نماینده ی مسیحی مجلس لبنان شهادت فرمانده شهیر سپاه قدس ایران را به مردم کشورمان تسلیت کرد و افزود: پس از قاسم سلیمانی مردان فراوانی پیدا می شوند که از او یاد می گیرند و راهش را ادامه می دهند.

بیروت – ایرنا – «طونی فرنجیه» شخصیت سیاسی لبنان امروز (شنبه) تاکید کرد که محور مقاومت و مجاهدان تسلیم نمی شوند، روش و منش آن ها حتی پس از ترور سردار «قاسم سلیمانی» تغییر نمی کند و این روش تا پیروزی ادامه خواهد داشت.

فرنجیه که عضو «فراکسیون ملی» در مجلس لبنان است در  حاشیه آیین ویژه بزرگداشت به مناسبت شهادت قاسم سلیمانی در محل سفارت ایران در جنوب بیروت، گفت: سردار سلیمانی در جنگ ۳۳ روزه ی رژیم صهیونیستی علیه لبنان در سال ۲۰۰۶ میلادی (تابستان ۱۳۸۵ خورشیدی) از این کشور حمایت کرد و پس از آن نیز تا روز شهادتش به این حمایت ادامه داد و روبروی رژیم یاد شده و نیز جریان تکفیری داعش در سوریه و عراق ایستاد.

نماینده ی مجلس لبنان شهادت فرمانده شهید نیروی قدس سپاه را به مردم و مقام های کشورمان تسلیت گفت و خاطرنشان کرد: پس از قاسم سلیمانی مردان فراوانی پیدا می شوند که از او یاد می گیرند و راهش را ادامه می دهند.

«علی درویش» دیگر نماینده ی مجلس لبنان گفت: پس از ترور سردار سلیمانی تنش و نزاع در منطقه ی خاورمیانه افزایش خواهد یافت و موجب کنش و واکنش مستمر در این منطقه خواهد شد.

وی افزود: بخاطر ارتباطات منطقه ای نمی توان مسایل لبنان را از مسایل سوریه، ایران و عراق جدا کرد زیرا رویدادها در این منطقه درهم پیچیده هستند.

درویش تاکید کرد که لبنانی ها باید هوشیار باشند زیرا آنان همواره هزینه ی بالایی بخاطر پیامدهای نزاع های منطقه ای پرداخت کرده اند.

«حسن فضل الله» عضو فراکسیون «وفاداری به مقاومت» در مجلس ملی لبنان هم گفت: سردار سلیمانی شریک همه ی پیروزی های ملت های مسلمان در افغانستان، یمن، عراق، سوریه، لبنان و فلسطین است.

وی افزود: آمریکا و رژیم صهیونیستی تصور می کنند می توانند با ترور قاسم سلیمانی محور مقاومت را تضعیف کنند. این تصور به خاطر آن است که شناخت دقیق از فرهنگ مقاومت ندارند.

وی گفت: قاسم سلیمانی در جنگ ۳۳ روزه همراه مجاهدان بود و نقش اصلی را در پیروزی حزب الله در این جنگ ایفا کرد.

قاسم سلیمانی به همراه ۹  نفر دیگر از جمله ابومهدی المهندس قائم مقام تشکیلات الحشدالشعبی ،‌بامداد جمعه (سیزدهم دی ماه ۹۸) در مسیر فرودگاه بغداد و به دستور «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا با پهپادهای وزارت دفاع این کشور (پنتاگون) به شهادت رسید.

پروندهٔ خبری

شهادت سردار سلیمانی

کد خبرنگار: ۱۲
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید