جمعی از شخصیت‌های سیاسی و مقامات کشوری و احزاب در بیانیه‌ و پیام‌های جداگانه‌ای شهادت سردار «قاسم سلیمانی» را تسلیت گفتند و از فقدان این رزمنده کهنه‌کار ایران ابراز تاسف کردند.

به گزارش سلام نو، جمعی از شخصیت‌های سیاسی و مقامات کشوری و احزاب در بیانیه‌ و پیام‌های جداگانه‌ای شهادت سردار «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه به دست تروریست‌های ارتش آمریکا در بغداد را تسلیت گفتند.

سحرگاه جمعه در پی حمله هوایی نیروهای متجاوز و تروریست آمریکایی در نزدیکی فرودگاه بغداد و شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی به همراه چند تن دیگر از فرماندهان جبهه مقاومت، شخصیت‌های سیاسی از جریان‌های مختلف در پیام‌ها و بیانیه‌هایی به این حمله تروریستی واکنش نشان دادند.

مهدی کروبی شهادت سردار سلیمانی را تسلیت گفت

مهدی کروبی دبیرکل حزب اعتماد ملی در پیام تسلیت خود با تقدیر از خدمات سردار قاسم سلیمانی در دوران جنگ تحمیلی اظهار داشت: خبر ترور و شهادت سردار سرافراز کشور حاج قاسم سلیمانی که در هشت سال دفاع مقدس مجاهدت‌های فراوانی برای حفظ تمامیت ارضی ایران انجام داده بود، موجب تأثّر و تأسّف فراوان شد.

حزب اتحاد ملت: مسئولان اقدامات سنجیده و عقلانی را با تاکید بر حفظ رویکرد ضدجنگ مدنظر قرار دهند

حزب اتحاد ملت در بیانیه‌ای در پی ترور سردار شهید سلیمانی اقدام تروریستی و جنایتکارانه آمریکا در ترور سردار شهید سلیمانی را محکوم و تصریح کرد: اقدام جنایتکارانه آمریکا فرصت استفاده از مجامع بین‌المللی جهت تقبیح جهانی رفتار این دولت یاغی را فراهم کرده است.

در این بیانیه آمده است: مسئولان کشور ضمن توجه به احساسات به حق مردم در شهادت سردار سلیمانی در تصمیم‌گیری‌های خود، اقدامات سنجیده و عقلانی را با تاکید بر حفظ رویکرد ضدجنگ و در جهت حفظ صلح و امنیت منطقه مد نظر قرار خواهند داد.

بیانیه حزب اتحاد ملت افزود: سردار سپهبد سلیمانی در سالیان دراز خدمت به عنوان یک الگوی نظامی و چهره‌ای ملی فراتر از منازعات سیاسی، خدمات گسترده و رشادت‌ها و جانفشانی‌های بسیاری چه در دوران دفاع مقدس به عنوان یکی از فرماندهان بزرگ جنگ و چه در مقابله با گروه‌های تروریستی نظیر داعش به منصه‌ ظهور رساند.

رییس کل دیوان محاسبات شهادت سردار سلیمانی را تسلیت گفت

عادل آذر رییس کل دیوان محاسبات کشور نیز با صدور پیامی شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی را تسلیت گفت.

وی افزود: سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده دلاور، بصیر و ولایتمداری بود که پاداش رشادت‌ها و مجاهدت‌های خود در راه خدا را به زیباترین صورت ممکن دریافت کرد و به دست منفورترین دشمنان اسلام، به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

رییس بسیج: شهادت والاترین پاداش حاج قاسم سلیمانی از سوی پروردگار عالم بود

سردار سرتیپ پاسدار غلامرضا سلیمانی رییس سازمان بسیج مستضعفین با صدور پیامی شهادت سپهبد بسیجی حاج قاسم سلیمانی توسط ایادی شیطان بزرگ را تسلیت گفت.

وی افزود: سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی این رزمنده قدیمی، صمیمی و پرتلاش که پس از سالیانی مجاهدات مخلصانه، شجاعانه و انقلابی در جبهه‌های شرف و کرامت و در دفاع از میهن و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و حرم آل الله و در مقابله با اشقیای تکفیری و ضد اسلام، قفس تن بشکست و در مقطع پایانی عمر با برکت خود در میدان مبارزه با شیاطین و اشرار عالم به ملکوت اعلا پر کشید.

رییس سازمان بسیج مستضعفین تصریح کرد: شهادت والاترین پاداش حاج قاسم از سوی پروردگار عالم بود، اما کار و راه او متوقف نشده و همچنان ادامه خواهد داشت و به حول قوه الهی بسیجیان جهان اسلام در جبهه‌های مقاومت انتقام سختی بابت این جنایت بزرگ از آمریکای جنایتکار و صهیونیسم کودک کش خواهند گرفت.

سردار سلیمانی با سیاسیون هر دوجناح کشور روابطی دوستانه و برادرانه داشت

روابط عمومی حزب اسلامی کار در بیانیه‌ای در پی شهادت سردار سلیمانی تصریح کرد: خبر شهادت سردار مظلوم ایران و اسلام سپهبد شهید قاسم سلیمانی جهان را تکان داد و اندوه بزرگی را بر دل‌های آزادگان نهاد.  دژخیم زمان بار دیگر با خباثت تمام، عقده و کینه‌ای که از شکست خفاشان و خونخواران داعش داشت را اراده کرد تا با ترور سردار سلیمانی التیام دهد.

در ادامه این بیانیه آمده است: سردار سپهبد سلیمانی به معنای اخص کلمه پاسدار دین و وطن بود. او از دخالت در امر سیاست داخلی بشدت پرهیز داشت. در طول سالیان گذشته هرگاه نامش بعنوان نامزد ریاست جمهوری مطرح می‌شد خود را بعنوان سرباز وطن و اسلام خطاب می‌کرد؛ اما به همان میزان که از دخالت در سیاست پرهیز می‌کرد با سیاسیون هر دوجناح کشور روابطی دوستانه و برادرانه داشت.

پیام تسلیت آیت الله مبلغی به مناسبت شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی

آیت الله احمد مبلغی رییس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس و عضو مجلس خبرگان رهبری در پیامی شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی را تسلیت گفت.

وی خاطرنشان کرد: این عمل تروریستی جنایتکارانه و بزدلانه آمریکا، که نه در میدان رزم بلکه در تاریکی شب و به شیوه‌ای ناجوانمردانه تحقق یافت، خود نشانگر ترس و هراسی است که این شهید مظلوم بر جان دشمنان مرز و بوم ایران افکنده بود.

رییس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس افزود: این سردار سرافراز، قوی‌ترین نیروی میدان رزم با داعش و پشتیبانان داعش در منطقه بود، که اگر نبود، این عمل ناجوانمردانه، بزدلانه و تروریستی به او متوجه نمی‌گشت.

سردار فیروزآبادی:شهادت بهترین پاداش سال‌ها مجاهدت و مبارزه فی سبیل‌الله اوست

سرلشکر بسیجی سیدحسن آقایی فیروزآبادی مشاور عالی نظامی فرماندهی معظم کل قوا با صدور پیامی به مناسبت شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی،  شهادت مظلومانه مالک اشتر زمان، سردار فداکار ایران، سردار حاج قاسم سلیمانی فرمانده ولایتمدار و مخلص نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای (مدظله العالی) و جبهه مقاومت تسلیت گفت.

وی افزود: سردار شهید سلیمانی فرمانده‌ای بصیر، زمان‌شناس و ولایتمدار بود که شهادت بهترین پاداش سال‌ها مجاهدت و مبارزه فی سبیل‌الله اوست و انتقام سخت از تروریست‌های آمریکایی سزاوار آنهاست.

کلیسای انجیلی آشوری تهران درگذشت سردار سپهبد سلیمانی را تسلیت گفت

کلیسای انجیلی آشوری تهران به مناسبت شهادت جانگذاز سردار رشید ایران حاج قاسم سلیمانی با صدور بیانیه‌ای با ابراز تاسف و تاثر عمیق خود، شهادت جانگداز سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده بزرگ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به رهبر معظم انقلاب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، مسئولین کشوری و لشکری و خانواده آن شهید و ملت شریف ایران تسلیت گفت.

نقشه شوم آمریکای جنایتکار در نطفه خفه خواهد شد

بیت شهید محراب حضرت آیت‌الله اشرفی اصفهانی به مناسبت شهادت سردار بزرگ اسلام سپهبد قاسم سلیمانی با صدور پیامی تصریح کرد: شهادت بزرگ مرد مبارز و مجاهد قرن، مالک اشتر زمان، سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی که همواره آرزوی او شهادت بود ضایعه بزرگی بود برای کشور و اسلام، اما با مرگ و شهادت وی هزاران نیروی جان بر کف برای انتقام از خون مقدس او بپا خواهند ایستاد و نقشه شوم آمریکای جنایتکار را در نطفه خفه خواهند کرد.

قطره خود شهید به رودی طغیانگر و ویران کننده علیه تمامیت دنیای مستکبران تبدیل می‌شود

جبهه پیروان خط امام و رهبری در پی شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی بدست تروریست‌های آمریکایی با صدور بیانیه‌ای اظهار داشت: پلیدیان تاریخ با چشم و گوش بسته این حقیقت انکارناپذیر را نمی‌توانند درک کنند که قطره خون شهید به رودی طغیانگر و ویران کننده علیه تمامیت دنیای مستکبران و ظالمین تاریخ تبدیل می‌شود و سرنوشتی غیر از این برای آمریکای جنایتکار پیش‌بینی نمی‌کنیم و مطالبه مردمی انتقام، این سقوط را نزدیک خواهد کرد.

هاشمی: آمریکا ازخطوط قرمز ایران عبور کرد

محسن هاشمی رییس شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی ایران و شورای شهر تهران در پی شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی در پیامی اظهار داشت: ترور ناجوانمردانه سردار سرفراز سرلشکر حاج قاسم سلیمانی، ایران را آکنده از اندوه‌ و خشم کرد. اگرچه مقامات دولت جنایتکار آمریکا، در تصور پیروزی از این اقدام رذیلانه هستند، اما در منطق اسلام، شهادت بالاترین پیروزی برای انسان است.

وی افزود: این اتفاق در خاطر مردم ایران خواهد ماند و آمریکایی‌ها بدانند که از خطوط قرمز ایران که نباید از آن عبور می‌کردند، عبور کردند و به طور حتم پاسخ این شرارت نسبت به سردار سلیمانی که در جبهه مقدم مبارزه با داعش و تکفیری‌ها نقش بسیار مهمی داشت را خواهند گرفت.

دنیای اسلام امروز یکی از فرماندهان پیشتاز در مبارزه با تهدیدات صلح و ناامنی در منطقۀ غرب آسیا را از دست داد

مجمع جهانی صلح اسلامی به مناسبت شهادت قهرمان مقابله با تروریسم «سردار قاسم سلیمانی» با صدور بیانیه‌ای تصریح کرد: دنیای اسلام و جبهۀ مقاومت که براساس مبانی و اصول بشردوستانه برای مبارزه بر علیه تروریسم و ناامنی و برقراری عدالت، کرامت انسانی و صلح تلاش می‌کند، امروز یکی از فرماندهان عالیرتبه و پیشتاز در مبارزه با تهدیدات صلح و ناامنی در منطقۀ غرب آسیا را از دست داد.

مجمع جهانی صلح اسلامی این اقدام ضدبشری را که برخلاف موازین بین‌المللی و توسط کشوری سلطه‌گر در کشوری ثالث و با هدف بر هم زدن نظم، امنیت و صلح منطقه صورت گرفت به شدت محکوم می‌کند و معتقد است این اقدام که زمینه‌های بی‌نظمی در اداره امور جوامع و نظام بین‌الملل را تشدید می‌کند و عاملی برای تهدید صلح و امنیت جهانی به خصوص منطقۀ غرب آسیا است، باید به سرعت از جانب دستگاه‌های بین‌المللی محکوم شود و دولت آمریکا را تنبیه و مجبور به التزام به رعایت قوانین بین‌المللی و حقوق بشر کنند.

ادامه دارد...

پروندهٔ خبری

محور مقاومت در سوگ فرمانده

شهادت سردار سلیمانی

کد خبرنگار: ۱۲
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید