شخصیت اسرارآمیز و ظاهری خوب موجب شده است گربه ها به یک حیوان خانگی فوق العاده محبوب تبدیل شوند و واقعیت های جالب زیادی در مورد گربه ها وجود دارد که احتمالاً از بزرگترین گربه جهان تا راه غافلگیر کننده ای که در آن قدم می زنید ، در مورد آنها نشنیده اید.

برای فهمیدن بیشتر همچنان بخوانید. شرط می بندیم شما بعضی از این حقایق گربه را نشنیده اید!

حقایق جالب در مورد گربه ها

1. قدیمی ترین گربه حیوان خانگی شناخته شده 9،500 سال پیش وجود داشته است

آیا می دانید در ابتدا تصور می شد که مصریان گربه را اهلی می کنند؟ اما در سال 2004 ، باستان شناسان فرانسوی قبر گربه ای 9 هزار و 500 ساله را در قبرس کشف کردند. این باعث  شد قدیمی ترین گربه حیوان خانگی شناخته شده شود و بیش از 4000 سال هنر مصر را در مورد گربه ها پیش می برد!

2. گربه ها 70 درصد از زندگی خود را در خواب می گذرانند

اگر فکر می کردید گربه ها زندگی زیادی را در خواب سپری می کنند ، درست می گویید. طبق گفته مرکز دامپزشکی ، گربه ها در حقیقت 70 درصد از زندگی خود را در خواب می گذرانند که تقریباً 13-16 ساعت در روز انجام می شود. این زندگی یک گربه است!

3. یک گربه به مدت 20 سال شهردار یک شهر آلاسکا بود

یک گربه زبر نارنجی به نام Stubbs به مدت 20 سال شهردار Talkeetna ، یک شهر کوچک در آلاسکا بود! وی چندین انتخابات غیرقابل اعتراض داشت و اگرچه هیچ قدرت قانونی را در اختیار نداشت ، اما مورد علاقه محلی ها و گردشگران بود.

4. رکورد طولانی ترین گربه تاکنون 48.5 اینچ است

گربه های خانگی معمولاً موجوداتی کاملاً کوچک و خشک هستند. اما آیا می دانید طولانی ترین گربه دنیا یک ماین کوون به نام استیوی بود و اندازه گیری آن در 48.5 اینچ بود؟ در حالی که ، رکورد بلندترین گربه متعلق به Arcturus با قد بلند 19.05 اینچ بود! اینها بعضی از گربه های بزرگ هستند

5. ثروتمندترین گربه دنیا 7 میلیون پوند داشت

ثروتمندترین گربه جهان طبق رکوردهای جهانی گینس ، Blackie است. هنگامی که صاحب میلیونر وی درگذشت ، او از وصیت نامه خود به رسمیت شناختن خانواده خود امتناع ورزید و در عوض ثروت 7 میلیون پوندی خود را به بلکی بخشید!

6. گربه ها مانند شترها و زرافه ها قدم می زنند

آیا تاکنون متوجه شده اید که گربه ها مانند شترها و زرافه ها قدم می زنند؟ ترتیب پیاده روی آنها هر دو پای راست است و به دنبال آن هر دو پای چپ قرار دارند ، بنابراین آنها یک بار نیمی از بدن خود را به جلو حرکت می دهند. شترها و زرافه ها تنها حیوانات دیگری هستند که در این راه قدم می زنند.

7. در سال 1963 یک گربه به فضا رفت

شما از میمون ها و سگ ها در فضا شنیده اید ، اما آیا می دانید که گربه ای ناشناخته و بزرگ به فضا رفته است؟ در 18 اکتبر هفتم 1963 Felicette، گربه ای که به عنوان "Astrocat 'شناخته شده بود اولین و تنها گربه برای رفتن به فضا شد.

9. مصریان باستان هنگام مرگ گربه هایشان ابروهای خود را اصلاح می کردند

طبق دائرالمعارف تاریخ باستان ، هرودوت در 440BC نوشت: وقتی گربه حیوان خانگی در زمان مصر باستان درمی گذشت ، اعضای خانواده در عزاداری او ابروهای خود را می تراشیدند. حالا این یک واقعیت جالب گربه است!

10. پیرترین گربه دنیا 38 ساله بود!

قدیمی ترین گربه که تا کنون زندگی کرده ، 38 سال و 3 روز سن داشت که درگذشت. کرم پف، متولد 3 اوت 1967 بود و تا 6 اوت 2005 زندگی کرد .

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید