عضو کمیته صلح سوریه اعلام کرد بعد از تسلط یگان‌های ارتش بر منطقه التلال الحاکمه، احتمالا شهر معره النعمان و روستاهای مجاور توسط عناصر مسلح بدون مقاومت مسلحانه به ارتش سوریه تحویل داده شود.

به گزارش سلام نو، یک عضو کمیته صلح سوریه با اعلام سیطره ارتش بر منطقه «التلال الحاکمه»، از احتمال تحویل شهر معره النعمان و روستاهای مجاور آن به ارتش سوریه توسط عناصر مسلح بدون مقاومت مسلحانه خبر داد.

«عمر رحمون»، عضو کمیته صلح سوریه گفت که پس از تسلط یگان‌های ارتش بر منطقه «التلال الحاکمه»،‌ احتمالا عناصر مسلح شهر «معره النعمان» را بدون مقاومت و درگیری به ارتش تحویل دهند.

رحمون گفت که با تعدادی از طرف‌های اثرگذار در منطقه معره النعمان و روستاهای مجاور از جمله «الغدفه» و «معر شورین» ارتباط برقرار شد و پیشنهاد آشتی مطابق آنچه در حلب اجرا شد و نیز تشکی کمیته‌ای برای ارتباط با روستاهای ادلب که خواهان صلح هستند و اجازه ورود یگان‌های ارتش بدون درگیری را می‌دهند، مطرح شد.

وی گفت که چهره‌ها و عناصر فعال در این منطقه تا کنون وعده‌هایی را برای پاسخ زودهنگام به این پیشنهادها ارئه داده‌اند.

این عضو کمیته صلح سوریه توضیح داد که دستیابی به چنین توافقی ممکن است اما وجود گروه‌های تروریستی که به این منطقه منتسب نیستند، فرصت‌های دستیابی به این توافق را سخت می‌کنند و نتیجه، مشروط به وضعیت نهائی ارتش در میدان می‌شود.

«محمد فادی السعدون»، معاون استاندار ادلب دستاوردهای ارتش را در ۴۸ ساعت گذشته در محور جنوب ادلب، بزرگ توصیف کرد.

سعدون با بیان این‌که ارتش در حال حاضر در فاصله هشت کیلومتری شهر معره النعمان حضور دار، گفت که ناامیدی وسیعی در صفوف عناصر مسلح حاکم است و هر کدام از آنها دیگری را به خیانت و عدم یاری متهم می‌کنند؛ حتی برخی از آنها تلاش کردند به سمت ترکیه فرار کنند.

آمار اولیه شمار کشته‌های گروه‌های تروریستی از زمان از سرگیری عملیات نظامی حدود ۶۵۰ نفر و آمار زخمی‌ها سه برابر این عدد برآورد شده است.

معره النعمان یکی از مهم‌ترین پایگاه‌های عناصر مسلح در جاده عمومی بین حماه و حلب به شمار می‌رود و ارتش سوریه در آستانه محاصره نقاط کنترل ترکیه در منطقه «الصرمان»، واقع در شرق این شهر قرار دارد.

یک منبع میدانی در جنوب ادلب گفت: «ارتش سوریه با مقدمه آتش گسترده و نبرد پشتیبان با تروریست های جبه النصره و گروه‌های تروریستی مرتبط توانست نفوذ خود را به روستاها و مناطق جدید در مسیر عملیات خود به سمت معره النعمان گسترش دهد».

این منبع گفت که سیاست تسلط بر التلال الحاکمه، مشرف بر پایگاه‌های عناصر تروریستی و نیز سیاست برچیدن تدریجی و سرعت بخشیدن به نبردها و حملات زمینی، این امکان را برای ارتش سوریه فراهم کرد تا به سرعت به سمت شهر و جاده بین‌المللی حماه و حلب پیشروی کند و  این امر، هدف  عملیات فعلی نظامی ارتش برای اجرای یکی از مفاد توافق «سوچی» درباره ادلب بین روسیه و ترکیه است.

/ایلنا

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید