پوست انار به دلیل داشتن تانن التهاب روده و ورم هموروئید را کاهش می‌دهد و موجب تنگ شدن دیواره روده و جلوگیری از خونریزی در مواقع اسهال می شود. پوست انار که دست کمی از خود انار ندارد در طب سنتی به عنوان داروهای ضد اسهال تقویت کننده قلب ضد انگل و زخم معده استفاده می شود از پوست انار می توان برای محافظت از پوست بهبود مشکلات مو مانند شوره سر و ریزش و دیگر موارد آن اشاره نمود.

در این مطلب از سلام نو به خواص پوست انار اشاره می‌نماییم.

بهبود عملکرد سیستم گوارش

به دلیل دارا بودن تانن در پوست انار التهاب روده و برام هموروئید کاهش پیدا می‌کند و دیواره روده تنگ می‌شود و در مواقع اسهال از خونریزی جلوگیری می نماید و موجب بهبود هاضمه می‌شود پس نصف پیمانه پودر پوست انار را ۳۰ دقیقه در آب خیس نمایید و بعد از آنکه نرم شد با یک قاشق چای خوری زیره سه چهارم پیمانه شیر و کمی نمک ترکیب کنید و در هفته سه بار آن را میل کنید .

پوست انار برای درمان جوش و آکنه

پوست انار به دلیل دارا بودن آنتی اکسیدان باکتری‌ها و عفونت های پوست را می تواند نابود کند و به درمان جوش و آکنه کمک کند پس برای این منظور مقداری پوست انار را تفت دهید و بعد از آنکه خنک شد آسیاب نمایید و با گلاب و آبلیمو ترکیب کنید و به صورت خود بمالید .

پوست انار ترشحات رحم را کاهش می کند

بعضی از افراد دارای ترشحات غیر طبیعی رحم می باشند برای توقف آن می‌توان پوست انار را پودر کرده و بر روی پد بریزید و در دهانه رحم خود قرار دهید .

پوست انار برای محافظت از پوست در برابر آلاینده ها

اسید الاژیک موجود در پوست انار موجب حفظ رطوبت پوست می‌شود و نرمی و لطافت به آن دو قاشق چای خوری پوست انار آسیاب شده انار را به همراه ماست ترکیب نمایید و بر روی صورت و گردن خود بزنید و سپس آن را بشویید.

پوست انار برای درمان ریزش مو و شوره سر

از قدیم الایام در درمان ریزش مو و شوره سر مفید بوده است پس برای این منظور پوست انار را با روغن بادام ترکیب کنید و ریشه موی خود را با آن ماساژ دهید و پس از دو ساعت سر خود را با شامپو بشویید .

پوست انار به پیشگیری از بروز بیماری قلبی کمک می‌کند

انار به دلیل دارا بودن آنتی اکسیدان در مقابل بیماری های قلبی عروقی مهلک  مقابله می کند پس برای این منظور یک قاشق چای خوری پودر انار را با یک لیوان شیر ترکیب کنید و روزانه مصرف نمایید البته در این موارد حتماً با پزشک خود مشورت کنید .

پوست انار به بهداشت دهان و دندان کمک می کند

برای از بین بردن بوی بد دهان خود و بیماری‌های لثه و زخم دهان می‌توانید یک لیوان آب را به همراه یک قاشق چایخوری پوست انار مخلوط کرده و روزی دوباره این ترکیب را غرغره نمایید ماساژ دادن لثه با پودر پوست انار موجب التیام ورم و جلوگیری از خونریزی لثه و رفع التهاب آن می شود، البته مقداری کمی فلفل سیاه را با پودر پوست انار مخلوط نمایید و با انگشتان خود به دندان های خود بمالید و سپس بعد از ۱۰ دقیقه بشویید این کار به دندان‌های شما کمک بسیار زیادی می کند .

پوست انار یک سفید کننده دندان طبیعی

برای سفید کردن دندان خود توسط پوست انار فلفل سیاه و نمک دریا را ترکیب نمایید و دندانهای خود را با آن مسواک کنید این کار موجب درخشان شدن و سفید شدن دندان ها می‌شود

جلوگیری از پوکی استخوان

یکی دیگر از خاصیتهای پوست انار کند کردن روند از دست رفتن تراکم استخوان مخصوصاً در زنانی که به سن یائسگی می رسند می باشد  طبق پژوهش هایی که انجام شده است مصرف پوست پودر انار موجب تقویت استخوان ها می گردد و از پوکی استخوان بعد از یائسگی جلوگیری می نماید به همین منظور هر شب با قاشق چای خوری پوست انار را با یک لیوان آب ولرم ترکیب نمایید و سپس میل کنید.

پوست انار برای جلوگیری از چین و چروک کمک می کند

پوست انار مانع شکسته شدن کلاژن موجود در پوست می شود و نشانه های پیری را می کاهد پس برای این کار دو قاشق چایخوری پوست انار را با شیر مخلوط نمایید و اگر گلاب هم دارید به آن اضافه کنید و به صورت خود بمالید و پس از خشک شدن با آب ولرم بشویید.

سم زدایی بدن با پوست انار

آنتی اکسیدان ها در بدن انسان وظیفه سم زدایی را دارند پوست انار به دلیل دارا بودن آنتی اکسیدان می تواند کمک بسیار زیادی برای پاکسازی بدن از سموم کند.

نکته های مهم قبل از استفاده از انار

افرادی که دارای سردی مزاج می باشند پوست میوه انار و فرآورده های آن را باید به میزان کنترل شده مصرف نمایند .

کسانی که دارای یبوست می باشند پوست انار موجب تشدید آن می‌گردد.

در هنگام مصرف پوست انار و فرآورده های آن از خوردن روغن کرچک خودداری شود زیرا موجب مسمومیت می گردد.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید