از خواص ضد پیری گرفته تا تسکین استرس، این ها از ویژگی های یک چای  خوب هستند. نوشیدن فقط جرعه ای از یک نوشیدنی سالم، مانند چای می تواند سلامتی شما را بهبود بخشد. بنیانگذار شرکت چای بایون بی، ساریتا مرلو می گوید: نوشیدن چای نه تنها تجربه طعم لذت بخش را برای ما فراهم می کند، بلکه تحقیقات نشان داده است که برگ چای دارای مزایای سلامتی گسترده ای برای کمک به جوان ماندن است.

چای از گیاه camellia sinensis تهیه می شود و چهار نوع آن در دسترس است. چای سبز، سفید، سیاه و قرمز همه حاوی آنتی اکسیدان هایی به نام پلی فنول هستند. این ها شامل فلاونوئیدها و کاتچین ها می باشند.

فلاونوئیدها

هزاران سال است که محققان با پیشرفت و گسترش علم خود در جستجو راه های جدیدی برای گسترش و بهبود طول عمر انسان هستند. مواد طبیعی بخشی از محیط زیست ما هستند. آخرین نمونه ای از این مواد موثرکه اخیراً کشف شده اند، فلاونوئیدها می باشند. محققان کشف کرده اند که این مواد به عنوان یک عامل بازدارنده در مقابل برخی از انواع سرطان عمل کرده و احتمالا زندگی طبیعی انسان را طولانی تر می کنند.

فلاونوئیدها که به عنوان بیوفلاونوئید ها نیز شناخته می شوند، ترکیبات بیولوژیکی طبیعی هستند که اغلب در گیاهان یافت می شوند. کورستین، کامفرول، کاتچین و EGCG نمونه هایی از فلاونوئیدها هستند. آن ها در واقع یک نوع آنتی اکسیدان می باشند که به عنوان یک عامل متابولیت ثانویه عمل می کنند و چای سرشار از این مواد است.

برخی ازترکیبات درمانی چای در اینجا آورده شده است:

1. ضد اضطراب

چای سبز را با انواع توت ها امتحان کنید، گوتو کلا، به ویژه یک گیاه ترمیمی و عالی برای پوست است که موجب کاهش اضطراب نیزمی شود.

2. سم زدایی

به دنبال گیاهانی باشید که سلامت کبد را به دنبال دارند، مانند کالاندولا یا دانه رازیانه، این دانه های  موجود در چای، بدن را از شر سموم خلاص می کند.

3. داروی استرس زا

یک چای گیاهی با گل بابونه و گل شور (نوعی گیاه آرامبخش قوی) می تواند به کاهش اضطراب و بی خوابی کمک کند.

4. جینگ سینگ

با افزودن جینگ سینگ میزان هوشیاری و استقامت را در ساعات خواب آلودگی افزایش دهید.

5. کاهش دهنده وزن

از چای اولولونگ برای مدیریت کاهش وزن استفاده می شود. این می تواند به هضم غذا و افزایش سوخت و ساز بدن کمک کند.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید