرپرستی فدراسیون باشد و هم ریاست سازمان لیگ. اتفاقی که راه حل آن، استعفای موقت وی از ریاست سازمان لیگ بود تا بهاروند سرپرست موقتی را تا اردیبهشت انتخاب کند.

دومین دلیل غیرقانونی بودن سرپرستی بهاروند، بازنشسته بودن او است. اتفاقی که تاج توانست با دست به دامن شدن تبصره‌های مختلف از آن فرار کند و زیر بار حکم مجلس و وزارت ورزش نرود. بازنشستگی که نصف اعضای هیات رییسه را شامل می‌شود و حضور آن‌ها در سمت‌شان را بعد از انتخابات 99 در هاله ای از ابهام قرار داده است.

با وجود کنار گذاشتن تاج از فدراسیون فوتبال، هنوز تعدادی از اعضای فدراسیون با این تصمیم هیات رییسه مخالف هستند و معلوم نیست کدام کارشان به دستان تاج گره خورده است. یکی از این افراد، صادق درودگر مسئول کمیته اقتصادی فدراسیون فوتبال است که اصرار داشت تاج با وجود مریضی و یک سری دلایل دیگری که می توانست دست و پا گیر حضور او در فدراسیون باشد و شایعات زیادی را برایش به وجود بیاورد، در فدراسیون بماند و پروژه‌های اقتصادی که آغاز کرده را به سرانجام برساند. این اصرار عجیب درودگر نشان می دهد دیگر اعضای هیات رییسه فدراسیون فوتبال، خیلی درگیر کارهای اقتصادی فدراسیون نبوده‌اند و به احتمال زیاد تنها ساکت و تاج به همراه درودگر از این کارهای اقتصادی خبر داشته‌اند.

نکته جالب‌تر در خصوص جلسه هفته گذشته هیات رییسه، مشخص نشدن تکلیف کفاشیانی است که 9 ماه پیش فقط به صورت شفاهی استعفا داده است و هنوز هم می تواند به عنوان نایب رییس اول در فدراسیون فوتبال فعالیت کند. البته چیزی که به نظر می‌رسد این است که اعضای هیات رییسه نه او را و نه استعفایش را جدی نگرفته‌اند و او را به حال خودش رها کرده‌اند. دیگر نکته کنده شدن تاج از سر فدراسیون، رفتن محمدرضا ساکت است. مردی که به عناوین مختلف سعی کرد در امور فدراسیون و تیم ملی باقی بماند و با توجه به بازنشسته شدن، افرادی را از خود در سمت‌های قبلی‌اش منصوب کند تا اوامر او را اجرا کنند.

شاید رفتن تاج از فدراسیون، بتواند افرادی را به بالاترین نهاد فوتبالی ایران بیاورد اما هنوز راس هرم غیرقانونی است و جالب است نه وزارت ورزش و جوانان و نه مجلس به حضور یک بازنشسته که 2 سمت مختلف در یک سازمان دارد، ایرادی نگرفته اند.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید