شهرداری شهرک کفَر کلا در جنوب لبنان در کنار خط آبی سازمان ملل، اقدام به درخت کاری کرد.

به گزارش سلام نو، شهرداری شهرک « کفَر کلا» در جنوب لبنان و در منطقه صفر مرزی این کشور با فلسطین اشغالی در کنار خط آبی سازمان ملل، اقدام به درخت کاری کرد.

خط آبی یا خط عقب نشینی به خط مرزی می گویند که پس از عقب نشینی نیروهای رژیم صهیونیستی از جنوب لبنان در سال ۲۰۰۰ میلادی ترسیم شد . ۱۰ هزار نیروی حافظ صلح سازمان ملل در جنوب لبنان (یونیفل) تامین امنیت آن را برعهده دارند.

شبکه تلویزیونی «المنار» لبنان امروز (سه شنبه) گزارش کرد: درخت کاری شهرداری کفرکلا با هدف حفاظت از محیط زیست و در طول مرز این شهرک با دیوار سیمانی بلندی صورت گرفته که رژیم صهیونیستی آن را در سال های گذشته پشت خط آبی سازمان ملل ساخته است.

صهیونیست ها این دیوار را مانند «دیوار حایل» در فلسطین اشغالی، در سال ۱۳۹۶ خورشیدی در خاک لبنان ساخته اند. مقام های این کشور می گویند بخش هایی از این دیوار یا فراتر از محدوده مجاز به ساخت و ساز، بنا شده یا در مناطقی احداث شده که جزو خاک لبنان است.

دیوار بلند سیمانی ساخته شده توسط رژیم صهیونیستی در کنار خط آبی سازمان ملل در جنوب لبنان، برخلاف بند هشتم قطعنامه ی ۱۷۰۱ شورای امنیت سازمان ملل است. در این بند از این رژیم «احترام کامل به خط آبی سازمان ملل در جنوب لبنان» خواسته شده است.

در قطعنامه ۱۷۰۱ که پایان تابستان ۱۳۸۵ و پس از جنگ ۳۳ روزه‌ ی رژیم اسراییل علیه حزب‌الله منتشر شد، این رژیم ملزم شده به تجاوزهای هوایی، دریایی و زمینی به تمامیت سرزمینی لبنان پایان دهد.

۱۳ نقطه ی مرزی مورد اختلاف میان لبنان و فلسطین اشغالی وجود دارد.

/ایرنا

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید