جوسپ بورل اعلام کرد برجام هنوز زنده است و منافع فراوانی برای اروپا دارد و باید برای پابرجا نگه داشتن آن تلاش کنیم.

به گزارش سلام نو، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تصرح کرد برجام منافع فراوان برای اروپا دارد و باید برای ادامه حیات این توافق مهم، تلاش کرد.

جوسپ بورل این مطلب را روز دوشنبه در گفت وگو با شبکه فرانس 24 مطرح کرد و با تاکید بر اینکه «برجام هنوز زنده است»، گفت: من شخصا هماهنگ کننده گروه‌های کاری در این زمینه هستم و برای زنده نگه داشتن این توافق تلاش می‌کنیم .

بورل تصریح کرد: بطور قطع، حفظ برجام برای ما منافع زیادی دارد و این بخشی از سیاست خارجی مشترک میان اعضای اتحادیه اروپا است و مفهوم سیاست خارجی مشترک، این است که اکثریت با آن موافق هستند اگرچه ممکن است برخی نیز نظر متفاوت داشته باشد.

این دیپلمات ارشد اتحادیه اروپا تاکید کرد که این اتحادیه، یکپارچه از توافق برجام حمایت می کند و خواستار حفظ آن است.

خبرنگار فرانس 24 پرسید: شما از حمایت یکپارچه اروپا از برجام و تلاش برای حفظ آن حرف می زنید درحالی که آمریکا از این توافق خارج شده و ایران هم با افزایش ذخایر اروانیم غنی شده با درجه پایین «حدها را نقض کرده است» . آیا هنوز فکر می کند می توان برجام را نجات داد؟

بورل ضمن رد ادعای خبرنگار فرانس 24 درخصوص نقض حدود برجام از سوی ایران، به صراحت گفت: ایران هنوز از حدود برجام عبور نکرده و در چارچوب برجام حرکت می کند.

وی افزود: بنابراین به رغم خروج یکجانبه آمریکا از برجام، ما این مهم را به رسمیت می شناسیم که ایران بطور کامل به تعهدات خود در قبال برجام پایبند  بوده است و از آن می خواهیم که مسیر عمل به تعهداتش را ادامه دهد تا بتوانیم توافقی را که دست کم برای ما اروپایی ها و به ویژه برای امنیت ما بسیار مهم است، حفظ کنیم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار فرانس 24 درخصوص ناآرامی های اخیر در ایران و اینکه اتحادیه اروپا چگونه می تواند با توجه به این رویدادها، شراکت و همکاری با تهران را حفظ کند، گفت: نباید موضوع هایی که ربطی به هم ندارند، به یکدیگر گره زد.

ما ضمن اینکه به رویدادهای اخیر در ایران توجه داریم و آن را به دقت رصد کردیم، نباید این مسائل را به توافق هسته ای گره بزنیم و هرکدام را باید در جایگاه خود ببینیم.

/ایرنا

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید